دیدنی های جهان

آتشفشان های شگفت انگیز مکزیک

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

۱۲ آتشفشان شگفت انگیز در مکزیک

مکزیک علاوه بر داشتن سواحل بسیار زیبا و ویرانه های مایان هیجان انگیز ، دارای چندین کوه با شکوه و قله های آتشفشان است. ملت آمریکای شمالی بر روی کمربند آتشفشانی ماوراء مکزیک قرار دارد که برای بسیاری به عنوان سیرا نوادا شناخته شده است.

بخش اعظم مناطق شمالی و مرکزی کشور با کوه های قدرتمند ، کالداهای بخارپز ، و استراتوولولکان های پوشیده از برف ، گره خورده اند. آتشفشانهای مکزیک که در بعضی از بلندترین قله های قاره آمریکا قرار دارند ، در میان برخی از مناظر دیدنی قرار گرفته اند که پیاده روی و کوهنوردی شگفت انگیز را رقم می زنند.

آتشفشان

۱۲.آتشفشان Tres Virgenes

در شبه جزیره باجا کالیفرنیا واقع در شمال غربی مکزیک ، سه آتشفشان Tres Virgenes در بالای دشت های کاکتی حاشیه ای قرار دارند که آن را احاطه کرده اند. حضور دامنه های بی ثمر ، منظره ای خیره کننده را ایجاد می کند ، خصوصاً وقتی که با مناظر کم ارتفاع اطراف آنها در تضاد است.  دارای ارتفاع ۱۹۹ متر است و در جنوب غربی ال آزوفر و ال ویو قرار دارد.  از قله آنها ، آبهای درخشان خلیج کالیفرنیا جاری می شود که می توان آن را از راه دور مشاهده کرد.

آتشفشان

تایلند و ۲۴ جاذبه برتر گردشگری

۱۱. آتشفشان کوفر د پروت

یکی از بلندترین قله های مکزیک ، کوفر د پروت است که به ارتفاع ۴،۲۸۲ متر از سطح دریا را می رسد. آتشفشان منقرض در پارک بزرگ به همین نام قرار دارد و بر فراز یک منطقه وسیع پراکنده است و جنگل های قاصدک دامنه های پایین آن را پوشانده است. نام آن به دو زبان اسپانیایی و محلی برمی گردد. کوفر د پروت هنوز مکانی زیبا و دوست داشتنی برای پیاده روی است و طبیعت فوق العاده و چشم اندازهای زیبا را ارائه می دهد.

آتشفشان

۱۰. آتشفشان تاکانا

آتشفشان ولکان تاکانا دومین قله بلند در آمریکای مرکزی است. دارای ارتفاع ۴۶۰۶۰ متر است. آتشفشان در بالای جنگلهای بارانی بخار و دهکده های کوچک خواب آلود ، با جریان ماگما باستانی قرار گرفته است. تاکانا و اطراف آن به دلیل موقعیت کوهستانی ، تنوع زیستی و طبیعت بکر و دست نخورده خود مورد توجه قرار گرفته اند. به همین ترتیب کوه نوردی باشکوه را رقم می زنند و از قله بلند آن می توان مناظر هیجان انگیز کوههای اطراف را دید.

آتشفشان

۹. میدان آتشفشانی میکوآکان-گواناجواتو

میدان آتشفشانی میکوآکان-گواناجواتو با پوشاندن بخش وسیعی از قلمرو مرکز مکزیک ، خانه ای از مخروط های سیلر ، دریچه های بخار ، و آتشفشان های سپر است. در دوره پلیستوسن شکل گرفته ، از بیرون منظره متروک و ویران شده به نظر می رسد ، بیش از ۱۴۰۰ دریچه در اینجا نشان داده شده است. عبور از میدان آتشفشانی یک تجربه خارق العاده است. یکی از به یادماندنی ترین دیدنی های آن ، بقایای ویران شده کلیسای San Juan Parangaricutiro است که به صورت نیمه دفن در گدازه قرار دارد. علاوه بر این ، کوههای با شکوه الجورلو و ال پارکوتین نیز وجود دارند که بازدیدکنندگان می توانند به آن نگاه کنند و به کاوش بپردازند.

آتشفشان

۸. آتشفشان لا مالینچه

دارای ارتفاع ۴۶۴۶۱ متر از سطح دریا است ، اما کوهنوردی بسیار آسان است. به همین ترتیب ، تعداد زیادی از مردم Puebla و Tlaxcala در آخر هفته به آنجا می روند تا به دوچرخه سواری در کوهستان ، اسب سواری و اردو و سرگرمی های معروف بپردازند. La Malinche در پارک ملی به همین نام قرار دارد و مسیرهای مختلفی را برای بازدید بازدید کنندگان ارائه داده است. علاوه بر بوته های چمن و جنگل ها برخی از چهره های کوهستانی زیبا با برخی سازندهای سنگی بی نظیر را نیز به چشم می خورد که در دهانه و قله یافت می شود.

آتشفشان

۷. آتشفشان ال چیچون

ال چیچون در جنوب مکزیک قرار گرفته است و پس از فوران انفجاری در سال ۱۹۸۲ ، در سراسر جهان مشهور شد. علاوه بر خنک شدن آب و هوای زمین برای چند سال ، فوران اطراف آن را به گدازه و خاکستر پوشاند و جنگلها را از بین برد و باعث ازبین رفتن مزارع و کشتن هزاران نفر شد که اکنون در مرکز محیط زیست متروک واقع شده است ، ال چیچون دهانه ای به طول یک کیلومتر است ، جایی که در آن یک دریاچه اسیدی سبز درخشان و چشمه های آبشارهای فراوان وجود دارد. بازدید از ال چیچون امروز یک تجربه هیجان انگیز است زیرا  فوران آتشفشانی قدرتمند و مخرب  را به نمایش گذاشته است.

آتشفشان

۶. آتشفشان نوادو د تولوکا

در غرب پایتخت کشور یعنی مکزیکو سیتی و در پارک ملی واقع شده است. وولکانای دیدنی و جذاب در ارتفاع ۴۶۸۰ متری قرار دارد ، دارای دو دریاچه با دهانه ی دوست داشتنی است که دریاچه خورشید و دریاچه ماه نامیده می شوند. این دو مناظر باورنکردنی ارائه می دهند زیرا در دهانه غاری و دهانه آتشفشان قرار گرفته اند. در حالی که پارک ملی دارای مناظر دیدنی حیرت انگیز است ، اما دارای تعدادی از مکان های باستان شناسی است که مناظر چشمگیر را نشان می دهد.

آتشفشان

۵. آتشفشان پاریکوتین

پس از شروع زندگی به عنوان یک شکاف کوچک ، پاریکوتین به سرعت رشد کرد. طی یک سال طول آن به ۳۳۶ متر ارتفاع رسید. در طول هشت سال ، این فوران ادامه داشت و میدان آتشفشانی میکوآکان-گواناجواتو با محیط خاکستر و گدازه پوشانده به وجود آورد و در نهایت به ۴۲۴ متر رسید. دقیقاً همانطور که آغاز شده بود، فروکش کرد. سرانجام در سال ۱۹۵۲ ، فوران کرد و دو شهر را ویران کرد و به سه نفر آسیب رساند. در حال حاضر ، پاریکوتین و میدان آتشفشانی یک مقصد گردشگری محبوب است. بسیاری از مردم از دهانه آن بالا می روند و تمام ویرانی هایی را که در محیط پیرامون آن رخ داده است مشاهده می کنند.

آتشفشان

۴. آتشفشان دو کولیما

یکی از خشن ترین و فرارترین آتشفشان های مکزیک است. آتشفشان از سال ۱۵۷۶ تاکنون بیش از ۴۰ بار فوران کرده است و آخرین رویداد در سال ۲۰۱۵ رخ داده است. ستون های دود و خاکستر که از قله ۳،۸۲۰ متری آن بیرون می رود ، دیده می شود. با توجه به همه اینها ، پیاده روی یا بالا رفتن از آتشفشان فعال ممنوع است. بازدید کنندگان معمولاً در عوض به بالای همسایه نوادو د کولیما ، که خود یک آتشفشان خفته است ، می روند. از اینجا ، به شما نمایش های حیرت انگیز در مورد استراتوولکانو اعطا می شود. تماشای دود در بالای دامنه های بی ثمر آن ، تجربه ای باورنکردنی است.

آتشفشان

۳. آتشفشان پیکو د اوریزابا

پیکو دو اوریزابا که از ارتفاع ۵۶۶ متری عظیم برخوردار است ، پس از دنالی در ایالت ها و کوه لوگان در کانادا ، سومین قله مرتفع در آمریکای شمالی است. با غلبه بر محیط اطراف ، قله پوشیده از برف در برابر آسمان قرار دارد. زبانهای محلی یا از آن به عنوان “کوه سفید”  یاد می کنند. این آتشفشان دارای اکوسیستم متنوع است که کوهپایه ها و جنگل ها جای خود را به تندرا و یخچال های طبیعی برفی می دهند. از آنجا که بلندترین کوه مکزیک است ، پیکو دو Orizaba در بین کوهنوردان بسیار محبوب است ، اگرچه پیمایش در زمین های ناهموار  آن مطمئناً یک چالش است. رسیدن به قله و نگاه کردن به دهانه دلخراش آن احساس شگفت انگیز است که چشم اندازهای بی پایان را به نمایش می گذارد.

آتشفشان

۲. آتشفشان Iztaccihuatl

به معنای “زن سفید” ، نامگذاری شده است که چهار قله پوشیده از برف آن شبیه یک زن خواب است. کوهستان هولکینگ واقع در پارک ملی ایزتا-پوپو زوکیپان ، واقع در دشت های جنگلی و جنگلهای آلپی است که تعداد زیادی جانوران و گیاهان مختلف در آن به نمایش گذاشته شده است. مناطق فوقانی آن با رسیدن به ارتفاع ۵،۲۳۰ متر ، برف و یخچال های طبیعی را حاصل می شود که از مکزیکو سیتی می توان همه را مشاهده کرد. در میان کوهنوردان بسیار محبوب است ، آتشفشان خفته دارای  مسیرهای مختلفی است که پیاده روی آن چندان دشوار نیست ، اگرچه ارتفاع زیاد آن گاهی اوقات می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

آتشفشان

۱. آتشفشان Popocatepetl

در اساطیر آزتک ، Popocatépetl (یک مبارز آتشین) و Iztaccíhuatl (معشوقش) دارای یک داستان غم انگیز که یادآور رومئو و ژولیت است که به کوه تبدیل شدند و در برف پوشانده شدند. در حالی که “زن سفید” در حال استراحت  است ولی Popocatépetl – یا “کوه فعال” – با از دست دادن او خشمگین می شود و مرتباً در حال فوران و شلیک به صخره ها و خاکستر در هوا است. برخلاف Iztaccíhuatl که در نزدیکی Popocatépetl ، به شکل مخروطی است و با برف سفید روشن پوشیده شده است که قلمروهای بالاتر خود را پوشش دهد. این آتشفشان فعال اکنون یک جاذبه توریستی محبوب است که در ۵۴۲۶ متر ایستاده و این را به دومین قله مکزیک تبدیل کرده است. Popocatépetl به دلیل طبیعت خشمگینش ، همیشه نمی توان از آن استفاده کرد ، اگرچه مناظر خیره کننده آن بدان معنی است که همیشه منظره چشمگیر را ایجاد کند.

آتشفشان

منبع : atashfeshan[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا