دیدنی های جهان

استونی و ۱۰ جاذبه گردشگری زیبا در این کشور

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

۱۰ جاذبه گردشگری زیبا در استونی

استونی کشوری با اقتصاد توسعه یافته و پیشرفته در منطقه بالتیک اروپا قرار دارد. تالین بزرگترین شهر و همچنین پایتخت این کشور است. با وجود این که جمعیت کل کشور تنها چند میلیون نفر است، استونی در بین کشورهای برتر یکپارچه است. تولید انرژی، ارتباطات از راه دور، منسوجات و کشاورزی سهم اصلی را در اقتصاد رو به رشد این کشور دارد. در جهانگردی هم می توان به جزایر پر منظره، شهرهای پیش از قرون وسطایی با ساختارهای باشکوه، پارکهای ملی با شگفتی های وحشی که باعث جذب تعداد زیادی از علاقه مندان به سفر به سواحل استونی می شود، اشاره کرد

۱۰. کلیسای جامع الکساندر نوسکی تالین در استونی

کلیسای جامع الکساندر نوسکی، کلیسای جامع ارتدوکس است که به الکساندر نوسکی معروف اختصاص یافته است. این کلیسا، کلیسای جامع در کل استونی است. ساخت و ساز آن در اواخر قرن ۱۹ آغاز شد و بعد از اتحاد جماهیر شوروی، به سختی بازسازی شد. این کلیسا به طرز شگفت‌انگیزی با گرانیت ها، گنبدهای پیاز شکل، چندین ناقوس و محراب ها در قسمت داخلی به زیبایی تزئین شده است. 

Alexander Novsky Cathedral of Tallinn Estonia

۹. پارک ملی سوما در استونی

پارک ملی سوما یک مقصد جذاب در جنوب غربی استونی قرار دارد. در ابتدا برای محافظت از یخچالهای طبیعی کم ارتفاع به وجود آمده بود. این مکان شامل چمنزارهای سیلابی و تپه های نورد است و بین رنگ ها قهوه ای سرسبز و قهوه ای روشن نوسان می کند. تأسیس مرکز اکوتوریسم در منطقه باعث جذب گردشگران بسیاری شده است. از جاذبه های گردشگری دیگر این پارک می توان قایقرانی در رودخانه هایی که پارک را قطع میکنند و همچنین پیاده روی در مزارع اشاره  کرد.

 Sooma National Park استونی

۸. ویلجندی

ویلجندی یک شهرداری کوچک است که در جنوب استونی تاسیس شده است و دارای تاریخی غنی است. بعضا به دلیل اهمیت بیکران تاریخی، بعنوان پایتخت فرهنگی کشور معرفی شده است. هنوز هم برخی از معماری ها و سازه های باستانی مانند قلعه ویلجندی را در خود جای داده است. جشنواره موسیقی سالانه و موسیقی محلی بزرگترین جاذبه گردشگری در ویلجند است و گردشگران در کلیه کنسرت هایی که در مکانهای غیرقابل تصور در سراسر شهر برفی برگزار می شود شرکت می کنند.

Viljandi استونی

۷. سارما در استونی

Saaremaa بزرگترین جزیره استونی واقع در سواحل دریای بالتیک است که ۲۷۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. این جزیره طبق یافته های باستان شناسی دارای قدمت ۸۰۰۰ ساله است که توسط بسیاری از خارجی ها اداره میشده است. این جزیره دارای منظره های بسیار جذاب همانند مراتع و درختان سرسبز به همراه آسیاب های بادی در نقاط خاص است. گردشگران می توانند قلعه ها و زمین های رژه را در کوئرسار کشف کنند. جدای از آن، پیاده روی در دهانه های شهاب سنگ، چشمه های آب گرم و لذت بردن از فرهنگ عظیم Saaremaa از فعالیتهای محبوب مسافران است.

Saaremaa استونی

۶. Pärnu استونی

پارنو چهارمین شهر بزرگ استونی است که در ابتدای ساحل خلیج ریگا واقع شده است و دارای بهترین ماسه های مروارید بالتیک است. شهر ساحلی پارنو یک شهر تفریحی محبوب تابستانی است و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. تپه های شنی با شکوه، تفرجگاه های ساحلی و چشمه های ناب در امتداد ساحل رودخانه پارنو مکانهای تفریحی شگفت انگیز را ایجاد کرده اند. این شهر دارای دکوراسیون هنری، رستوران هایی با کلاس جهانی، پارک آبی سرپوشیده و همچنین میزبان جشنواره آخر هفته، بزرگترین جشنواره رقص در اسکاندیناوی است.

Pärnu استونی

۵. قلعه ناروا در استونی

ناروا در مرز روسیه و در شرقی ترین نقطه این کشور قرار دارد و نسبت به سایر مناطق شهری متفاوت است. از زمان جنگ جهانی دوم، این شهر به یک سرزمین زیبا تبدیل شده است. ناروا محل زندگی چندین پادشاه دانمارکی بوده است و قلعه باشکوه ناروا که با گلزارهای سفیدش معروف است، هنوز هم پا برجاست. این قلعه دارای موزه ناروا است، مکانی که نمایشگاه های بیشماری در رابطه با صنایع دستی ماقبل تاریخ و کارگاه های مهارت آموزی از دوره های ابتدایی به نمایش گذاشته می شود.

قلعه ناروا استونی

قلعه های دیدنی و فوق العاده اروپا

۴. هیومیا

Hiiumaa دومین جزیره بزرگ در استونی است که در دریای بالتیک واقع شده است. گردشگران برای رسیدن به این جزیره سوار هواپیما یا قایق می شوند. Hiiumaa مکانی است که مورد علاقه کوهنوردان، ملوانان، ماجراجویان و افراد جستجوگر قرار می گیرد زیرا کاملا آرامش دارد. قسمت داخلی این جزیره شامل خانه های مزرعه ای و آسیاب های بادی است که تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است.

Hiiumaa استونی

۳. تارتو

تارتو در جنوب شرقی پایتخت مالی و سیاسی تالین واقع شده است و دومین شهر بزرگ استونی است که قطب دانش محسوب می شود. قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه استونی، دانشگاه تارتو، در مناطق حاشیه این شهر واقع شده است. محققان این منطقه در سکوهای بین المللی به رسمیت شناخته شده اند. کلیسای جامع Tartu و ارگ تاریخی Toomemagi در مرکز شهر واقع شده اند.

Tartu استونی

۲. تومپا

Toompea یک تپه سنگ آهک است که در میان تالین، پایتخت بزرگ استونی رو به رشد است. از گنبدهای رنگی تاریخی که در کوچه های برفی قرار دارد، مرتفع تر است. Toompea از اهمیت ویژه ملی و تاریخی برای جامعه استونی برخوردار است. زیرا هم اکنون دولت و دفاتر پارلمان در آن قرار دارد. قلعه Toompea و برج Tall Harmann نیز در بالای تپه واقع شده اند. سایر مقاصد گردشگری تومپا شامل دکوراسیون هنری و آکادمی علمی است.

Toompea استونی

۱. پارک ملی لاهما استونی

Lahemaa محبوب ترین پارک ملی استونی با مساحت ۷۰۰ کیلومتری است. این پارک بزرگترین قلمرو طبیعی در اروپا است و محل شن و ماسه آن بین نمک بالتیک و بزرگراه های خارج از تالین، آن را به مکانی ایده آل برای سفرهای تفریحی روزانه تبدیل کرده است. جنگل های کاج و زمین های باتلاقی، برای پیک نیک عالی است. دهکده سقادی درست در وسط پارک واقع شده است که مسافران می توانند در مورد میراث فرهنگی جذاب منطقه تفکر کنند.

 Lahemaa National Park استونی

منبع : https://www.wefindyougo.com/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا