خواندنی های گردشگری ایران

اصفهان و ۱۰ غذای برتر این شهر که باید آنها را امتحان کنید

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

اصفهان و ۱۰ غذای برتر این شهر که باید آنها را امتحان کنید

بهترین غذاهای اصفهان کدام است؟ سفر فقط دیدن مکان های تاریخی یا طبیعی یک شهر یا کشور نیست بلکه می تواند خرید سوغات و استراحت و تغییر آب و هوا باشد. آنچه در سفرهای خود نباید فراموش کنید ، خوردن غذاها است. و هدف ما از خوردن غذاها ، غذاهایی نیست که بتوانیم در خانه یا رستوران خود بخوریم بلکه منظور ما غذاهای محلی خاص آن شهر یا کشور است.

بریان اصفهان

معروف ترین غذای اصفهان و شاید بهترین غذای اصفهان بریان باشد. بسیاری فکر می کنند نام این غذا بریونی است. اما آنها اشتباه می کنند. زیرا نام این غذا بریان است و به اسم بریونی با لهجه اصفهانی خوانده می شود. برخی گفته اند که بریان به زمان زرتشت باز می گردد و شواهد نشان می دهد این غذا نمی تواند بیش از ۴۰۰ سال عمر داشته باشد. طبق تاریخ اصفهان در دوره قاجار ، ۶۸ مغازه بریان در اصفهان بود که بعد از آسیاب ، عطاری (عطر) و کیش بافی ، بریان در مکان چهارم قرار گرفت. در آن زمان غذا دارای فن و آشپزخانه های خاصی بود که این غذا را می پختند و سهمیه گوشتی داشتند! برایان از گوشت گوسفند ، جگر سفید گوسفند ، ادویه اصفهانی و پیاز تهیه می شود.

بریان اصفهان

نگین برنج 

مردم اصفهان از زمان های بسیار قدیم به خاطر تجمل گرایی مشهور بودند. بنابراین برخی معتقدند منشاء این غذا از اصفهان است. حالا موضوع چیست؟ “موراسا” به معنی “جواهرات ” است. از آنجایی که ماده مهم موجود در این غذا چند هسته مانند بادام و پسته است و مغزها هم گران و  هم زیبا هستند ، به آنها نگین برنج یا موراسا گفته می شود. زرشک بخش مهم دیگری از این غذا است.

نگین برنج اصفهان

سنندج و جاذبه های گردشگری این شهر زیبا

کله جوش اصفهان

کله جوش یک غذای فست فود اصفهانی است. یعنی یک وعده غذایی زودهنگام و خوشمزه است. البته وقتی اصفهان می گوییم فقط اصفهان را ذکر نکردیم. اما این غذا از شهرهای کوچک اطراف اصفهان تهیه می شود و از محبوبیت بالایی برخوردار است. شاید نام این غذا را زیاد شنیده باشید، زیرا در بسیاری از شهرها پخته می شود. اما گفته می شود که منشأ آن از قشقایی و اصفهان است. آب پنیر و گردو ، نعنا خشک و پیاز مواد تشکیل دهنده این غذا هستند.

اصفهان

اشکنه اصفهان

پخت و پز اشکنه و کله جوش مانند هم است که شاید برخی فکر کنند مردم اصفهان زیاد آشپزی نمی کنند. دلیل پخت این غذاهای ساده کشاورزی چه بوده است؟ در گذشته ، کارگران یا به اصطلاح تولکی (تولکی ، به زبان محلی ، به معنای “شالیکار”) که می خواستند در مزارع کار کنند ، خودشان موظف بودند که صبحانه خود را ببرند. اما ناهار آنها به عهده صاحب زمین بوده است. صاحب زمین هم بعنوان وعده غذایی برای پخت و پز فست فود که قیمت آن به صرفه است تهیه می کرد. همچنین در شهرهای مختلف هم پخته می شود و از کره ، پیاز ، آرد و تخم مرغ تهیه می شود. برخی آن را با سس گوجه فرنگی درست می کنند و بعضی دیگر نه.

اشکنه اصفهان

حلیم بادمجان و کشک بادمجان اصفهان

بعضی ها می گویند که هر دو غذا، غذاهای محلی اصفهان هستند. اگرچه این ماده غذایی بسیار محبوب تر از غذاهایی است که در بالا ذکر شد. باید بدانید که بادمجان ، برنج ، کشک و گوشت مواد اصلی این غذا هستند.

حلیم بادمجان و کشک بادمجان اصفهان

قیمه ریزه نوکلتیچی

قیمه ریزه نوکلتیچی یا گرمیز نوکلتیچی از مخلوطی از گوشت و آرد نخود ساخته شده است. اما این غذا با کباب گوشتی تفاوت دارد و تفاوت آن در میزان گوشت آن است.

اصفهان

یاخم توروش اصفهان

این روزها کمتر کسی این غذا را طبخ می کند. به جز شهرهای کوچک اطراف اصفهان برای به یاد آوردن گذشته آن را میل می کنند. نام آن Torosh است اما شگفت انگیز است که طعم شیرینی را می بخشد! مواد تشکیل دهنده آن شامل گوسفند و آلو ، برگ زردآلو و شکر خرما یا شکر است.

اصفهان

گوشت و لوبیا (یخنی لوبیا)

گوشت و لوبیا یا یاخنی لوبیا چیزی است بین حلیم و ابگوشت. در اصفهان گوشت گوسفند ، مقداری سبزیجات ، لوبیای سفید ، برنج و پیاز را در یک ظرف مسی می پزند ، آن را تفت می دهند و سپس آن را برای شما سرو می کنند. در کاشان ممکن است مانند دیزی این غذا را سرو کنید.

اصفهان

کله گنجشکی 

آنها گوشت ، پیاز و ترخون را مخلوط می کنند و آنها را در آب جایی که گوشت و پیاز پخته شده بود قرار می دهند و سپس سیب زمینی ها را به آنها اضافه می کنند و آن را به شکل خاصی در ظروف می چینند. رازیه با گوشت و برنج ، پیاز و لوبیای سیاه پخته می شود و دارای طعم بسیار خوبی است.

اصفهان

کوکو قندی اصفهان

غذاهای قدیمی این روزها کمتر مورد توجه قرار می گیرند و بیشتر در خانه ها پخته می شوند و بندرت در رستوران یافت می شوند. آشپزهای اصفهانی کوکو قندی را با استفاده از سیب زمینی ، تخم مرغ ، زعفران ، شکر ، گلاب و لیمو طبخ می کنند.

اصفهان

 کباب زردک

زردک کباب یا مشتی را امتحان کنید. این غذا مانند کوتلت است با این تفاوت که کمی شیرین است و بعضی نیز در سس خیس می شوند. گوشت ، پیاز ، آرد ، سرکه ، شکر و زعفران مواد اصلی این غذا هستند. این غذا هم با نان و هم با چوگان قابل خوردن است. زردک چیزی شبیه هویج است. آنها آن را هویج ایرانی می نامند.

اصفهان و 10 غذای برتر این شهر که باید آنها را امتحان کنید

غذاهای دیگر اصفهان شامل موارد زیر است:

  •  تاس کباب
  • گوشت و عدس
  • گوشت و نخود
  • فرنگی و اب نخود
  • کفته شوید و باقلوا
  • مرغ و سوسو (الو_بخارا)
  • به-پولو
  • آش-سوماق

منبع: https://en.irantrawell.com/the-top-10-foods-you-have-to-eat-in-isfahan/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا