خواندنی های گردشگری ایران

اهواز ، شهر شب زنده داران

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

جاذبه های طبیعی تاریخی توریستی اهواز

برای ایرانیان فرهیخته ، نام اهواز با جاذبه های تاریخی و همچنین جاذبه های طبیعی برابر است. این مکان می تواند چندین مکان تاریخی باستانی و همچنین شگفتی های طبیعی را ارائه دهد. برای ایرانیان ​​، نام اهواز ، ناخودآگاه به معنی رودخانه کارون ، ساموسا و آفتاب گرم شهر است.

با این حال ، این شهر تاریخی سرشار از بناهای قدیمی و جاذبه های گردشگری است. از بنای معین التجار تا حرم علی ابن مهزیار اهوازی جاذبه های تاریخی بسیاری وجود دارد.طبق کتیبه های باستانی ، اهواز یکی از قدیمی ترین شهرهای استان خوزستان است. این شهر دارای ۴۰ مکان تاریخی ثبت شده است.

رودخانه کارون که از این شهر عبور می کند که یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری اهواز است. این شهر یکی از کلان شهرها و علاوه بر این ، جاذبه های توریستی ایران است.

جاذبه های تاریخی داخل شهر

در اینجا لیست مکان های جالب برای بازدید در داخل شهر آورده شده است:

مقبره علی ابن مهزیار اهواز

در قسمت قدیمی شهر واقع شده است. وی فقیه برجسته ، راوی و محقق شیعه و یکی از پیروان امام رضا (امام هشتم مسلمانان) بود. بنای فعلی به قرن ۱۸ باز می گردد. از این مکان برای برگزاری مراسم مذهبی استفاده می شود.

اهواز شهر جاذبه ها تاریخی

پل سفید اهواز

پل سفید نماد اهواز است. ساخت این پل به سال ۱۹۳۶ باز می گردد.

اهواز شهر جاذبه ها تاریخی

پل سیاه اهواز

ساخت اولین پل اهواز که بعدها به دلیل رنگ سیاه آن مشهور شد به سال ۱۹۲۹ باز می گردد. این پل در رودخانه کارون به طول ۱۰۵۰ متر عرض واقع شده است که این مکان در میراث ملی به ثبت رسیده است.

اهواز شهر جاذبه ها تاریخی

سرای عجم

ساختمان تاریخی سرای عجم زمانی یکی از کاروانسراهای شیخ خزعل و همچنین یک بازار بود. در حال حاضر ، این ساختمان یک انبار است. سرای عجم از نظر معماری دارای بنایی بی نظیر است.

این بنا دارای ساختاری آجری ، ستونهای حک شده ، انبارهای متعدد ، سنگفرشها و پنجره های چوبی است. این مکان تاریخی یک میراث ملی است.

خانه معین التجار

بنای معین التوجر از دوره قاجار باقی مانده است. در اهواز ، خیابان ۲۴ متری واقع شده است. یکی از جاذبه های مهم تاریخی این شهر است. این کاروانسرای بازرگان مشهور حاج محمدتقی معین التجار بود.

اهواز شهر جاذبه ها تاریخی

خانه دادرس

خانه دادرس به دوره قاجار باز می گردد. این ساختمان در مرکز شهر این شهر در خیابان عبدالحمید واقع شده است. چندین ساختمان در خیابان عبدالحمید و مرکز شهر اهواز وجود دارد که به دوره های قاجار و پهلوی بر می گردد. این خانه یکی از میراث ملی است.

اهواز شهر جاذبه ها تاریخی

خانه نفیسی اهواز

خانه نفیسی در خیابان سلمان فارسی (نادری) روبروی پارکینگ کارون واقع شده است. این یک سایت میراث ملی ثبت شده است.

خانه ماپار در اهواز

این خانه قدیمی متعلق به دوره پهلوی اول است و در خیابان فردوسی قرار دارد. این بنا دارای زیر زمینی سنگی ، دو حیاط و دو استخر است. تزئینات آجری ، طاقهای کاذب و درهای چوبی در آن مشاهده می شود.

اهواز شهر جاذبه ها تاریخی

بازارعبدالحمید اهواز

عبدالحمید قدیمی ترین بازار این شهر است که در خیابان نظامی یا خیابان نظیر پور واقع شده است. کاروانسرای شیخ خزعل در این بازار واقع شده است. یک بار ، این مرکز خرید اصلی اهواز بود. بازار عبدالحمید بیش از یک قرن قدمت دارد.

اهواز شهر جاذبه ها تاریخی

طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه

اهواز میزبان طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه است که در پل هفتم شهر ساخته شده است. این آبشار با نور فوق العاده بسیار دیدنی است. اگر به اهواز می روید این آبشار را از دست ندهید.

اهواز شهر جاذبه ها تاریخی

موزه هنرهای معاصر اهواز

ساخت موزه هنرهای معاصر اهواز به سال ۱۹۵۹ بر می گردد. دارای ۲ طبقه و ۵ گالری است.

اهواز شهر جاذبه ها تاریخی

جاذبه های تاریخی خارج از شهر

در اینجا لیستی از مکانهای جالب برای بازدید در خارج از این شهر آورده شده است:

موزه سنگی ایذه

این مکان باستانی در نزدیکی ایذه قرار دارد که در آن دو برج صخره ای یافت می شود: یکی حکاکی ۴۰۰۰ ساله ایلامی و  یکی از آن حک شده ۱۸۰۰ ساله اشکانی است.

اهواز شهر جاذبه ها تاریخی

اشکف سلمان شهر ایذه در حوالی اهواز

این یک معبد ایلامی است که در جنوب ایذه واقع شده است و دارای چهار نقش برجسته سنگی است و دارای بزرگترین کتیبه میخی در نئو ایلامی است.

اهواز شهر جاذبه ها تاریخی

بوشهر شهر آبی و دریایی جهان

جاذبه های طبیعی شهر

در اینجا لیستی از مکانهای زیبا در طبیعت آورده شده است:

رودخانه کارون

کارون بزرگترین و طولانی ترین رودخانه ایران است که از محدوده زاگرس شروع شده و به سمت دشت خوزستان حرکت می کند. کارون همچنین مرفه ترین و تنها رودخانه باربری در ایران است. کارون یک جاذبه طبیعی مهم این شهر به حساب می آید.

اهواز شهر جاذبه ها تاریخی

پارک جزیره ای اهواز

پارک جزیره ای در کنار رودخانه کارون واقع شده است. پارک دارای محیطی زیبا و دلپذیر است. همچنین دارای تجهیزات مخصوص بچه ها و دوچرخه برای بزرگسالان می باشد. این پارک در شب هوای بسیار مطبوعی دارد.

اهواز شهر جاذبه ها تاریخی

تالاب بامدژ اهواز

استان خوزستان تالابهای زیادی دارد. تالاب بامدژ در ۴۰ کیلومتری شمال غربی اهواز واقع شده است. این منبع آب شیرین ۴۰۰۰ هکتار است. این تالاب در جوار روستاهای مزرعه واقع شده است و جاذبه های طبیعی جالبی را برای بازدید کنندگان ایجاد می کند.

اهواز شهر جاذبه ها تاریخی

منبع : /ahvaz

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا