دیدنی های جهان

اورشلیم و جاذبه های گردشگری آن

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

۱۱  جاذبه برتر گردشگری در اورشلیم

اورشلیم یکی از مکانهای بسیار مورد بحث در زمین است و بسیاری از مکانهای مقدس مسیحیت ، اسلام و یهودیت در این شهر قرار گرفته است. این شهر از نقاط دیدنی تاریخی ، مذهبی و فرهنگی شگفت آور تشکیل شده است.

اکنون اورشلیم که بخشی از اسرائیل است هزار جنگ را دیده است ولی در زمان قدیم مملوک ها ، عثمانی ها ، مسیحیان و مسلمانان این شهر را حکمرانی می کردند. قدم زدن در خیابان های باستانی ، تجربه ای دلهره آوری را به وجود می آورد زیرا زائران جلوی معابر را می گیرند و جو مسموم کننده ای را ایجاد می کنند.

۱۱. کلیسای تمام ملل اورشلیم

کلیسای تمام ملل در کوه زیتون قرار دارد که از اورشلیم قابل مشاهده است. این کلیسا یک مکان تاریخی مهم است و شامل بستر تختخوابی است که گفته می شود عیسی قبل از دستگیری او در این مکان نماز خوانده است.

کلیسای فعلی در سال ۱۶۵۲ بازسازی شد. در واقع بر پایه دو کلیسای قدیمی تر نهفته شده است. این کلیسا اولین بار در قرن ۴ میلادی ساخته شده است.

در این کلیسا نمادی از بسیاری کشورهای مختلف را می توان دید زیرا موزائیک ها و اشیای دیگری به آن اهدا شده است. هم اکنون شما می توانید در میان نقوش مذهبی نمایش داده شده ، لباس های خود را بیابید.

کلیسای تمام ملل اورشلیم
کلیسای تمام ملل

۱۰. دروازه جعفا اورشلیم

این دروازه سنگی در دیوارهای اورشلیم قرار دارد و یکی از ورودی های اصلی شهر قدیمی است. شکل مشخص L مانند آن به این خاطر است که از دروازه و بلوک های ماسه ای رنگ محافظت شود و غیرقابل نفوذ باشد. دروازه جعفا در سال ۱۵۳۸ تاسیس شد تا راه ارتباطی بین محله مسیحیان و محله ارمنستان برقرار کند و یک جریان ثابت از عابران پیاده را در زیر طاق باستانی ایجاد کند.

 

دروازه جفا اورشلیم
دروازه جفا

۹. محله یهودیان

اگرچه بخشی از محله یهودیان در طول جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۴۸ بمباران و نابود شد اما بخش اعظمی از آن بازسازی شده است. این بدان معنا نیست که مکانهای تاریخی و مذهبی زیادی وجود ندارد. دیوار غربی و کنیسه هروا از جمله دیدنیهای مهم دیگردر اورشلیم است.

سرگردان بودن در محله یهودیان فرصتی دوست داشتنی برای گذراندن زمان است و بازدیدکنندگان می توانند برای خرید به خیابان جوی کاردو جوی که در زمان روم ساخته شده است بروند.

محله یهودیان اورشلیم
محله یهودیان

۸. دروازه دمشق اورشلیم

دروازه دمشق در دیوارهای شمال غربی شهر واقع شده است و یکی از ورودی های اصلی شهر قدیمی اورشلیم است. و با داشتن دو برج و طنابهای شگفت انگیز، چشمگیر است. این دروازه کنونی در سال ۱۵۳۷ ساخته شده است. عبور از این دروازه یک تجربه شگفت انگیز است زیرا شما حس می کنید آن جایی قدم می زنید که قبلا افرادی که شما دنبال می کنید پا گذاشتند. پیاده روی در کنار شیب ها نمای فوق العاده ای را از بالا  ارائه می دهد.

دروازه دمشق اورشلیم
دروازه دمشق

۷. کوه زیتون اورشلیم

کوه زیتون در خارج از شهر قدیمی واقع شده است. اگر به بالای اورشلیم نگاه کنید در کنار تپه های کوه زیتون، منظره ای باورنکردنی از معبد کوه و گنبد درخشان سنگ را مشاهده می کنید.

این کوه یک مکان دیدنی تاریخی و مذهبی است. این خانه در گورستان بزرگ یهودی قرار دارد و کلیساهای بیشماری مانند کلیسای زیبای ارتدکس روسی در آنجا دیده می شود. 

کوه زیتون اورشلیم
کوه زیتون

۶. برج دیوید

برج دیوید که برخی به عنوان ارگ بیت المقدس آن را می شناسند، بعضی از بهترین منظره های شهر قدیمی را ارائه می دهد و مکانی جالب برای بازدید است. قدمت برخی از یافته های باستان شناسی به بیش از ۲۰۰۰ سال بر می گردد. قدمت فعلی به دوره مملوک و عثمانی می رسد و بر روی استحکامات بسیار قدیمی تری ساخته شده است. موزه برج دیوید که در این مکان قرار دارد از نمایشگاه های تعاملی، هولوگرام ها و نقشه ها تشکیل شده است. 

برج دیوید اورشلیم
برج دیوید

۵. خیابان دولوروزا

اعتقاد بر این که است که عیسی در زمان مصلوب شدن در این خیابان قدم گذاشته است. خیابان تاریخی «راه غم» از خیابان شهر قدیمی بیت المقدس می گذرد.

این خیابان از دروازه شیر که زائران و گردشگران می توانند قدم های مسیح را در قدیم تصور کنند شروع می شود و در کلیسای مقبره مقدس که در آنجا اعتقاد بر این است که عیسی مصلوب شده است پایان می یابد.

خیابان دولوروزا اورشلیم
خیابان دولوروزا اورشلیم

قلعه های دیدنی و فوق العاده اروپا

۴. گنبد سنگ 

گنبد سنگ در بالای کوه قرار دارد. گنبدسنگ، گنبدی درخشان است که در سراسر جهان معروف است و یکی از مشهورترین نقاط دیدنی بیت المقدس است. این معبد بین سالهای ۶۸۸ تا ۶۹۱ از تخته سنگ ساخته شده است و مسلمانان معتقدند پیامبر اکرم در آن به بهشت ​​صعود کرده است.

گنبد سنگ اورشلیم
گنبد سنگ

۳. تونل های دیوار غربی اورشلیم

تاریخ طولانی و پرتلاطم بیت المقدس نشان می دهد که این شهر بارها و بارها تخریب و بازسازی شده است. به این معنی که بخش اعظم آن در زیر ویرانه های ساختمانهایی که پیش روی آنها قرار گرفته ساخته شده است.

به همین ترتیب ، تعداد زیادی تونل در زیر شهر قدیم وجود دارد. گشت و گذار در تونل های دیواری وسترن این امکان را به بازدید کنندگان می دهد که دوباره به زمان معبد دوم برگردند و این بخش از این دنیای جذاب زیرزمینی را کشف کنند.

در مجاورت دیوار غربی ، تونل های باریک و کمی محرک وجود دارد که ارزش دیدن این ثروت تاریخی در معرض نمایش را دارند.

تونل های دیوار غربی اورشلیم
تونل های دیوار غربی

۲. بازار ماهانه یهودا

این بازار شلوغ از زمان عثمانی وجود داشته است. بازدید از آن بسیار لذت بخش است. این بازار از غرفه های رنگارنگ بی شماری از جمله میوه ها و سبزیجات و شیرینی و آب میوه تازه تشکیل شده است.

بازار ماهان یهودا با نگاهی اصیل به زندگی در شهر مقدس، بخش های متعددی از آن را ارائه می دهد. در برخی از کوچه ها قصابی ها وجود دارند و برخی دیگر پارچه فروشی و فروشندگان قهوه هستند.

بازار ماهانه یهودا اورشلیم
بازار ماهانه یهودا

۱. شهر دیوید

یکی دیگر از جاذبه هایی که بحث و گفتگو در اسرائیل غیرقانونی است ، شهر دیوید است که یکی از مهمترین مکان های باستان شناسی اورشلیم است.

در خارج از شهر قدیمی وجود دارد. پادشاه دیوید برای اولین بار شهر اورشلیم را بنا کرد. در میان آوارها و صخره ها ، دو تونل سنگی باستانی برای پیاده روی وجود دارد.

مسافران پرماجرا عاشق تونل هزکیال هستند که زمانی آبخوان بوده است. گاهی اوقات که در تاریکی با مشعل در دست می روید عمق آب کم می شود.

شهر دیوید اورشلیم
شهر دیوید اورشلیم

منبع: https://www.touropia.com/tourist-attractions-in-jerusalem/

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا