دیدنی های جهان

برج های مشهور جهان

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

۱۴ مشهورترین برج های جهان

برج ها از زمان پیش از تاریخ توسط بشر ساخته شده اند. دیوارهای جریکو باستان ، یکی از اولین دیوارهای شهر که تاکنون ساخته شده است و توسط یک سازه سنگی تکمیل شده است.

تمدنهای بعدی غالباً برجهای نگهبانی را به عنوان بخشی از استحکامات خود می ساختند تا مکانی امن و مرتفع را فراهم کنند که یک نگهبان بتواند اطراف آن را مشاهده کند.

در دو هزار سال گذشته انواع سازه ها از جمله برج ناقوس ، برج های ساعت ، مناره ها و برج های ارتباطی ساخته شده اند.

نمای کلی از معروف ترین برج های جهان:

۱۴. Axum Stelae

آکسوم  در شمال اتیوپی واقع شده است و مرکز اصلی پادشاهی ناشناس Axum بود. آکسوم منطقه نیروی دریایی و تجاری بود که از حدود ۴۰۰ سال قبل از میلاد تا ۱۰۰۰ میلادی بر منطقه حاکم بود.

مهمترین بناهای تاریخی اکسومیت در این شهر استیل است. بلندترین سازه ایستاده برج استیل پادشاه Ezana 24 متر (۷۹ فوت) است.

یکی دیگر از استیل های بلند ۲۴.۶ متری (۸۱ فوت) که توسط ارتش ایتالیا برداشته شد و به اتیوپی برگردانده شد و مجدداً در سال ۲۰۰۸ نصب شد.

این برج ها در حدود ۳۰۰-۵۰۰ میلادی قدمت دارند که این استیلا ها بناهای تاریخی برای تشییع جنازه حاکمان باستانی آکسوم است که احتمالاً در آن دفن شده اند. که مقبره در زیر آنها قرار دارد.

برج های مشهور جهان

۱۳. برج گالاتا

برج گالاتا یک سازه سنگی قرون وسطی در منطقه گالاتا استانبول در ترکیه است. یکی از برجسته ترین نقاط دیدنی این شهر ، این سازه ۶۷ متر (۲۲۰ فوت) ارتفاع است که یک سیلندر مخروطی در بالای آن وجود دارد که بر افق حاکم است.

این سازه در سال ۱۳۴۸ به عنوان بخشی از استحکامات اطراف مستعمره ژنو در قسطنطنیه ساخته شد.امروز در طبقات فوقانی آن یک رستوران و کافی نت وجود دارد که منظره ای باشکوه از استانبول را ایجاد می کند.

برج های مشهور جهان

مشهورترین کلیساهای جامع جهان

۱۲. برج های سوانتی

Svaneti در استان شمالی دورافتاده از جورجیا واقع شده است. سرزمینی میادین زیر کشت و دهکده های کوچک و برج های باستانی است.

سازه هایی معروف که برای دفاع در برابر قبایل شمالی و بهمن ساخته شده اند. هر خانواده سوان معمولاً برج مخصوص به خود را داشتند.آنها همچنین در طول بارش برف سنگین امری ضروری بودند. قدیمی ترین سازه های سوانتیایی مربوط به قرن نهم میلادی است.

برج های مشهور جهان

۱۱. دو برج بولونیا

با فیلم Lord of Rings اشتباه گرفته نشود ، دو برج معروف بولونیا در ایتالیا به خانواده هایی گفته می شود که ساخت آن بین سال های ۱۱۰۹ تا ۱۱۱۹ انجام گرفت.

برج آسینلی با ارتفاع ۹۷.۲ متر بلندترین سازه در بولونیا است و برج گاریسندا در ابتدا ۶۰ متر طول داشت اما در قرن ۱۴ به ۴۸ متر پایین آمد تا آن را ایمن تر جلوه دهد.

برج های مشهور جهان

۱۰. مناره جم

مناره جم در منطقه دورافتاده غرب افغانستان واقع شده است و در قرن دوازدهم میلادی به عنوان بخشی از یک مسجد ساخته شد. این مسجد در اثر آتش سوزی نابود شد و محل اطراف مناره چندی بعد توسط مغول ها ویران شد.

با توجه به آب و هوای غیرقابل مهیج ، این معجزه کوچک است که این برج بلند ۶۲ متری (۲۰۳ فوت) هنوز ایستاده است.

برج های مشهور جهان

۹. برج بلوم

سازه بلوم در اوایل قرن شانزدهم به عنوان بخشی از سیستم دفاعی برای حفاظت از شهر لیسبون ساخته شد . این نقطه شروع بسیاری از ناوبران بود که برای کشف مسیرهای تجاری جدید شروع به کار کرده اند و به بنای تاریخی عصر کشف ایتالیا تبدیل شده است.

برج های مشهور جهان

۸. قطب منار

قطب منار در هند در سال ۱۱۹۳ توسط قطب الدین ایبک ، نخستین حاکم مسلمان دهلی ، ساخته شد. قطب الدین ایبک می خواست از مناره جم در افغانستان پیشی بگیرد ، اما در زمان وفات وی فقط پایگاه بود. جانشینان وی آن را ساختند و آن را کامل کردند و ساز و ساخت را ادامه دادند و بلندترین طبقه در نهایت در سال ۱۳۸۶ به پایان رسید.

این مناره با ۷۲ متر ارتفاع (۲۳۷.۸ پا) با ۳۷۹ پله به سمت صدر قرار دارد و آن را به بلندترین مناره آجری جهان تبدیل کرده است.

برج های مشهور جهان

۷. برج سه پاگودا

The Three Pagodas واقع در حدود ۱.۵ کیلومتر (۰.۹ مایل) در شمال غربی شهر باستانی دالی و یکی از بهترین سازه های حفظ شده بودایی در چین است که چندین فاجعه انسانی و طبیعی را تحمل کرده است.

بتکده میانی ، که در سال ۸۲۴-۸۴۰ میلادی توسط پادشاه کوان فنگو ساخته شده است، ۶۹.۶ متر (۲۲۷ فوت) ارتفاع دارد و یکی از بلندترین بتکده های چین است. دو بتکده دیگر در حدود یک قرن بعد ساخته شده اند و دارای ارتفاع ۴۲.۱۹ متر (۱۴۰ فوت) هستند.

برج های مشهور جهان

۶. برج CN

برج CN واقع در قلب مرکز شهر تورنتو ، برجسته ترین نماد کانادا است. این برج ارتباطی از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۶ توسط شرکت راه‌آهن “کانادا ملی” ساخته شد و با ۵۵۳.۳۳ متر (۱۸۱۵.۴ فوت) ارتفاع بلندترین سازه در جهان برای بیش از ۳۰ سال بود تا اینکه از برج دبی در ارتفاع پیشی گرفت.

برج های مشهور جهان

۵. مناره مارپیچ

مناره اسپیرال یا مناره مالویا بخشی از مسجد بزرگ سامرا در عراق است. این مسجد یکی از بزرگترین مساجد در جهان است. این مناره در ابتدا توسط یک پل به مسجد وصل شده بود.

این مناره در سال ۸۴۸ – ۸۵۲ از ماسه سنگ ساخته شده است و به دلیل طراحی مخروطی مارپیچی صعودی ، در بین سایر مناره ها بی نظیر است. این برج ۵۲ متر (۱۶۲ فوت) ارتفاع دارد. در سال ۲۰۰۵ ، شورشیان بخش برتر برج را منفجر کردند و آجر و خشت فرو ریخت.

برج های مشهور جهان

۴. سان جیمینگانو

San Gimignano با نام مستعار Manhatten قرون وسطایی ، روستایی در توسکانی است که به دلیل داشتن ۱۴ برج سنگی مشهور است. در اوج ثروت و قدرت سن گیمینگانو ، بیش از ۷۰ سازه برای دفاع از شهر در برابر حملات دشمن ساخته شد.

پس از اینکه طاعون در سال ۱۳۴۸ شهر را ویران کرد ، قدرت سان جیمینگانو پژمرده شد تا دشمنان را دور نگه دارد و بسیاری از سازه های معروف شهر را حفظ کند.

برج های مشهور جهان۳. برج بیگ بن

برج بزرگ ساعت امسال جشن تولد ۱۵۰ سالگی خود را گرفت.  یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری لندن است .

نام بیگ بن در واقع نه به خود برج ساعت بلکه به زنگ ۱۳ تنی که درون این سازه قرار دارد اشاره دارد و نام آن را از مردی که برای اولین بار اقدام به سفارش ناقوس ، سر بنیامین هال کرده است گرفته است. این سومین برج بزرگ ساعت ایستاده در جهان است.

برج های مشهور جهان

۲. برج تکیه پیزا

سازه مشهور جهانی پیزا در مدت زمانی حدود ۱۷۷ سال ساخته شد. بلافاصله پس از شروع ساخت و ساز در سال ۱۱۷۳ ، سازه به دلیل وجود پایه ای ضعیف شروع به غرق شدن کرد و تقریباً به مدت یک قرن بازسازی نشد.

هنگامی که ساخت و ساز از سر گرفته شد ، مهندسان طبقه های بالاتری را ساختند که یک طرف آن بلندتر از طرف دیگر برای جبران شیب بود و برج سرانجام در نیمه دوم قرن ۱۴ به پایان رسید. از سال ۲۰۰۱ ، سازه مشهور در پیزا دوباره برای کسانی که مایل به صعود هستند با ۲۹۶ پله باز است.

برج های مشهور جهان

۱. برج ایفل

برج ایفل نمادی از پاریس و فرانسه و یکی از مشهورترین نقاط دیدنی جهان است. این سازه توسط گوستاو ایفل به عنوان طاق ورودی نمایشگاه بین المللی پاریس در سال ۱۸۸۹ ساخته شده است.

با ارتفاع ۳۰۰ متر (۹۸۴ فوت) بلندترین سازه جهان تا سال ۱۹۳۰ بود ، هنگامی که ساختمان کرایسلر در نیویورک به پایان رسید . از زمان احداث آن ، بیش از ۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ نفر از برج ایفل بازدید کرده اند و آن را به پربازدیدترین بنای جهان تبدیل کرده اند.

برج های مشهور جهان

منبع : famous-towers-in-the-world/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا