اروپاخواندنی های گردشگری جهاندیدنی های اروپا

بهترین مکان برای تماشای ستارگان کجاست؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

بهترین مکان های جهان برای دیدن ستارگان

آیا چیزی خیره کننده تر از یک آسمان پر از ستاره وجود دارد؟ در اینجا بهترین مکان ها در سراسر جهان برای لذت بردن از مناظر خیره کننده از کیهان وجود دارد.

۹. جزایر قناری

جزایر قناری به دلیل داشتن آسمان های تمیز و شفاف ، که برای تماشای ستارگان مناسب هستند ، در سطح بین المللی معروف است و از امتیاز سه ذخیره نور ستارگان برخوردار است. بهترین جزایر برای تماشا کردن صورتهای فلکی La Palma و Tenerife هستند. لا پالما یک ذخیره بیوسفر یونسکو است. از طرف دیگر تنریف یک مکان تفریحی لوکس برای مشاهده آسمان است.

سایر نقاط جالب توجه در جزایر قناری عبارتند از: Orchilla Lighthouse در El Hierro ، Las Nieves در La Gomera و Morro Velosa در Fuerteventura. جزایر قناری بزرگترین تلسکوپ جهان به نام Gran Telescopio de Canarias را دارد. این تلسکوپ به اندازه یک برج ۱۲ طبقه از جنس نقره ای روشن است.

بهترین مکان ها برای تماشای ستارگان

۸. صحرای آتاکاما ، شیلی

صحرای آتاکاما بهترین منظره را در نیمکره جنوبی دارد. این شهر بخاطر داشتن ارتفاعات زیاد و آلودگی نوری صفر افتخار می کند و به بازدید کنندگان این امکان را می دهد تا منظره ای واضح از آسمان داشته باشند. این آسمان روشن در اثر باران کم در بیابان قرار گرفته است. صحرای آتاکاما سالانه فقط یک میلی متر باران دریافت می کند! رصدخانه پارانال صاحب یکی از بزرگترین تلسکوپ های جهان است.

علاوه بر رصدخانه پارانال ، صحرای آتاکاما همچنین خانه های بیشماری از رصدخانه ها را دارد. اخترشناسانی که از صحرای آتاکاما دیدن می کنند ، قادر به مشاهده سیارات و ستارگان و کهکشان های دوردست هستند.

بهترین مکان ها برای تماشای ستارگان

۷. توسکانی ، ایتالیا

توسکانی به دلیل مکانی که انقلاب در نجوم آغاز شد مشهور است. در قرن هفدهم ، گالیله تلسکوپ خود را در توسکانی توسعه داد. این مکان برای تجربیات عالی و جالب بسیار محبوب است. از جمله این تجربه های بی نظیر تماشای ماهواره های مشتری ، لکه های خورشید و دهانه های ماه است.

به همین ترتیب بسیاری از ستاره شناسان اغلب تجهیزات خود را در بالای تپه های توسکانی برپا می کنند. این نقطه آنها را قادر می سازد تا از زیبایی های جهان لذت ببرند. از این رو ، توسکانی در بین بهترین مکان های زمین برای تماشای آسمان شب رتبه بندی شده است. قطعاً بهترین مکان برای دیدن ستاره های باشکوه و راه شیری است.

بهترین مکان ها برای تماشای ستارگان

۶. کویر نامیب ، نامیبیا

صحرای نامیب کاملاً مسطح است که به ستاره شناسان امکان نمایش ۳۶۰ درجه از آسمان را می دهد. در کویر واقع شده است و دور از هرگونه سکونت انسان و آلودگی نوری است. به این ترتیب ، آسمان کویر نامیب جزء تاریکی ترین منطقه های کره زمین است و به همین ترتیب بهترین مکان برای تماشای ستاره ها در شب است.

حیرت انگیز است و باعث می شود تا راه شیری در امتداد آسمان گسترش یابد و ابرهای مگالانی آسمان را با نور روشن پر کنند. در کویر رصدخانه ای وجود دارد که ساکنین با استفاده از یک تلسکوپ ۱۲ اینچی به بازدید کنندگان کمک می کنند تا از آسمان کشف کنند. برخی از مشاهدات شگفت انگیز که می توان به آن اشاره کرد از جعبه جواهرات است که در داخل صلیب جنوبی یافت می شود.

بهترین مکان ها برای تماشای ستارگان

۵. دره مرگ ، کالیفرنیا

پارک ملی دره مرگ به عنوان “سومین پارک بین المللی تاریک” در ایالات متحده شناخته شده است. این مکان مناسب برای مشاهده ماه گرفتگی ، ردیابی دوش شهاب سنگی و تماشای وسعت راه شیری است. دره مرگ با وجود شهرنشینی جهانی نقش مهمی در حفظ آسمان تاریک دارد. شهرنشینی تمایل دارد آلودگی های نوری را نیز به همراه آورد که تهدید بزرگی برای آسمان تاریک است.

عکاسان همچنین قادر به گرفتن بهترین عکسهای نجوم خود در دره مرگ هستند. در حقیقت دره مرگ به یک مقصد گردشگری عالی برای گردشگری در آسمان شب تبدیل شده است. رویدادهایی مانند مهمانی سالانه ستاره دره زمستان ، بسیاری از دانشمندان و بازدید کنندگان را به خود جلب می کند.

بهترین مکان ها برای تماشای ستارگان

۴– ارتفاعات اسکاتلند

ارتفاعات اسکاتلند دارای آسمان های تیره ای است که منطقه خیره کنندهای را به وجود آورده است. با تماشای آسمان ، قادر به مشاهده ستاره های تیراندازی ، سیارات ، کهکشان راه شیری و بسیاری از صورت های فلکی هستید.

بهترین زمان برای تماشای ستاره ها یک ساعت و نیم بعد از غروب خورشید و زمانی که ماه در آسمان نیست. در این مواقع ، می توانید از آسمان برهنه خود با استفاده از یک مشعل قرمز منظره خوبی از آسمان داشته باشد. نادرترین تجربه دیدن ستاره شفق قطبی در آسمان است. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که لباس گرم همراه خود داشته باشید زیرا اغلب شب ها سرد است.

بهترین مکان ها برای تماشای ستارگان

غار های مشهور ایران

۳. برکننریگ ، کلرادو

مناظر شبانه کلرادو بسیار خیره کننده است ، و فرصت های زیادی را برای شرکت در فضانوردی فراهم می کند. علاوه بر اسکی ، دوچرخه سواری و اسنوبورد ، گردشگران می توانند از تماشای ستاره ها لذت ببرند. Breckenridge یکی از مکانهای در کلرادو است که تجربهای خارق العاده را به شما اعطا می کند.

سایر مکانهای خارق العاده برای تماشای ستارگان در کلرادو عبارتند از: سنگ بنای تاریخی ، سنگ شکلات کنیون پارک ملی گونیسون ، گراولند ملی پاون ، مارون بلز.

بهترین مکان ها برای تماشای ستارگان

۲. هاوایی

بازدید از هاوایی این شانس را به شما می دهد که تماشای ستاره های زیادی در آسمان را تجربه کنید. امروزه بسیاری از افراد به دلیل آلودگی نوری در بیشتر شهرها به ندرت این را تجربه می کنند. یک روش ساده برای نگاه کردن به ستارگان ، خوابیدن در ساحل در شب است. با این حال ، قله Mauna Kea بهترین منظره را از آسمان به نمایش می گذارد.

سیزده تلسکوپ غول پیکر وجود دارد که در منطقه مستقر شده اند و هیچ گونه اشارتی به نور غیر طبیعی ندارند. استفاده از این تلسکوپ ها برای تماشای آسمان فرصتی برای تماشای ستاره ها ، راه شیری و ماه می دهد. علاوه بر این ، اکتشافات زیادی در این نقطه کشف شده است که دارای ارتفاع ۴ ، ۲۰۵ متر است.

بهترین مکان ها برای تماشای ستارگان

۱. منطقه دور افتاده استرالیا

آسمان دور افتاده استرالیا شناخته شده است و تجربه فوق العاده ای و تعجب آوری را ارائه می دهد. آسمان بسیار تاریک است زیرا با شهرهای استرالیا فاصله دارد. آسمان تاریک راه شیری را پر از ستاره هایی به ظاهر روشن تر و بزرگتر نشان می دهد. این تجربه حتی در شرکت اخترشناس هم بهتر است. آن می تواند در یافتن ستاره های معروف مانند صلیب جنوبی به شما کمک کند.

علاوه بر این ، شخص این حق را دارد که به داستانهای بومی گوش دهد. مناطقی که بهترین چشم انداز آسمان را در دورافتاده استرالیا به وجود می آورند عبارتند از: پناهگاه های Uluru ، Arkaloora Wilderness ، و پارک ملی Warrumbungle.

بهترین مکان ها برای تماشای ستارگان

منبع : /where-is-the-best-place-to-see-stars.html

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا