خواندنی های گردشگری ایران

تبریز و غذاهای خوشمزه این شهر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

غذاهای معروف تبریز

شهرهای مختلف ایران به دلیل اینکه رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند ، فرهنگهای خود را به یکدیگر منتقل کرده اند. در بین این انتقال ها ، انتقال فرهنگ غذایی جایگاه بالایی دارد. این دقیقاً به همین خاطر است که برخی از شهرها غذاهای مشابهی مشترک دارند. ام دی تراول قصد دارد غذاهای معروف تبریز را برای شما معرفی کند ، بنابراین می دانید که در طول سفر چه غذایی بخورید.

کوفته تبریزی

در بین غذاهای معروف تبریز ، کوفته تبریزی غذایی بی نظیر است. این کوفته تبریزی طعم فوق العاده ای دارد. طعم و مزه ای که بیشتر افراد آن را دوست دارند و شما به ندرت کسی را پیدا می کنید که بگوید دوستش ندارد. ترکیبات اصلی این غذا گوشت خرد شده ، نخود خرد شده ، گردو و تخم مرغ است. این غذا در کنار سس گوجه فرنگی سرو می شود تا طعم آن بهتر شود و همچنین راحت تر خورده شود.

غذاهای معروف تبریز

خورشت هویج 

اگر غذاهای شیرین را دوست دارید ، پس خورشت هویج تبریز انتخاب مناسبی برای شماست. این غذا به همراه کوفته از جمله غذاهای معروف تبریز است و به دلیل داشتن هویج و آلو در آن ، دارای شیرینی است که طعم آن را بعضی افراد ممکن است دوست نداشته باشند. گوشت سرخ شده هویج ، گوشت و آلو با چاشنی هایی مانند زعفران ، پیاز و گوجه فرنگی و غیره مخلوط می شوند و غذای دلپذیری را برای کسانی که به این غذا علاقه دارند ارائه می دهند.

غذاهای معروف تبریز

تبریز و مکان های دیدنی این شهر فوق العاده

کوکو لوبیا سبز 

گوشت ، سیب زمینی ، هویج ، پیاز و تخم مرغ به دست خانم خانه دار ایرانی تبدیل به یک کوکو شده و در صورت امتحان کردن آن را حتما از دست نخواهید داد. این غذا در بسیاری از رستوران ها یافت نمی شود و اگر می خواهید آن را تهیه کنید ، باید به تبریز بروید. این غذا در مهمانی ها و مراسم ها (مانند افطار) مردم این شهر از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

غذاهای معروف تبریز

سوپ ماست (آش) 

سوپ ماست یکی از خوشمزه ترین سوپ های تبریز است که با استفاده از پیاز ، حبوبات ، برنج ، سبزیجات مخصوص سوپ ، گوشت ، سیب زمینی ، ماست ، نخود ، هویج ، کلم تهیه می شود.

غذاهای معروف تبریز

آش کلم قمری (داش کلم آشی) 

آش کلم قمری از جمله آش های خاص و اصلی تبریز است. این آش کلم از کلم قمری ، پیاز ، نخود خرد شده یا رنده شده، برنج ، پیازچه ، جعفری ، سبزی دیگری به نام کروز ، گوجه فرنگی ، رب گوجه فرنگی و ادویه تهیه شده است و برای تزئین نعناع خشک به آن اضافه می شود. اما برخی از ساکنان قدیمی تبریز به آش کلم قمری، کشک اضافه می کنند.

غذاهای معروف تبریز

آش ترش تبریز

آش ترش نیز از جمله غذاهای معروف تبریز است که به دلیل طعم شیرین و ترش ای آش برخی از افراد خاص این غذا را انتخاب می کنند. البته این آش در مکانهای مختلف تبریز ساخته نمی شود. اما بیشتر مردم تبریز آن را با استفاده از نخود فرنگی ، زردچوبه ، آلو ، زردآلو ، گیلاس ، زغال اخته ، هویج ، پیاز ، رشته فرنگی ، گلابی ، رب گوجه فرنگی ، گوجه فرنگی ، پیازچه و جعفری تهیه می کنند.

غذاهای معروف تبریز

آش گوجه فرنگی (آش ابغوره) تبریز

از دیگر آش های بسیار خوشمزه و رنگارنگ تبریز ، آش گوجه فرنگی است. تنها تفاوت آش گوجه فرنگی و آش (نوع دیگری از آش) میزان مصرف گوجه فرنگی در تهیه آن است. در تهیه این آش لوبیا ، زیره ، برنج ، پیاز داغ ، گوجه فرنگی به مقدار فراوان ، پیازچه و جعفری استفاده می شود. برای تهیه آن حتی از ترشی استفاده می شود.

غذاهای معروف تبریز

آش اوماج

این گیاه از نظر تغذیه بسیار قوی است و معمولاً در زمستان ها ساخته می شوند. پیاز فراوان ، حبوبات ، رشته فرنگی ، ریحان ، پیازچه ، ادویه و زردچوبه از موادی هستند که در تهیه یک آش خوشمزه اوماج مورد استفاده قرار می گیرند. این غذا نیز در بین غذاهای خانگی است. اما یافتن آن در رستوران های سنتی و فروشگاه های مواد غذایی کوچک امکان پذیر است.

غذاهای معروف تبریز

دیزی سنگی

حتماً نام این غذا را شنیده اید و شاید حتی آن را امتحان کرده باشید. اما حتما آن را در تبریز و رستوران های سنتی آن سفارش دهید. وقتی این کار را کردید می بینید که دیزی سنگی در تبریز واقعاً چیز دیگری است.

غذاهای معروف تبریز

پیراخ دولماسی (دلمه برگ مو)

این غذا، غذایی آذری است که از برگهای انگور ساخته می شود و غذایی مغزی است. احتمالاً در شهرهای خودتان غذا مغزی خورده اید. غذای مغزی یکی از خوراکی های رسمی و معتبر در تبریز است که از مواد برنج ، نخود خرد شده ، روغن ارگانیک تهیه شده و پیاز سرخ شده و سبزیجات مخصوص برای مغز (شوید ، شور و ترشح) تهیه شده است.

غذاهای معروف تبریز

دویماج

احتمالاً در شهرهای دیگر نام دویماج را شنیده اید. ما در ابتدای این بخش دلیل این امر را ذکر کردیم. این غذا مانند غذاهایی که در بالا ذکر شد برای ناهار یا شام سرو نمی شود. اما این یک وعده غذایی صبحانه است که انرژی و مواد غذایی زیادی دارد. نان خشک تبریز ، پنیر محلی ، کره ، سبزیجات از قبیل پیازچه ، جعفری ، ترخون و گردو از موادی هستند که در تهیه این غذا مورد استفاده قرار می گیرند. این غذا سبک و ساده است!

غذاهای معروف تبریز

منبع : amous-dishes-of-tabriz-what-to-eat-in-tabriz

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا