دیدنی های ایران

تبریز و مکان های دیدنی این شهر فوق العاده

[vc_row][vc_column][vc_column_text]تبریز ، پایتخت تاریخی بزرگترین شهر در شمال غربی ایران و مرکز جامعه آذری های این کشور است. شهر سبز ، کوهستانی که اطراف آن با مناطق پرطرفدار توریستی احاطه شده است. میراث فرهنگی غنی آن به بهترین وجه می تواند مساجد ، کلیساها و قلعه های خارق العاده را کنار بگذارد ، در حالی که جمهوری آذربایجان ایران به برخی از خیره کننده ترین مناظر کشور می پردازد.

بازار تبریز

یکی از زیباترین بازارهای کشور ، این مکان میراث جهانی یونسکو یک نقطه تجاری مهم در امتداد جاده ابریشم بود و در قرن شانزدهم زیر نظر صفویان شکوفا شد. سقف های گنبدی بلند ، کاروانسرای گاه به گاه و پیچ و خم های به ظاهر بی پایان کوچه ها ، حرکت به بازار یک تجربه قابل اعتماد و دلپذیر است. همه چیز از ادویه جات تا جواهرات، گلدان و قابلمه در اینجا به فروش می رسد و بخش فرش به ویژه بسیار مشهور است.

بازار تبریز

مسجد آبی تبریز

مسجد آبی معروف به گوی مسجد که به زبان آذری صحبت میکنند، هنوز زخم های ناشی از زلزله عظیم که در سال ۱۷۷۹  تبریز را لرزاند ، تحمل می کند. فقط ایوان ورودی از ساختار اصلی باقی مانده است. اما بخش اعظم این مسجد در ۵۰ سال گذشته بازسازی شده است و قدمت آن به سال ۱۴۶۵ باز می شود. ایوان اثری پیچیده از کاشی های آبی را نشان می دهد که پس از آن مسجد، به مسجد آبی معروف شد. همچنین برخی خوشنویسی های خوب اسلامی. بقایای لکه دار یادآوری ناپذیری از آسیب پذیری ایران در برابر زلزله است و در بسیاری از خطوط اصلی گسل نشسته است.

مسجد آبی تبریز

ارگ تبریز

آنچه از ارگ تبریز باقیمانده است مربوط به قرن چهاردهم میلادی است. زمانی که تحت سلسله ایل خانات به عنوان مقبره ساخته شد. این ارگ مجدداً به عنوان یک مجموعه نظامی در قرن نوزدهم در جنگهای روس و پارسی تصاحب شد. این ساختار دارای تاریخ طولانی و متنوع است. این بنا در سال ۱۹۱۱ در اثر اصابت گلوله های روسی آسیب های بیشتری را متحمل شد و تنها در دهه های اخیر برخی از کارهای نوسازی را پشت سر گذاشته است. این بنای سنگی یکی از مشهورترین نقاط دیدنی تبریز است و در مرکز شهر، در خیابان امام خمینی واقع شده است.

56 3936832 14407788114f1543851d8943d6affa8dfb7375f398

مسجد جامع

مانند بسیاری از بناهای قدیمی در تبریز ، مسجد جامع که در مجاورت بازار واقع شده است ، در طی قرون متمادی از زمین لرزه های مختلفی ، بازسازی های مختلفی را پشت سر گذاشته است. این دو مناره بلند و سه لایه آن که در ورودی مسجد قرار دارد ، قابل توجه است.

مسجد جامع تبریز

موزه آذربایجان تبریز

موزه جمهوری آذربایجان که در مرکز شهر، بسیار دور از مسجد آبی قرار گرفته است، دارای چند قطعه چشمگیر است. این موزه دارای سه سالن است و بی نظیرترین آثار باستانی آن به عصر آهن باز می گردد. اشیاء دیگری که از آذربایجان ایران حفر شده اند نیز به طرز چشمگیری به نمایش گذاشته می شوند.

موزه آذربایجان تبریز

مقبره شاعران تبریز

مقبره شاعران ، درست در خارج از مرکز شهر ، هر دو پدیده فرهنگی را در هم می آمیزد و قبرهای شاعران بزرگ و متفکران گذشته تبریز را در خود جای داده است. بیش از ۴۰۰ اثر برجسته از هنر و نامه ها ، از سده های نهم تا بیستم ، در اینجا به خاک سپرده شده است.

مقبره شاعران تبریز

پارک الگلی

این پارک جنوب شرقی مرکز شهر قرار دارد. خانواده های ایرانی این پارک عالی را برای گذراندن یک شب آرامش بخش ، پیک نیک با دوستان و شاید حتی بازی کردن انتخاب میکنند. این پارک یک دریاچه کوچک را احاطه کرده است که در مرکز آن یک رستوران سنتی با قیمت مناسب قرار دارد.

پارک ال گلی تبریز

روستای کندوان تبریز

روستای کندوان مجموعه جذاب از خانه های تروگلودیت، حک شده از سنگ آتشفشانی است که در کنار یک صخره قرار دارد. این شهرک سنتی با خانه های روستایی مدرن تر در پایه خود گسترش یافته است و هنوز هم چند صد روستایی در آن سکونت دارد. رسیدن ماشین از تبریز به این روستا حدود یک ساعت به طول می انجامد. به خصوص در زمستان که باران برفی خانه های صخره ای را بطورغیرقابل توصیف می پوشاند ، ارزش تلاش برای بازدید را دارد.

روستای کندوان تبریز

اصفهان و بهترین مکانهایی که باید از آنها بازدید کنید

صومعه سنت استفانوس ، جلفا

تبریز و آذربایجان ایران دارای یک جامعه مسیحی ارمنی هستند و در نتیجه چندین کلیسا در این منطقه پیدا خواهید کرد. در خود تبریز تعدادی وجود دارد (کلیسای سنت ماری به قرن دوازدهم میلادی باز می گردد). اما مهمترین بازدید صومعه سنت استفانوس واقع در بیرون از مرزهای جلفا است که حدود یک و نیم ساعت از شهر فاصله دارد. این بقعه که چندین بار بازسازی شده است ، در وضعیت خوبی قرار دارد و با توجه به موقعیت جدا شده آن ، اغلب شگفت آور و شلوغ است.

صومعه سنت استفانوس ، جلفا تبریز

رشته کوه ایینالی

با اتومبیل ، پیاده و یا تله کابین ، با صعود از محدوده کوه عینا واقع در شمال تبریز ، کوهنوردان با چشم اندازهای استثنایی از شهر زیر حسی ماندگار پاداش می گیرند.

رشته کوه ایینالی

منبع : The Top 10 Things To Do And See In Tabriz[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا