دیدنی های جهان

جاذبه های زیبا در پارک ملی یلوستون

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

جاذبه برتر در پارک ملی یلوستون

یلوستون تنها و اولین پارک ملی ایالات متحده نیست بلکه اولین پارک ملی جهان است. یلوستون همچنین یکی از بی نظیرترین پارک های ملی جهان است. از آنجا که در بالای پارک یک آتشفشان فوق العاده قرار دارد ، این منطقه کانونی از فعالیت های زمین گرمایی است. همچنین این خانه بیشتر از هر مکان در ایالات متحده دارای حیوانات وحشی است. این پارک یکی از معدود مکان هایی است که موجودات نادری مانند گرگ خاکستری و خرس های گریزلی در آن دیده می شود. نمای کلی از بهترین جاذبه های گردشگری در پارک ملی یلوستون:

حوضچه West Thumb Geyser یلوستون

حوضجه West Thumb Geyser در سواحل دریاچه یلوستون واقع شده است. اگرچه این یکی از کوچکترین حوضچه های آبشار در Yellowstone است، اما دارای یک ویژگی زمین شناسی شناخته شده ، Fishing Cone Geyser است. قبل از سال ۱۹۱۱ ، ماهیگیرانی که در دریاچه یلوستون در نزدیکی این سنگفرش مشغول ماهیگیری بودند ، بعضی اوقات صید خود را که هنوز روی قلاب بود در آب جوش مخروط شیر می زدند و به طور موثری آن را زنده می پختند. این عمل در سال ۱۹۱۱ غیرقانونی بود.

حوضه West Thumb Basin نیز دارای  گلدان های گل آلود و چشمه های آب گرم است و از جمله عمیق ترین استخر پارک است. خلیج West Thumb ، جایی است که این حوضه در آن قرار دارد و نام خود را از آن می گیرد. دریاچه یلوستون توسط یک مهمانی اعزامی اولیه به عنوان یک دست به نظر می رسید. گفته می شود که این خلیج غربی مانند انگشت شست آن دست است.

پارک ملی یلوستون

دریاچه یلوستون

این دریاچه بسیار بزرگ است و در واقع بزرگترین دریاچه آب شیرین با ارتفاع ۷۰۰۰ پا (۲۱۰۰ متر) در آمریکای شمالی است. همچنین این یک دریاچه بسیار غیرمعمول است. در زیر سطح آن چشمه های آب گرم و دره هایی که عمق ۳۹۰ فوت (۱۲۰ متر) دارند قرار دارد. همچنین یک مکان در خلیج Yellowstone Lake وجود دارد که دمای آب ۲۵۲ درجه فارنهایت ثبت شده است. هرچند که آب این دریاچه مانند بیشتر دریاچه ها در ایالات متحده به نظر می رسد.

ماهیگیری و قایقرانی در دریاچه یلوستون مجاز است و شامل چندین گونه مختلف ماهی از جمله ماهی قزل آلا و مکنده های طویل است. بازدیدکنندگانی که می خواهند در نزدیکی این دریاچه بمانند ، باید اقامتگاه خود را در هتل Lake Lake Yellowstone که در سال ۱۸۹۱ ساخته شده است و یا Lake Lodge Cabins رزرو کنند.

پارک ملی یلوستون

کوه واشبرن

این قله کوه برای هنری دی واشبورن به عنوان رهبر اکسپدیشن واشبورن-لانگفورد-دوین که در پارک ۱۸۳ یلوستون کاوش کرده بود ، نامگذاری شده است. دو مسیر پیاده روی وجود دارد تا به کوه صعود کنند – یکی که از مسیرها از Dunraven Pass Trailhead شروع می شود و دیگری از پارکینگ جاده Chittenden شروع می شود. هر دو منظره ای نفس گیری از اطراف دارند اما به دلیل محبوبیت آنها در فصل اوج گردشگری بسیار شلوغ می شوند. اگرچه این مسیرهای پیاده روی نسبتاً آسان در نظر گرفته می شوند ، اما ارتفاع زیاد آن ها برخی از کوهنوردان را تحت تأثیر قرار می دهد. حیوانات وحشی از جمله بز کوهی و خرس گاهی اوقات در این مسیرهای پیاده رو دیده می شود.

پارک ملی یلوستون

حوضچه نوریس گیسر یلوستون

حوضچه Norris Geyser قدیمی ترین حوضچه در Yellowstone است. همچنین دارای گرم ترین آبگرم در میان آن ها است و حاوی چشمه های آبگرم اسیدی کمیاب است. نوریس به دو بخش حوضه چینی و حوضه پشتی تقسیم می شود. حوضه چینی شامل صدها ویژگی زمین گرمایی است که در این منطقه متمرکز شده است در حالی که جاذبه های موجود در حوضه پشتی جنگلی پخش شده است.

یکی از برجسته ترین ویژگی ها Back Basin Steamboat Geyser است که بلندترین ارتفاع در جهان است و ۳۰۰ تا ۴۰۰ پا (۱۲۰ متر) بخار آب در هوا شلیک میکند. متأسفانه غیرقابل پیش بینی است و راهی برای فهم دقیق آن وجود ندارد. حوضه نوریس گیسر منطقه ای بسیار پویا است که تغییر آن یک هنجار است.

پارک ملی یلوستون

پاناما و جاذبه های گردشگری فوق العاده آن

دره هایدن

یکی از مکانهای مشهور بازدیدکنندگان برای دیدن حیوانات وحشی است. گله های زیادی از گاومیش ها در حال چریدن در مراتع این دره دیده می شوند. همچنین مشاهده آنتوپل های خرچنگ و خرس ها غیر معمول نیست. خوشبختانه ، تعداد زیادی پناهگاه در دره هایدن وجود دارد که بازدید کنندگان می توانند برای دیدن بهتر از دره زیبا و حیوانات وحشی آن پارک کنند.

هایدن ویل همچنین دارای دو مسیر پیاده روی است. مسیر Hayden Valley Trail از دریاچه یلوستون تا Grand Grand Canyon Yellowstone عبور می کند. در هنگام پیاده روی در دره باید احتیاط کرد ، زیرا خرس ها اغلب در این منطقه پرسه می زنند.

پارک ملی یلوستون

چشمه های داغ ماموت یلوستون

در Mammoth Hot Springs ، بخار آب گرم در تراس های تراورتن جریان می یابد و صحنه ای زیبا و غیر عادی ایجاد می کند. برخی از افراد چشمه ها را غارهای ماموتی توصیف کرده اند. منطقه Mammoth Hot Springs به دو بخش Terrace فوقانی و تحتانی تقسیم می شود. هر بخش شامل چندین چشمه آب گرم جالب است.

پارک ملی یلوستون

منبع : attractions-in-yellowstone-national-park

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا