خواندنی های گردشگری جهان

زندان های تاریخی و مشهور

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

۱۰ زندانهای تاریخی و مشهور

در طول زمان زندان ها برای زندانی کردن اقشار مختلف مردم از جنایتکارهای سخت گرفته تا کسانی که مخالف رژیم سیاسی فعلی هستند استفاده شده است. تعدادی از این زندانها به دلیل زندانیان مشهور ، رفتارهای وحشیانه آنها با زندانیان و بعضی اوقات به دلیل تلاشهای جسورانه فرار که برخی از میهمانان خود که ابداع کرده اند ، بدنام شده اند. مروری بر مشهورترین زندانهای جهان.

۱۰. زندان هانوی هیلتون

زندان هانوی هیلتون توسط POWs آمریکایی اختراع شد ، در اصل توسط فرانسوی ها ساخته شد تا زندانیان سیاسی ویتنامی را در خود جای دهد. ارتش ویتنام شمالی بعداً از این زندان برای نگهداری اسیران جنگی در جنگ ویتنام استفاده کرد. زندانیان حبس شده در آنجا تحت شکنجه ، گرسنگی و حتی قتل قرار داشتند. چهره های مشهور مانند سناتور جان مک کین ، جیمز استکدیل در آن بودند و فقط تعداد معدودی از زندانیان جنگی بودند که وقت خود را در این زندان می گذراندند. در سال ۱۹۹۹ ، یک هتل هیلتون در هانوی افتتاح شد و هتل هپتون هانوی اپرای نامگذاری شد.

زندان های Hanoi Hilton مشهور جهان

۹. موزه نسل کشی توول اسلنگ

توول اسلنگ در سال ۱۹۷۵ توسط رژیم خمر روژ که در گذشته دبیرستان بود به زندان تبدیل شده است ، احتمالاً یکی از وحشتناک ترین زندان های جهان است. زندانیان به طور مرتب مورد شکنجه قرار می گرفتند تا بتوانند اعتراف به هر جنایتی را که به آنها محکوم شده بودند ، اعتراف کنند. هنگامی که آنها اعتراف کردند و هر توطئه گر را نام بردند ، پس از آن اعدام می شدند. از بیش از ۱۷۰۰۰ نفری در توول اسلنگ در چهار سالی که اداره می شد ، زندانی شده اند ، تنها معدودی از بازماندگان شناخته شده وجود دارد. پس از کشف زندان ویتنامی در سال ۱۹۷۹ ، توول اسلنگ به یک موزه تاریخی تبدیل شد که یادآور اقدامات رژیم خمر روژ در کامبوج است.

زندان های Tuol Sleng Genocide Museumمشهور جهان

۸. زندان بندر آرتور

بندر آرتور مستعمره محکوم سابق در تاسمانی ، استرالیا است . از سال ۱۸۳۳ ، تا دهه ۱۸۵۰ ، مقصد سخت ترین محکومان مجرمان انگلیسی و ایرلندی و زندانیان شورشی از دیگر زندانها بود. امروزه بسیاری از ویرانه های قابل تشخیص از جمله زندان ، بیمارستان ، پناهندگی مجنون و کلیسایی که توسط محکومان ساخته شده ، باقی مانده است. در سال ۱۹۹۶ بندر آرتور هنگامی که یک تیرانداز تنها به روی بازدید کنندگان آتش گشود و به کشته شدن ۳۵ نفر منجر شد ، مرگبارترین قتل عام اسلحه در استرالیا شد.

زندان های Port Arthur مشهور جهان

۷. زندان قلعه المینا

قلعه المینا در سال ۱۴۹۲ ساخته شده ، قدیمی ترین ساختمان اروپایی است که در جنوب صحرای جنوبی وجود دارد. برای بیش از سیصد سال ، این منطقه به یک منطقه نگهدارنده برای افرادی که علیه خواسته خود دستگیر شده اند تا خدمت کنند و به بردگی فروخته شوند، بود. برای بردگان غیر معمول نبود که بتوانند سلول را با حدود ۲۰۰ نفر دیگر به اشتراک بگذارند. تا قرن ۱۸ میلادی ، بیش از ۳۰،۰۰۰ برده هر سال در حال عبور از درب بدون بازگشت بودند.

زندان های Elmina Castle مشهور جهان

۶. زندان جزیره روبن

جزیره روبن که در نزدیکی ساحل کیپ تاون ، آفریقای جنوبی واقع شده است ، طی سالها عملکردهای بسیاری را انجام داده است ، از جمله یک مستعمره جذام در یک نقطه. با این حال ، این بیشتر به عنوان خدمت در زندان تحت رژیم آپارتاید شناخته شده است. چهره های مشهور مانند نلسون ماندلا و کلگما موتلتان فقط معدود زندانیان سیاسی هستند که وقت خود را در آنجا می گذرانند. امروز جزیره روبن یک مکان توریستی محبوب است و با کشتی از کیپ تاون می توانید به آن برسید . این جزیره یک منطقه پرورش مهم برای مستعمره بزرگ پنگوئن آفریقایی است.

زندان های مشهور جهان

۵. زندان جزیره گوره

هزاران برده قبل از اینکه فرانسه تجارت برده ها را در سال ۱۸۴۸ لغو کنند ، از جزیره گوره در سنگال عبور می کردند. Maison des Esclaves ، که به عنوان خانه بردگان شناخته می شود ، فقط یکی از مکان های این جزیره است که قبل از اینکه کشتی ها را ببندند ، برده ها را نگه می داشتند. برای دنیای جدید این موزه اکنون به عنوان یک مکان زیارتی برای بسیاری از آمریکایی های آفریقایی تبار که ریشه های آنها را ردیابی می کنند ، خدمت می کند.

زندان های مشهور جهان

۴. زندان  Chateau d’If

Chateau d’If در فرانسه با وجود مجموعه ای از کتاب “تعداد مونته کریستو” که توسط الکساندر دوماس نوشته شده است ، مشهور است. از سال ۱۶۳۴ تا پایان قرن نوزدهم ، چوگان برای زندانیان مذهبی و سیاسی خدمت می کرد. مطابق عرف زمان ، زندانیان که دارای ثروت یا طبقه ، نسبت به زندانیان کم بخت و اقبال کمتر با بخشش رفتار می کردند. با این حال ، آنها اغلب مجبور بودند هزینه این امتیاز را بپردازند. در سال ۱۸۹۰ ضد سرنگونی شد و در معرض دید عموم قرار گرفت و هم اکنون یکی از معروف ترین زندانهای جهان است.

زندان های Chateau d'If مشهور جهان

۳. زندان جزیره شیطان

اولین بار در سال ۱۸۵۲ در زمان سلطنت امپراتور ناپلئون سوم افتتاح شد ، مستعمره مجازات جزیره شیطان یکی از بدنام ترین زندان های تاریخ است. این زندان تاریخی در طول ۹۴ سال فعالیت خود ، از همه زندانیان سیاسی گرفته تا جنایتکاران سختگیر ، از همه جا پذیرای آن ها بود. زندانیانی که اقدام به فرار کردند ، با رودخانه های آلوده به پیرانا و جنگل های ضخیم گویان فرانسه روبرو شدند. زندگینامه زندانی پیشین هانری چاریه ، تلاش های متعدد ادعایی فرار را توصیف می کند. در سال ۱۹۷۳ این کتاب در فیلم پاپیلون با بازی استیو مک کوئین و داستین هافمن ساخته شد.

زندان های Devil's Island مشهور جهان

۱۰ مشهورترین مقبره جهان

۲. برج لندن

برج لندن که اکنون در جواهرات تاج انگلیس و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در انگلستان قرار دارد ، از ۱۱۰۰ تا اواسط قرن بیستم به عنوان زندان خدمت کرده است. زندانیان مشهور شامل سر توماس مور ، پادشاه هنری ششم ، آن بولین و کاترین هوارد (همسران شاه هنری هشتم) و رودولف هس هستند. برج لندن مشهورترین و خالی از سکنه ترین ساختمان در انگلیس است. داستان های ارواح ، از جمله آن بولین ، ساکنان برج وجود دارد.

زندان های Tower_of_London_from_the_Shard_(8515883950)مشهور جهان

۱. آلکاتاز

آلکاتاز ، شاید مشهورترین زندان در ایالات متحده ، اولین زندان حداکثر امنیت این کشور بود. این خانه برای برخی از بدنام ترین جنایتکاران زمان از جمله Al Capone و Machine Gun Kelly بود. اعتقاد بر این بود که آلکاتراز در یک جزیره صخره ای احاطه شده با آب یخ زده خلیج سانفرانسیسکو غیرقابل اجتناب است. از ۳۶ مردی که اقدام به فرار کردند ، ۲۳ نفر گرفتار ، ۶ نفر تیرباران و کشته شدند و ۲ نفر نیز غرق شدند. ۵ نفر دیگر پس از تلاش فرار هرگز دوباره دیده نشدند و اعتقاد بر این است که آنها غرق شدند. بدن آنها هرگز بهبود نیافته است. امروزه این جزیره یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی سانفرانسیسکو است .

زندان های Alcatraz مشهور جهان
تاریخی

منبع : /historic-and-famous-prisons/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا