اروپاخواندنی های گردشگری جهاندیدنی های اروپا

سریعترین قطار های جهان

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

ده سریعترین قطار جهان

اروپایی ها و آسیایی ها در حال حاضر سریعترین قطار های پر سرعت جهان را دارند و بیشتر در قطارهایی مانند شانگهای مگلو و هارمونی CRH 380A مسافرت می کنند. این دو در حال حاضر تمام رکوردها را در اختیار دارند ، سایر قطارهای سریع مانند HEMU-400X ، Zefiro 380 و Talgo Avril حریف نزدیک برای ثبت رکورد سریعترین قطارهای جهان هستند. 

قطارهای برجسته و پر سرعت بسیاری در سرتاسر جهان وجود دارد ، اما سریع ترین آنها کدام است؟ در اینجا نگاهی به ۱۰ سریعترین قطار جهان می اندازیم.

درباره سریعترین قطار

شانگهای ماگلو سریعترین قطار

شانگهای ماگلو با حداکثر سرعت ۴۳۰ کیلومتر بر ساعت با سرعت متوسط ​​۲۵۱ کیلومتر در ساعت در صدر لیست سریعترین قطار قرار دارد. ماکلو عملیات تجاری خود را در آوریل ۲۰۰۴ آغاز کرد.

قطار ماگلو  نخستین خط هوایی مغناطیسی با سرعت بالا است که از ایستگاه Longyang مترو خط ۲ حرکت می کند و در فرودگاه بین المللی شانگهای پودونگ پایان می یابد.

شانگهای ماگلو متعلق به شرکت توسعه حمل و نقل شانگهای (Maglev (SMTDC است. این قطار توسط شرکت مشترک زیمنس و ThyssenKrupp ساخته شده است.

درباره سریعترین قطار

Harmony CRH 380A سریعترین قطار

Harmony CRH 380A با حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر در ساعت دومین رکورد در سریعترین قطار جهان است .

واحد چند برقی (EMU) در طی آزمایشی خود در راه‌آهن پرسرعت شانگهای-هانگزو در دسامبر ۲۰۱۰ با سرعت ۴۸۶.۱ کیلومتر در ساعت ثبت شد.

CRH 380A در اکتبر ۲۰۱۰ راه اندازی شد. از پکن به شانگهای حرکت می کند و خدمات روزانه را در طول مسیر ووهان به گوانگژو ارائه می دهد.

این قطار توسط CSR Qingdao Sifang Locomotive & Rolling Stock ساخته شده است. سرعت بالای طراحی آن نتیجه تحقیقات انجام شده در دانشگاه های مختلف چین است.

درباره سریعترین قطار

AGV ایتالیا سریعترین قطار

AGV Italo اولین قطار در سری AGV است که در آوریل ۲۰۱۲ وارد کار شد. حداکثر سرعت آن ۳۶۰ کیلومتر در ساعت است.

قطار مجهز به سیستم کششی است که در آوریل ۲۰۰۷ سرعت رکورد ۵۷۴.۸ کیلومتر در ساعت را شکست.

AGV Italo که مدرن ترین قطار در اروپا محسوب می شود ، توسط Alstom ساخته شده است. این قطار در حال حاضر در ناپولی – رم – Firenze – بولونیا – میلانو حرکت می کند.

این قطار مطابق با استاندارد اروپا TSI است ، که شامل ایمنی ، قابلیت اطمینان و در دسترس بودن ، سلامتی ، حفاظت از محیط زیست و سازگاری فنی است.

درباره سریعترین قطار

زیمنس Velaro E / AVS 103 سریعترین قطار

Velaro E ، در اسپانیا به AVE S 103 معرفی شده است ، سریعترین قطار تولید شده با سرعت بالا در جهان است. این قطار در طی سفرهای آزمایشی خود در اسپانیا به سرعت حدود ۴۰۰ کیلومتر در ساعت دست یافت.

قطار دارای سرعت کار ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است.

این قطار توسط راه آهن ملی اسپانیایی رنف سفارش داده شد و در خط بارسلونا – مادرید کار می کند. تحویل آن در ژوئیه ۲۰۰۵ بود و عملیات خود را در ژوئن ۲۰۰۷ آغاز کرد.

قطار چند واحدی براساس آخرین تحولات قطار موفق ICE 3 طراحی شده است.

سریعترین قطار

(Talgo 350 (T350

Talgo 350 در ابتدا با نام RENFE AVE کلاس ۱۰ اجرا شد ، در طول آزمایش خود حداکثر سرعت ۳۶۵ کیلومتر در ساعت را بدست آورد. حداکثر سرعت کار این قطار ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است.T350 توسط پتنت تالگو (Tren Articulado Ligero Goicoechea Oriol) ساخته شد و  با همکاری Bombardier Transport به پایان رسید.

این قطار معمولاً با نام ال پاتو (به معنای اردک به زبان اسپانیایی) شناخته می شود ، این قطار از سال ۲۰۰۵ در بخش مادرید – ساراگوزا – لیده در خط مادرید – بارسلونا در اسپانیا فعالیت می کند. در حال حاضر بیش از ۴۶ قطار عملیاتی از این این سریال در کشور وجود دارد.

درباره سریعترین قطار

سری E5 Shinkansen Hayabusa

قطارهای سری E5 Shinkansen Hayabusa که در مارس ۲۰۱۱ وارد کار شدند ، با حداکثر سرعت اولیه ۳۰۰ کیلومتر در خط Tohoku Shinkansen و با حداکثر سرعت کار ۳۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کنند.

قطار طی آزمایشات در ژاپن به سرعت حدود ۴۰۰ کیلومتر در ساعت دست یافت.

این قطار توسط صنایع سنگین کاوازاکی (KHI) و هیتاچی ساخته شده است و شرکت راه آهن شرقی ژاپن (JR شرق) دارای این اپراتور است.

قطار دارای سیستم تعلیق فعال کامل (FSA) است که باعث کاهش لرزش باگهای متحرک و یک بینی ۱۵ متری می شود و باعث کاهش صدای انفجار صدا در تونل ها می شود.

درباره سریعترین قطار

Alstom Euroduplex سریعترین قطار

Euroduplex توسط Alstom ساخته شده است و سومین نسل از TGV Duplex است که در دسامبر ۲۰۱۱ وارد سرویس شد. قطارهای موجود در این سری سریعترین قطار ها با قابلیت تعامل دو سرعته و قابل اجرا هستند که قادر به اجرا در شبکه های اروپایی با سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت هستند.

Euroduplex در ابتدا در خط راه آهن پر سرعت Rhine-Rhone LGV معرفی شد. این قطار در مقایسه با TGV Duplex که حدود ۵۱۲ مسافر را حمل می کند ، قادر به حمل و نقل ۱۰۲۰ مسافر (چندین واحد) است.

قطارهای Euroduplex برای کار در شبکه های ریلی فرانسه ، آلمان ، سوئیس و لوکزامبورگ طراحی شده اند. آنها مجهز به سیستم های کششی متناسب با جریان های برقی مختلف هستند که در سراسر اروپا استفاده می شوند.

برخی از قطارهای این سریال همچنین در اسپانیا فعالیت می کنند.

درباره سریعترین قطار

TGV Duplex

TGV Duplex در سال ۲۰۰۴ تولید شده است. آنها توسط SNCF اداره می شوند و توسط Alstom و Bombardier تولید می شوند. قطارها می توانند حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را تا ۳۲۰ کیلومتر در ساعت برسانند.

TGV Duplex اولین قطار نسل دوم / دونفره Alstom است. این مکان برای ۵۱۲ مسافر فراهم شده است. قطار از آلومینیوم ساخته شده است که برای کاهش وزن قطار است.

قطارها سری TGV Duplex در خط TGV Méditerranée بین پاریس و مارسی اجرا می شوند.

بیش از ۴۵۰ قطار سری TGV وجود دارد که بین ۲۳۰ مقصد حرکت می کنند.

درباره سریعترین قطار

قطارهای ETR 500 Frecciarossa

قطارهای (Fetciarossa Elettro Treno Rapido 500 (ETR 500 به عنوان سریعترین قطار وارد بازار شدند. قطارها برای حداکثر سرعت ۳۶۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده اند و در حال حاضر با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت در خطوط پر سرعت حرکت می کنند.

Frecciarossa (پیکان سرخ) یک نسخه بازسازی شده از ETR 500 است. این قطارهای بازسازی شده بین رم و میلان کار می کنند.

این قطارها مجهز به کنترل آب و هوا و عایق صوتی هستند و از صندلی های ارگونومیکی برخوردار هستند تا حداکثر راحتی را فراهم کنند.

قطارهای موجود در ناوگان توسط Trenitalia اداره می شود و توسط (TREno Veloce Italiano (TREVI ، کنسرسیومی از Alstom ، Bombardier و AnsaldoBreda ساخته می شود.

درباره سریعترین قطار

شهر های عکاسی در اروپا

THSR 700T سریعترین قطار

THSR 700T در خط پر سرعت تایپه و کاوهسونگ در تایوان فعالیت می کند. این قطار در ژانویه ۲۰۰۷ در راه آهن تایوان به عنوان سریعترین قطار وارد کار شد که با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت کار می کند و زمان سفر بین دو شهر را از چهار ساعت به ۹۰ دقیقه کاهش می دهد.

توسط کاوازاکی ، هیتاچی و نیپون شاریو ساخته شده است. قطارهای سری ۷۰۰ کاوازاکی Shinkansen ، ۷۰۰T اولین سهام نورد تایوانی بود که فناوری راه آهن پر سرعت ژاپن را وارد کرد.

کل سرمایه گذاری برای تولید ۳۰ قطار اولیه در این سری به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار (NT (3.4 میلیارد دلار رسید.

درباره سریعترین قطار

منبع : سریعترین قطارهای جهان[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا