خواندنی های گردشگری جهان

شهر نیویورک و ۱۴ جاذبه برتر گردشگری آن

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

۱۴ جاذبه برتر گردشگری در شهر نیویورک

شهر نیویورک بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر ایالت متحده است  که به نام “شهری که هرگز نمی خوابد “معروف است. زیرا همیشه در حال فعالیت است. این شهر بزرگ پیوند فرهنگ، هنر، معماری، تاریخ و سرگرمی است. لیستی از جاذبه های برتر گردشگری شهر نیویورک در زیر آورده شده است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

موزه ملی ۱۱ سپتامبر شهر نیویورک

بیش از ۱۰ میلیون نفر از زمان افتتاح این موزه در مه ۲۰۱۴ از موزه یادبود ۱۱ سپتامبر بازدید کردند. موزه ملی، ۱۱ سپتامبر در شهر نیویورک محلی برای یادبود و ادای احترام به کشته شدگان در حملات توریستی ۱۱ سپتامبر است. با گذشت ۱۰ سال از حملات سال ۲۰۰۱، پلاک هشت هکتاری در محوطه مرکز تجارت جهانی احداث شد. که در آن اسامی کسانی که در گذشتند در دو صفحه برنزی که در کنار استخر های یادبود حک شده است. دو استخر آبی که در محل سابق برج های دو قلو ساخته شده است. این استخرها هریک تقریبا یک هکتار اندازه دارندو که آبشارهایی به داخل آن ها سرازیر است.

تورنتو شهر جذاب کانادا

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5313″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

های لاین شهر نیویورک

پارک های لاین یک پارک عمومی است که بر روی یک خط ریلی باری تاریخی ساخته شده است.  هر ماه این پارک برنامه های سرگرمی و متنوعی را برای بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد. این برنامه ها شامل برنامه های غافلگیرانه، تورهای درختی، تور های هنری در ماه اکتبر است. برخی از جاذبه های پارک شامل مزارع طبیعی و رویداد های خاصی از فصل مانند هالووین در ماه اکتبر است.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5315″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

ترمینال بزرگ مرکزی

ترمینال بزرگ مرکزی به نام  “دوست داشتنی ترین ایستگاه جهان” معروف است و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شهر نیویورک است . این ترمینال دارای ساعت چشمگیری  است که از شیشه اوپال مروارید ساخته شده است. همچنین دارای تزئینات پیچیده نجومی که در سال ۱۹۱۲ ساخته شده است و بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند نیز میباشد. طبقه پایین ترمینال محل غذا خوری و قطار است که در محل غذا خوری غذاهای متنوعی از جمله صدف ارائه می شود.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5317″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

راکفلر سنتر

راکفلر سنتر توسط خانواده راکفلر که از ۱۹ ساختمان تجاری و اداری تشکیل شده است در محله منهتن ساخته شده است . نمای پشت صحنه آن بزرگترین گنجینه های شهر نیویورک است. در این ساختمان ها شرکت های بزرگی از جمله جنرال الکتریک قرار دارند. ساختمان جنرال الکتریک ۷۰ طبقه است.که از طبقه ۷۰ می توانید ۳۶۰ درجه شهر نیویورک را ببینید . راکفلر سنتر همچنین سالن موسیقی رادیو سیتی است که در سال ۱۹۳۰ بازسازی شده است . یکی از دلایل شهرت راکفلر سنتر، درخت کریسمس، رستوران ها و مراکز خرید آن است.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5339″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

خیابان پنجم

یکی از گران ترین خیابان های خرید دنیا، خیابان پنجم است. این خیابان یک مقصد برتر برای بازدیدکنندگان با سلیقه لوکس است. خیابان پنجم ۴۹ و ۶۰ دارای مغازه های سطح بالا از جمله نمایشگاه های طراحی و فروشگاه های منهتن است. در شرق خیابان پنجم بین خیابان ۸۲ تا ۱۰۵ موزه هایی از جمله گوگنهایم و موزه هنر متروپولیتن وجود دارند.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5343″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

پل بروکلین

پل بروکلین در سال های ۱۸۶۹ تا ۱۸۸۳ ساخته شد که یکی از قدیمی ترین و معروف ترین پل های جهان است. طول آن ۵۹۹۹ فوت است، از رودخانه شرقی می گذرد و منهتن جنوبی را به بروکلین متصل می کند. بیش از ۱۲۰.۰۰۰ وسیله نقلیه، ۴۰۰۰ عابر پیاده و ۲۶۰۰ دوچرخه سوار هر روز از این پل عبور می کنند. بازدیدکنندگان با قدم زدن ، رانندگی یا دوچرخه سواری در این مکان دیدنی از شهر نیویورک لذت ببرند. یک گذرگاه عابر پیاده در پل بروکلین واقع شده است که بازدیدکنندگان می توانند منظره ای از بندر و هر دو شهر را تماشا کنند. پیاده روی ۲ کیلومتری بر روی پل فرصت های زیادی را برای تماشای افق نیویورک فراهم می کند.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5337″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

تایمز اسکوئر

تایمر اسکوئر نام تقاطعی بسیار مشهور در محله منهتن در شهر نیویورک است و پر بازدید ترین جاذبه گردشگری جهان است . این مکان با بیش از ۳۹ میلیون بازدیدکننده در سال است که این تقاطع تجاری را مکان “چهارراه جهان ” می گویند . امروزه تایمز اسکوئر مرکز اصلی صنعت سرگرمی جهان است. اهمیت و جذابیت تایمز اسکوئر در سال نو ۱۹۰۷ آغاز شد. خرید، سرگرمی و رستوران ها مواردی برای بازدیدکننده است. به شما توصیه میکنیم سفر به تایمز اسکوئر را از دست ندهید.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5335″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

پارک مرکزی

پارک مرکزی در مرکز منهتن قرار دارد و ۸۴۰ هکتار وسعت دارد . باغ وحش، پارک مرکزی و قلعه بلوددر جاذبه های گردشگری پارک مرکزی است. طبیعت گرایانی که به دنبال استراحت در شهر نیویورک هستند می توانند در چمن‌های این پارک استراحت کنند یا قدم بزنند. همچنین این پارک دارای جاده اسفالت شده نیز میباشد که برای دوچرخه سواران و اسکیت بازان است. این پارک حتی محلی برای صید ماهی و اجاره اسکله دارد.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5332″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

ساختمان امپایر استیت شهر نیویورک

این ساختمان تجاری ۱۰۲ طبقه است و یکی از بلندترین آسمان خراش های جهان است. که میلیون ها بازدیدکننده را هر سال به خود جذب می کند. بازدیدکنندگان می توانند در روز روشن از طبقه ۸۶ و  ۱۰۲ نیویورک، نیوجرسی ، کانکتیکات ، ماساچوست و پنسیلوانیا را مشاهده کنند. بیش از ۲۵۰ فیلم از معماری، ساخت، تاریخ و اهمیت این ساختمان ارائه  شده است. این ساختمان روزانه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا نیمه شب باز است و بلیط ها را می توانید از پیشخوان یا بصورت آنلاین خریداری کنید.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5319″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

مجسمه آزادی شهر نیویورک

مجسمه آزادی، هدیه ای از فرانسه به ایالات متحده است که با رویه ای از مس پوشیده شده است. قدمت این مجسمه بیش از صد سال است. مجسمه به شکل شخصیت زنی ایستاده و در حال گام برداشتن، است که دور سرش را هفت اشعه نورانی فراگرفته‌ است. او با دست چپ خود یک لوح سنگی و با دست راست خود مشعلی فروزان را بالای سر خود نگه داشته ‌است. روی لوح سنگی با شماره‌های رومی نوشته شده JULY IV MDCCLXXVI که نشانگر ۴ ژوئیه ۱۷۷۶ (میلادی) و تاریخ استقلال آمریکا است.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5311″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

موزه هنر متروپولیتن

موزه هنر متروپولیتن بزرگترین موزه هنر در نیویورک است که در سال ۱۸۷۰ افتتاح شد و چهارمین موزه پر بازدید در جهان است که در سه مکان از شهر نیویورک خیابان پنجم ، مت بروئر ، مت صومعه قرار دارد. و شامل میلیون ها اثر هنری از ۵۰۰۰ سال قبل را تشکیل می دهد. آثار هنری این موزه شامل هنر های تزئینی آمریکایی، سلاح و زره پوش، هنر مصری ، آلات موسیقی ، عکس ها و موارد دیگر است.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5341″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]منبع : https://www.touropia.com/tourist-attractions-in-new-york-city/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا