اروپاخواندنی های گردشگری جهاندیدنی های آسیادیدنی های اروپا

قطار های مشهور و تاریخی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

مشهورترین قطارها

در اینجا لیستی از لوکس ترین قطار ها برای شما قرار گرفته است.

قطار شرق اکسپرس ۱۸۸۳

شرق اکسپرس ۱۸۸۳ یک قطار لوکس برای مسافرانی بود که از پاریس به استانبول مسافرت می کردند. قطار از شش کشور مختلف و ده جاده ریلی مختلف عبور می کرد. این اکسپرس به دلیل داشتن اتومبیل های خواب ، پنج وعده غذای مسافرتی و مسافرین سلطنتی اش (از جمله نجیب زادگان ، بوروکرات ها ، دیپلمات ها و غیره) به خوبی شناخته شده بود. قطار در سال ۱۹۷۷ سفر به استانبول را متوقف کرد و در دسامبر ۲۰۰۹ ، شرقی اکسپرس سرویس خود را قطع کرد.

قطار های مشهور و تاریخی

قطار اکسپرس ماورای سیبری ۱۸۹۸

اکسپرس ماورای سیبری که بین مسکو و ولادیوواستوک قرار داشت ، طولانی ترین سفر ریلی در جهان را پوشش می داد. این اکسپرس حدود ۵،۷۷۸ مایل را تحت پوشش خود قرار می داد و در طی ۹ روز در نود و یک ایستگاه متوقف می شد.

قطار های مشهور و تاریخی

راه آهن غرب کوهستانی ، گلاسکو به مولایگ – اسکاتلند

با گذر قطار در برخی از متنوع ترین مناظر اسکاتلند ، غرب کوهستان راهی عالی برای تجربه مسافرین از سواحل وحشی و غربی این کشور است. هنگامی که قطار از گلاسکو – بزرگترین شهر اسکاتلند خارج می شود – چشم انداز شهری به سرعت به گلدان های قائم و مکان های آرام تسلیم می شود. خط غربی کوهستان قبل از دامن زدن به بن نویس و فورت ویلیام ، از بیابان دور افتاده رانوچ مور عبور می کند. با حرکت به سمت غرب ، قطار قبل از رسیدن به بندر شلوغ ملائیگ ، از گلنفینان پل راه آهن (که در سری فیلم های هری پاتر نمایش داده شده) عبور می کند.

قطار های مشهور و تاریخی

قطار Frontier Mail 1928

از کینگ لندن به ادینبورگ سفر می کرد. این قطار به دلیل خدمات لوکس خود به مسافران خود مشهور بود که شامل آرایشگاه ، رستوران و بار ، همچنین مدتی در فیلم نمایش داده شد.

قطار های مشهور و تاریخی

قطار Grand Trunk Express 1929

این قطار یکی از قدیمی ترین و طولانی ترین شبکه های ریلی است که هنوز در هند مورد استفاده قرار می گیرد. مقصد نهایی آن پیشاور (که هم اکنون یک شهر در پاکستان است) که قبل از تقسیم یکی از شهر های هند بود. این قطار پس از پارتیشن بین امریتسار و بمبئی شروع به کار کرد. این سفر روز خود را در ۳۲ ساعت و با ۳۳ توقف متوقف می کند.

قطار های مشهور و تاریخی

قطار مالارد ۱۹۳۸

LNER مالارد در ۳ ژوئیه سال ۱۹۳۸ با سرعت ۱۲۵.۸۸ مایل در ساعت سریعترین قطار جهان معرفی شد. قطار ها تقریباً نیم میلیون مایل را طی می کردند. لوکوموتیو بخار در سال ۱۹۶۳ متوقف شد و از آن زمان مالارد بخشی از موزه ملی راه آهن یورک بوده است.  

قطار های مشهور و تاریخی

راه آهن چینگهای – تبت

راه آهن چینگهای – تبت ساخت مهندسی فوق العاده است که زینینگ ، استان چینگهای ، را به لهاسای تبت متصل می کند.طول راه آهن ۱،۹۵۶ کیلومتر و شامل پاس تنگگولا است که از ارتفاع ۱۶،۶۴۰ پا از سطح دریا بالاترین پل راه آهن جهان عبور می کند. حمل و نقل قطارهای لاسا مخصوصاً برای محیط مرتفع ساخته شده است. آنها برای هر مسافر اکسیژن لازم را تأمین می کنند و همه قطارها متخصصان پزشکی خود را دارند.

قطار The Qinghai-Tibet Railway

قطار گلوله ۱۹۶۴

قطار گلوله ژاپنی که با نام Bullet Trains نیز شناخته می شود ، شبکه ای از سریعترین قطارهای جهان با سرعت ۲۰۰ مایل در ساعت است. قطار گلوله توسط چهار شرکت راه آهن ژاپن اداره می شود. قطارهای گلوله تقریباً یک هفته قبل از بازی های المپیک توکیو در سال ۱۹۶۴ پرتاب شد.گفته می شود قطار گلوله شلوغ ترین راه آهن پر سرعت در جهان است که بیش از ۱۰ میلیارد مسافر در آن مسافرت می کنند.

قطار Shinkansen

قطار رئیس ۱۹۳۷

قطارفوق العاده رئیس در ماه مه سال ۱۹۳۷ در سانتافه آغاز شد. این وسیله به عنوان بهترین قطار زمان خود معرفی شد که با مفاهیم و ایده های جدید ایجاد شده است و شامل قدرت دیزل و وزن سبک است. این قطار در حدود ۳۹ ساعت و ۴۵ دقیقه بین شیکاگو به لس آنجلس حرکت می کند. این سریعترین و مجلل ترین قطار زمان خود بود که جذابیت آن برای ده ها سال باقی ماند.

قطار های مشهور و تاریخی

قطار ۱۹۷۰ اقیانوس آرام هند

قطاراقیانوس آرام هند تجربه یکی از زیباترین راه ها برای کشف استرالیا را به مسافران خود می دهد. اقیانوس آرام هند یک سرویس ریلی مسافری استرالیا است که بین سیدنی ، اقیانوس آرام ، اقیانوس هند فعالیت می کند و برای همین این نام را گرفته است. این یکی از معدود قطارهای بین قاره ای در جهان است. این قطار برای اولین بار در فوریه ۱۹۷۰ پس از اتمام پروژه های تبدیل سنج در جنوب و غرب استرالیا حرکت کرد.این قطار یک تور چهار روزه و سه شب را به شما ارائه می دهد که در آن می توانید مناظر باشکوه اوسی را مشاهده کنید. این قطار بیش از چهل سال است که در بین دو اقیانوس حرکت می کند و سفر در این قطارویژه به عنوان یکی از قطارهای بزرگ در نظر گرفته می شود.

قطار های مشهور و تاریخی

۱۰ زندانهای تاریخی و مشهور

اولین گذرگاه راکی کوهنوردی به غرب – کانادا

با گذر از مناظر زیبای جنوبی بریتیش کلمبیا بین ونکوور و بانف ، اولین گذرگاه راکی کوهنوردی به غرب یکی از خوش منظره ترین سفرهای قطاردر کانادا است. با پشت سر گذاشتن شهر ساحلی کیهانی ونکوور ، مسافران مناظر دیدنی نفس گیر مانند آبهای وحشی دروازه های جهنم فریزر و مسیرهای شیب دار در امتداد رودخانه تامپسون گذر می کنند در صورتی که از آسایش واگن های لوکس برخوردار هستند. قبل از برخاستن از قله های خیره کننده و پوشیده از کوه برف Rockies کانادا و رسیدن به بنف زیبا ، یک اقامت شبانه در شهر دریاچه کاملوپس وجود دارد.

قطار های مشهور و تاریخی

غان – استرالیا

Outback استرالیا محل زندگی برخی از مناظر حیرت انگیز این سیاره است و The Ghan به مسافران این فرصت را می دهد تا از لوکیشنی ناب و چشمگیر ، چشم انداز وسیع را تجربه کنند. با قطع مسیر مستقیم از مرکز قرمز آتشین استرالیا ، غان از داروین در شمال به آدلاید سفر می کند – مسافتی تقریباً ۲۰۰۰ مایل. مسافران را از ساحلهای سرسبز و گرمسیری سرزمین شمالی و صخره های قرمز رنگی  محدوده مک دونل به دشت های حاصلخیز استرالیا جنوبی می برد. سفر در Ghan سفر به شهر کویری عجیب آلیس اسپرینگز است.

قطار های مشهور و تاریخی

منبع : /most-famous-trains-in-worlds-history

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا