دیدنی های جهان

لبنان و جاذبه های گردشگری جالب این کشور

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

۱۰ مکان برتر جهانگردی در لبنان

لبنان یک کشور مستقل کوچک است که در کنار مدیترانه واقع شده است و بین برخی از کشورها با نفوذ خاور میانه قرار دارد. این میراث غنی از تنوع فرهنگی و قومی خوبی برخوردار است. لبنان ۶ میلیون جمعیت دارد و شهرت مالی و تجاری قدرتمندی را در بین جهان عرب بدست آورده است. بیروت که با نام پاریس خاورمیانه نیز شناخته می شود ، پایتخت و بزرگترین شهر لبنان است. اقتصاد پایدار لبنان تا حد زیادی به کشاورزی ، تجارت و زیرساخت ها بستگی دارد. لبنان یک مقصد تعطیلات خیره کننده است و تجربیات مدرن عرب را به بازدید کنندگان خود ارائه می دهد. زندگی شبانه پر جنب و جوش ، سنت های فرهنگی ، استراحتگاه اسکی کوهستانی و اماکن میراثی آن را به یک ماجراجویی فراموش نشدنی برای گردشگران ایجاد کرده است.

۱۰. بعلبک لبنان

بعلبک در دره بقاع لبنان واقع شده است و دارای مناطق ارزشمندی از گنجینه های لبنان است. در میان سازه ها ، معبد باکوس بهترین حرم باستانی با برج های برجسته است. یکی دیگر از مکان های مشهور گردشگری معبد مشتری با ستون های فوق العاده است. سالانه ، این مکان میزبان جشنواره بین المللی بعلبک است که با حضور سازمان ها و هنرمندان بین المللی در ویرانه های شهر قرون وسطایی برگزار می شود. اراضی سبز و مزارع اطراف تجربه ای شگفت انگیز در فضای باز ایجاد می کند.

بعلبک لبنان
بعلبک لبنان

۹. موزه ملی بیروت لبنان

موزه ملی بیروت موزه برجسته و باستان شناسی و دیرینه شناسی لبنان باستان است. این موزه از سبکفرانسوی الهام گرفته و طراحی شده است. این موزه در سال ۱۹۴۲ به طور رسمی برای گردشگران گشوده شد. این نمایشگاه با توجه به تغییر سلسله ها و جوامع باستانی در یک مدار زمانی نشان داده میشود. نکات برجسته مجموعه موزه شامل مجسمه های فنیقی و جواهرات طلای بیزانس است. به دلیل خسارت های ناشی از جنگ های جهانی ، چندین نوسازی را پشت سر گذاشته است.

 

موزه ملی بیروت لبنان
موزه ملی بیروت لبنان

۸.سرو لبنان

سرو به غرور و سمبل میراث لبنان معروف است. سروها مجموعه ای از جنگلهای گسترده است که در کوههای برفی بوچار واقع شده است. این چوبها هزاران سال مورد بهره برداری قرار گرفته شده است. بازدیدکنندگان با گشت و گذار در این مکان قدیمی دیدنی و تماشای پرندگان لذت می برند. در محیط اطراف جنگل های سرو، دره باشکوه قادیشا قرار دارد که فرصت های فوق العاده ای را برای پیاده روی و اسکی فراهم می کند.

سرو لبنان
سرو لبنان

۷. بیبلوس

بیبلوس جزء قدیمی ترین شهرهای جهان است و نخستین شهری است که توسط سلسله ققنوس تأسیس شده است. این شهر امروزه به یک میراث جهانی تبدیل شده است. این شهرکوچک دارای تاریخ غنی است و یک مکان مهم باستان شناسی است. Byblos منطقه ماهیگیری ساحلی است و به عنوان یک بندر کوچک دنج مورد توجه رستوران های غذاهای دریایی قرار گرفته است.

 

بیبلوس لبنان
بیبلوس

۶. کرنیچ لبنان

کرنیچ منطقه ای مشهور در امتداد ساحل بیروت است. بلوار اصلی این شهر در کنار این تفرجگاه قرار دارد. صخره نمادین راوچ در دریای دور قرار دارد. کرنیچ مکان عالی برای پیک نیک خانواده ها ، زوج ها و گردشگران فراهم می کند. کرنیچ با نرده های سرسبز و درختان نخلستان ، مکانی محبوب برای دوچرخه سواران ، پیاده روها و مسافران است. در نزدیکی کرنیچ پارک تفریحی لونا قرار دارد که فعالیت های هیجان انگیزی از جمله ماهیگیری به گردشگران ارائه می دهد.

 

کرنیچ لبنان
کرنیچ لبنان

۵. بیت الدین

بیت الدین در قرن نوزدهم در کوههای اطراف یک شهرداری کوچک تأسیس شد. یک کاخ چشمگیر و نمونه ای خیره کننده از معماری لبنان است. این کاخ با حیاط ها و تراس های زیبا، تزئین شده است که به سبک زندگی لوکس امپراطورهای اولیه خود بازتاب می دهد. در این شهر کوهستانی ، دره های شیب دار و زیبایی وجود دارد که منظره ای فوق العاده را به بازدیدکنندگان و مسافران ارائه می دهد. این مکان همچنین میزبان سالانه Beit ed Din Festivaal در تابستان است که هزاران جانباز در آن شرکت می کنند.

 

بیت الدین لبنان
بیت الدین

مصر و جاذبه های گردشگری آن

۴. دره کادیشا

بعضی افراد به خاطر اهمیت مذهبی شدید این دره ، آن را دره مقدس می نامند. این افراد به گروه های صومعه مسیحی ملحق شده اند و به خاطر اهمیتی که به سنت باستانی دارند برای مسیحیانی که هنوز در آنجا زندگی می کنند ، ارزش قائل اند.  دره کادیشا منطقه تفریحی است و در کنار رودخانه کادیشا قرار دارد و در سال ۱۹۹۸ نیز به لیست میراث جهانی اضافه شد. دره کادیشا توسط بیشه های درختان سرو و با صخره های برفی از هر طرف محاصره شده است. دره کادیشا مکان خوبی برای اوقات فراغت در فضای باز و تجربه بیابان است. پیاده روی ، عکاسی ، ورزش تابستانی و زیارت فعالیت های منطقه است.

دره کادیشا لبنان
دره کادیشا

۳. تایر

تایر در جنوب کشور واقع شده است. شهری کوچک است که ابتدای شهر با سازندهای پایه صخره ای ساخته شده است که منعکس کننده ویرانه های باستانی است.در این شهر یک مرکز تجاری بزرگ نیز به چشم می خورد. تایر شهری باستانی است و به دلیل داشتن مکانهای سنتی از جمله بقایای بومادران، هایپودرومهای رومی و بندرهای دریایی که قدمت آن به ۲۷۵۰ سال قبل از میلاد باز می گردد مشهور است. امروز، تایر یک بندر شلوغ با تمام امکانات یک شهرک مدرن است. این کشور با حدود ۰.۲ میلیون نفر ساکن ، یک مکان توریستی محبوب در منطقه است.

 

تایر لبنان
تایر لبنان

۲. منطقه مرکزی بیروت

در ساحل شمالی شهر میدان تاریخی بیروت قرار گرفته است که نشان دهنده هسته مالی ، فرهنگی و تجاری لبنان است. از همه بخش به غیر از پارلمان و دفاتر دولت لبنان ، دفاتر بین المللی مانند یونسکو ، بانک جهانی و سازمان ملل متحد شهر، به راحتی قابل دسترس است. پس از میراث تاریخی و پیاده روی در ساحل ، گردشگران می توانند مکان های کلاسیک خوبی از جمله باغ بخشش ، میدان نجوم ، موزه شهر بیروت و حمام های رومی را کشف کنند. در کنار این دنباله بلوارهای شیک و فروشگاه های خرید گردشگری جهانی وجود دارد.

مرکز شهر بیروت لبنان
مرکز شهر بیروت

۱. جیتا گروتو لبنان

Jeita Grotto چندین غار به هم پیوسته است که از سنگ آهک ساخته شده است و در طی هزاران سال شکل گرفته است. Jeita Grotto در دره نهروالکلام و در حدود ۲۰ کیلومتری بیروت واقع شده است. گردشگران برای رسیدن به ورودی غارها باید از طریق رودخانه طبیعی با قایق بگذرند. این غارها از مجموعه ای از اتاق های سازه های سنگی رنگی و بزرگترین استالاکتیت جهان تشکیل شده است. همچنین حاوی غلظت زیادی از قارچ ها است. JeitaGrotta یکی از جاذبه های مهم توریستی در لبنان است و به عنوان  عجایب جدید جهان معروف است.

Jeita Grotto لبنان
Jeita Grotto

منبع : https://www.wefindyougo.com[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا