دیدنی های جهان

ماداگاسکار ؛ کشوری فوق العاده با جاذبه های گردشگری جذاب

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

جاذبه های گردشگری ماداگاسکار

یکی از آخرین مناطق مهم کره زمین که انسانها در آن ساکن هستند ، طبیعت زیبای و تنوع اکولوژیکی ماداگاسکار است. این کشور یک کشور فراموش شده از زمان احساس می شود. ماداگاسکار در سواحل شرقی آفریقا در اقیانوس هند قرار دارد. و دارای هزاران گونه گیاهی و جانوری است که در هیچ جای جهان یافت نمی شود. تنوع طبیعی خارق العاده ماداگاسکار را به  نام  “قاره هشتم” در این کشورمی شناسند. عزت اجدادی و سنت ، فرهنگ ملی را تحت الشعاع خود قرار می دهد ، معماری ، هنر و آداب و رسوم اجتماعی کشور در خود دارد. از جاذبه های گردشگری برتر ماداگاسکار دیدن کنید تا تنوع طبیعی ، فرهنگی و تاریخی ماداگاسکار را کشف کنید.

پارک ملی رانومافانا

پارک ملی رانومافانا در منطقه جنوب شرقی ماداگاسکار و در نزدیکی روستای رانومافانا واقع شده است و یکی از محبوب ترین پارک های کشور است. بخش شرقی پارک مناطق دیدنی دارد و جویبارهای بیشماری از تپه های متراکم جنگلی سرازیر است.

پارک ملی رانومافانا ماداگاسکار
پارک ملی رانومافانا

اتریش و جاذبه های گردشگری این کشور

پارک ملی ماسواله ماداگاسکار

پارک ملی ماسواله در شمال شرقی ماداگاسکار قرار دارد و تقریباً ۲۵۰ مایل از جنگلهای بارانی را در بر می گیرد و شامل سه پارک دریایی است . این پارک ده گونه لمور دارد . این پارک همچنین دارای مکانهای متنوعی از پرندگان و خزندگان از جمله قورباغه، گوجه فرنگی است که به خاطر رنگ قرمز روشن آن گوجه فرنگی نامگذاری شده است. پارک های دریایی تامپولو ، محیط زیست و آیداهو برای غواصی و ماجراهای قایقرانی عالی هستند.

پارک ملی ماسواله ماداگاسکار
پارک ملی ماسواله

آنداسیبه- مانتادیا

پارک ملی آنداسیبه- مانتادیا در حدود ۱۰۰ مایل شرق ماداگاسکار قرار دارد که محل اقامت یازده گونه لمور است و  از جمله بزرگترین لمور کشور ، ایندری است. آنداسیبه- مانتادیا در نزدیکی شهر آنداسیبه ، پایتخت ماداگاسکار واقع شده است و یکی از ساده ترین پارک ها برای بازدید است. این پارک به دو منطقه پارک ملی مانتادیا و آنالامازواترا تقسیم شده است ،.

 

آنداسیبه- مانتادیا ماداگاسکار
آنداسیبه- مانتادیا

Royal Hill of Ambohimanga

قدمت   Royal Hill of Ambohimanga به  ۵۰۰ سال قبل بر می گردد که یک دهکده تاریخی بوده است. زمانی که خانه سلطنتی پادشاه ماداگاسکار بوده است. دیواری که روستا را احاطه کرده است در سال ۱۸۴۷ از آهک و سفیده تخم مرغ ساخته شده است. ماهاندریونو خانه قبلی پادشاه آندریانپومینیمرینا است که دارای دیوارهایی از گل سرخ جامد و مصنوعات پادشاه بزرگ است .در جزیره طبل ها ، سلاح ها و تالیسم ها به چشم می خورد.

 

Royal Hill of Ambohimanga
Royal Hill of Ambohimanga

افاطی ماداگاسکار

افاطی نامی است که به دو دهکده ماهیگیری و دهکده گرد و غبار در سواحل جنوب غربی ماداگاسکار داده شده است. در خارج از ساحل ، یک صخره مرجانی به طول ۶۰ مایل وجود دارد که یک مانع طبیعی برای امواج خشن دریایی است . آب های ساحلی برای غواصی و ماهیگیری عالی است. منطقه خشک بیابانی افاطی به خاطر جنگل خاردار آن ، جایی که درختان باباب با شکل عجیب و غریب قرن ها رونق گرفته اند ، معروف است.

 

افاطی
افاطی

خیابان باباب

خیابان باباب گروهی از درختان است که جاده خاکی بین مورونداوا و بلونی تیریبیخینا در غرب ماداگاسکار را در بر می گیرد. چشم انداز چشمگیر آن گردشگران را از سراسر جهان به خود جلب می کند و آن را به یکی از پر بازدید ترین مناطق در منطقه تبدیل می کند. درختان باباب ، ۸۰۰ سال قدمت دارند ، در ابتدا در یک جنگل متراکم گرمسیری قرار داشتند ولی با گذشت سالها ، جنگل ها برای کشاورزی قطع می شدند و فقط درختان معروف باباب باقی ماندند.

 

خیابان بابااب ماداگاسکار
خیابان بابااب

نوسی بی ماداگاسکار

جزیره کوچک نوسی بی یکی از مکانهای برتر گردشگری ماداگاسکار است که در طول سال هزاران گردشگر از سراسر جهان را به خود جلب می کند. اگرچه سواحل نوسی بی مانند سایر سواحل گرمسیری به نظر نمی رسد، اما آبهای فیروزه ای شفاف و رستوران های بسیار عالی که در کنار سواحل برای شام غذاهای دریایی سرو می کنند.

 

نوسی بی ماداگاسکار
نوسی بی

اسکاتلند و جاذبه های گردشگری زیبای این کشور

Tsingy de Bemaraha

درجنوب ماداگاسکار بزرگترین ذخایر طبیعی Tsingy de Bemaraha واقع شده است. کلمه tsingy  به معنای قله هایی است که از سنگ آهک ساخته شده است . این پارک در نزدیکی ساحل غربی کشور قرار دارد .و دارای وسعت گسترده ای از جنگل های حرا است. این پارک دارای هفت گونه لمور است ، از جمله Deckens sifaka که خز سفید خامه ای و چهره سیاه آن قابل توجه است.

 

Tsingy de Bemaraha
Tsingy de Bemaraha

پارک ملی ایزالو

پارک ملی ایزالو در جنوب ماداگاسکار قرار دارد و شامل مناطقی از چمنزارها ، صخره های شیب دار و ماسه های سنگی است که در میان نخلستان ها قرار دارد. مانند بسیاری از پارک های ملی کشور ، داشتن راهنما لازم است.

 

پارک ملی ایزالو ماداگاسکار
پارک ملی ایزالو

ایل سینت ماری

ایل سینت ماری در ساحل شرقی ماداگاسکار قرار دارد. در این جزیره مجموعه ای از خلیج ها و ورودی های محافظت شده وجود دارد که در قرن ۱۷ و ۱۸ دزدان دریایی را به سمت ایل سینت ماری سوق داده است و چندین کشتی دزدان دریایی را می توان از آبهای کم عمق Baie des Forbans دید. امروزه این جزیره یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ماداگاسکار است. آبهای شفاف و آب و هوای خلیج های این جزیره مکانی عالی برای غواصی است . نهنگ های مهاجر در هنگام تابستان و اوایل پاییز در دریای Baie des Forbans  به چشم می خورد.

 

ایل سینت ماری

 

منبع : https://www.touropia.com/tourist-attractions-in-madagascar/

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا