دیدنی های جهان

مالزی و ۲۳ مکان دیدنی آن را بشناسید

[vc_row][vc_column][vc_column_text]مالزی دو تجربه بسیار متفاوت را ارائه می دهد: شبه جزیره وس بورنئو (جزیره ای که با اندونزی و برونئی مشترک است). شبه جزیره یا غرب مالزی ترکیبی از نژاد های مالایی، چینی و هندی با پایتخت کارآمد و مدرن کوالالامپور است. بورنئو مالزی با جنگل وحشی، اورانگوتان ها، قله های گرانیتی و قبایل دور افتاده برخی از مکان های جالب در مالزی را به نمایش می گذارد. مالزی بیشتر با جزایر زیبا، استراحتگاههای لوکس و شهرهای استعماری همراه است و برای بیشتر بازدید کنندگان ، ترکیبی خوشحال کننده را ارائه می دهد.

در سال ۲۰۱۰ تقریبا ۲ میلیون گردشگر خارجی به مالزی سفر کرده اند. بیشتر آنها شهروندان کشورهای همسایه مانند سنگاپور و اندونزی بودند اما تعداد زیادی از گردشگران خارجی در حال کشف این کشور هستند. در اینجا نگاهی به جاذبه های برتر گردشگری مالزی می اندازیم.

۲۳. پارک ملی گونانگ گادین مالزی

پارک ملی گونانگ گادین مالزی کشور مالزی

گیاه شناسان احتمالاً از بازدید از پارک ملی گونانگ گادین که بزرگترین گل جهان در آن رشد می کند ، لذت خواهند برد. این شکوفه ها بعد از چند روز می میرند اما خبر خوب این است که آنها می توانند در هر زمان از سال شکوفه دهند، هرچند بهترین زمان برای رشد این گل ها ماه نوامبر تا ژانویه است. اما چیزهای بیشتری برای دیدن فقط از یک گل وجود دارد. پارک ساراواک دارای سواحل خوب، کوه های ناهموار و جنگل هایی است که فقط برای پیاده روی ساخته شده اند.

۲۲. جزیره مانوکان مالزی

جزیره مانوکان مالزی کشور مالزی

جزیره مانوکان، دومین جزیره بزرگ در پارک ملی تونکو و اولین پارک ملی دریایی مالزی است. این پارک واقع در ایالت صباح شرقی مالزی به دلیل سواحل عالی خود شناخته شده است و بهترین ساحل در انتهای شرقی جزیره است. مسافران میتوانند همچنین صخره های مرجانی را به دور از ساحل پیدا می کنند.

کشور مالزی

معبد کک لوک سی در پنانگ یک معبد نسبتاً جدید است و قدمت آن به سال ۱۸۹۱ بر می گردد. معبد سعادت ، همانطور که شناخته شده است، با تصاویر بی شماری از بودا یکی دیگر از نمادهای خدایان بودایی است. این بزرگترین معبد بودایی در مالزی است و زائران زیادی را از سراسر آسیای جنوب شرقی به خود جلب می کند. برجسته‌ترین بخش این مجموعه معبد راما چهارم با ۱۰،۰۰۰ تصویر حکاکی شده از بودا است.

۲۰. غارهای باتو مالزی

غارهای باتو مالزی کشور مالزی

مسافرانی که به غارهای باتو در نزدیکی کوالالامپور می روند ، با برخی از هنرهای بسیار جذاب هندو رو به رو می شوند. سه غار اصلی که غارهای باتو را تشکیل می دهند، آن را به محبوب ترین حرم هندو در خارج از هند تبدیل کرده و هزاران نمازگزار را در تاییپوسام، یک جشنواره سالانه هندو ، جذب می کند. برجسته ترین بخش این مکان مجسمه غول پیکر یک خدای هندو است که با بالا رفتن از ۲۷۲ پله به غار کلیسای جامع رسیده است. در این مکان هچنین میمون های زیادی زندگی میکنند ک شما میتوانید با آنها سرگرم شوید.

۱۹. ذخیره طبیعی سمینگگوه

ذخیره طبیعی سمینگگوه کشور مالزی

پناهگاه طبیعی سمن گوه به دلیل برنامه جهت یابی اورانگوتان مشهور است که در آن اورانگوتان یتیم یا نجات یافته زندگی میکنند و در مناطق وحشی آموزش داده می شوند. به همین دلیل ، جنگلهای اطراف آن دارای جمعیت پر رونقی از اورانگوتان ها هستند که در مناطق وحشی پرورش می یابند.

بهترین زمان برای دیدن اورانگوتان ها جلسات تغذیه صبح و بعد از ظهر است. این مکان همچنین دارای پرندگان رنگارنگ عجیب مالزی ، از جمله جگر سیاه سیاه و سفید بورمن، گلدان شکوفه زرد رنگ ، شاه ماهی مالزی و جغد شاهین قهوه ای است.

۱۸. راه آهن شمال بورنئو مالزی

راه آهن شمال بورنئو مالزی کشور مالزی

مسافران میتوانند سوار بر قطار بخار ۱۹۰۰s ، راه آهن شمال بورنئو، به گذشته سفر کنند. تنها قطار بورنئو ، این قطار قدیمی با فاصله حدود ۸۳ مایل از تانجونگ آرو تا پاپار حرکت می کند. سوار شدن به این قطار یک راه خوب برای دیدن روستاهای محلی با خانه هایی متفاوت است. مسافران در هنگام مسافرت در یکی از پنج واگن ترمیم شده ، از وعده های غذاهای آسیایی لذت می برند. این قطار فقط چهارشنبه و شنبه حرکت می کند.

۱۷. بوکیت بینتانگ (کوالالامپور)

بوکیت بینتانگ (کوالالامپور) کشور مالزی

وکیت بینتانگ دارای مراکز مختلفی از جمله میدان بنایا تایمز، یکی از بزرگترین مرکزهای خرید جهان است. در این مرکز یک پارک داخلی سرپوشیده قرار دارد. این ولسوالی مملو از مراکز و مراکز تجاری مجلل است که در زمینه الکترونیک تخصص دارند. بعد از یک روز خرید ، بازدید کنندگان می توانند در یک کافه پیاده رو یا کلوپ شبانه در آنجا بپیوندند، زیرا وکیت بینتانگ یکی از مناطق جالب سرگرمی کوالالامپور است.

۱۶. ردنگ مالزی

ردنگ مالزی کشور مالزی

جزیره ردنگ برای دوستداران ساحل ساخته شده است و دارای سواحل ماسه ای سفید و آب کریستالی و شفاف است که آن را بین غواصان محبوب کرده است. اگرچه این یکی از بزرگترین جزایر واقع در جزیره مالزی شرقی است، اما بازدیدکنندگان می توانند با پیاده روی در جاده ها یا داخل جنگل گشت و گذار کنند. جزیره ردانگ یکی از نه جزیره ای است که دارای یک ذخیره طبیعی دریایی است.

۱۵. دهکده فرهنگی ساراواک مالزی

دهکده فرهنگی ساراواک مالزی کشور مالزی

۱۴. پارک ملی باکو

پارک ملی باکو کشور مالزی

پارک ملی باکو از جاذبه های گردشگری محبوب در مالزی برای مسافرانی که از تفریحات عالی در فضای بیرون لذت می برند. واقع در ایالت ساراواک در بورنئو. مسافران می توانند حیات وحش ، جنگل های بارانی ، آبشارهای پرتلاطم ، سواحل و پشته های دریایی را مشاهده کنند. بزرگترین جاذبه در این پارک میمون عجیب و غریب و مبهم است ، هرچند که دیدن آنها نادر و دشوار است. این شهر همچنین دارای مسیرهای پیاده روی طبیعی ، از قدم زدن آسان تا پیاده روی های تمام روز در جنگل است ، بنابراین همه بازدید کنندگان باید بتوانند یکی از آنها را پیدا کنند.

۱۳. کلیسای مسیح

کلیسای مسیح کشور مالزی

کلیسای مسیح یک نقطه عطف در ملاکا است. این شهر توسط هلندی ها در اواسط قرن ۱۸ ساخته شده است ، قدیمی ترین کلیسای پروتستان در مالزی است. این بنا که به سبک معماری هلندی در قرن ۱۸ ساخته شده است و نه تنها به خاطر نمای رنگارنگ ، بلکه برای محتویات آن نیز ذکر شده است. سنگ قبرها به زبان پرتغالی نوشته شده است که در کف کلیسا گنجانیده شده است و یک پایه کتاب مقدس برنجی در کلیسای آنگلیکن است.

۱۲. رودخانه کیناباتانگان مالزی

رودخانه کیناباتانگان مالزی کشور مالزی

رودخانه کیناباتانگان دومین رودخانه طولانی در مالزی است که نزدیک به ۵۵۰ کیلومتر (۳۵۰ مایل) از کوهستان تا دریای سولو امتداد دارد. رودخانه کیناباتانگان واقع در ایالت صباح در بورنئو ، به دلیل تنوع حیات وحش و پوشش گیاهی بسیار معروف است و مکان مناسبی برای دیدن فیل های آسیایی ، تمساح ها ، میمون های پروبوسیس و اورانگوتان های بورنی است . همچنین برای جنگل های بارانی و آهکی و باتلاق های نمکی و آب شیرین شناخته شده است.

۱۱. سیپادان مالزی

سیپادان مالزی کشور مالزی

سیپادان، در دریای کلب ها، بهشت غواصان است. تنها جزیره اقیانوسی در مالزی که با مرجان هایی در بالای مخروط آتشفشان منقرض شده تشکیل شده است.

به دلیل زندگی غنی دریایی ، این یکی از بهترین مناطق غواصی در جهان است. سیپادان بیش از ۳۰۰۰ گونه ماهی و صدها مرجان مختلف دارد که همه منتظر اکتشاف هستند. غواصان ممکن است در بین لاک پشت های سبز ، پرتوهای مانتا، مدارس باراکودا و کوسه های نهنگ قرار بگیرند. این جزیره همچنین دارای سواحل شنی خوبی است.

۱۰. ارتفاعات کامرون

ارتفاعات کامرون کشور مالزی

ارتفاعات کامرون یکی از گسترده ترین ایستگاه های روی تپه های مالزی است که نخستین بار توسط انگلیسی ها در دهه ۱۹۲۰ ساخته شد. این مکان جمعیتی بیش از ۳۴۰۰۰ نفر متشکل از مالزی، چین، هند و سایر اقوام را تشکیل می دهد. ارتفاعات کامرون به دلیل مسیرهای زیبای پیاده روی مشهور است. آنها بازدید کنندگان را از طریق جنگل به سمت آبشارها و سایر نقاط آرام هدایت می کنند. به غیر از پیاده روی های جنگلی ، پناهگاه به دلیل مزارع چای مشهور است و بازدید کنندگان می توانند چندین تور “کارخانه چای” را رزرو کنند.

۹- شهر داخلی جرج تاون

شهر داخلی جرج تاون کشور مالزی

جورج تاون به اسم پادشاه جورج سوم ، پادشاه انگلیس نامگذاری شده است. در گوشه شمال شرقی این جزیره پنانگ واقع شده است. بیشترین جمعیت جورج تاون چینی هستند.

به دلیل کنترل دقیق ، جورج تاون بسیاری از خانه های قدیمی دوران استعماری خود را تا امروز حفظ کرده است. رسماً به عنوان داشتن یک منظره معماری و فرهنگی بی نظیر در هر قسمت از جنوب شرقی آسیا به رسمیت شناخته شده است. این شهر بعد از ظهر ها ، هنگامی که بیشتر مردم محلی به سمت شاهین های خیابانی مجاور می روند و به خوردن وعده های غذایی و نوشیدنی های مشغول هستند، دیدنی است.

۸. پارک ملی

پارک ملی کشور مالزی

تامان نگارا ، که به معنی “پارک ملی” در مالایی است ، یکی از قدیمی ترین جنگل های باران گرمسیری در جهان است. این جنگل دارای درختان انبوه ، آبشارهایی به طول های مختلف و طولانی ترین مسر پیاده روی زیرسایبان در جهان است. چندین مسیر پیچ در پیچ نیز وجود دارد که بازدید کننده نتواند بدون راهنما در جنگل گشت و گذار کنند. تامان نگارا پناهگاه گونه های در معرض خطر مانند فیل آسیایی، ببر، پلنگ و کرگدن است ، اما تعداد آنها کم است و دیدن آن ها بسیار نادر است. بعید نیست که چیزی بیشتر از پرندگان ، گوزن های کوچک ، مارمولک ها ، مارها و شاید یک تاپیر را ببینید.

۷. جزیره تیومن

جزیره تیومن کشور مالزی

۲۴ جاذبه گردشگری تایلند

تیومان یک جزیره کوچک است که در ساحل شرقی شبه جزیره مالزی واقع شده است. در دهه ۱۹۷۰ ، مجله تایم تیو مان این جزیره را به عنوان یکی از زیباترین جزایر جهان انتخاب کرد. از آن زمان گردشگران برای بازدید به این جزیره رفته اند. این جزیره با صخره های مرجانی سفید زیادی احاطه شده است و این در حالی است که فضای داخلی آن به طور متراکم جنگلی است. بازدید کنندگان ازاین مکان معمولا در (نوامبر تا فوریه) بازدید می کنند ، اما تیومن در زمان های دیگر عملاً متروک است.

۶. کوه کینابالو

کوه کینابالو کشور مالزی

این قله با ارتفاع ۴،۰۹۵ متر (۱۳۴۳۵ فوت) در کوه کینابالو بلندترین کوه بورنئو است. این کوه به دلیل تنوع زیستی بی نظیر گیاه شناسی و بیولوژیکی در سراسر جهان شناخته شده است. بیش از ۶۰۰ گونه سرخس ، ۳۲۶ گونه پرنده و ۱۰۰ گونه پستاندار در کوه کینابالو و اطراف آن شناسایی شده اند. قله اصلی کوه را می توان به راحتی توسط شخصی که از لحاظ جسمی خوبی برخوردار باشد ، صعود کرد و نیازی به تجهیزات کوهنوردی نیست. اگرچه کوهنوردان باید در همه زمانها با راهنما همراه باشند.

۵. برجهای دوقلوی پتروناس

برجهای دوقلوی پتروناس کشور مالزی

برجهای دوقلوی پتروناس در کوالالامپور بلندترین ساختمانهای جهان تا سال ۲۰۰۴ بودند. با این حال این برجها هنوز هم بلندترین ساختمانهای دوقلوی جهان هستند. برج های ۸۸ طبقه عمدتاً از بتن مسلح ساخته شده اند و با نمای فولادی و شیشه ای طراحی شده شبیه به نقوش موجود در هنر اسلامی ، بازتابی از دین مسلمانان مالزی دارد. برجهای دوقلوی پتروناس یک پل آسمانی بین دو برج در طبقه ۴۱ و ۴۲ دارند.

۴. لانگکاوی

لانگکاوی کشور مالزی

سنگاپور و ۱۰ جاذبه گردشگری آن

معروف ترین مقصد تعطیلات مالزی ، لانگ کاوی یک مجمع الجزایر تشکیل شده از از ۹۹ جزیره در دریای اندامان است. این جزایر بخشی از ایالت کره است که در مجاورت مرز تایلند قرار دارد. تا کنون بزرگترین جزایر با نام های پائولو لانگکاوی نامگذاری شده است و با جمعیتی در حدود ۶۵۰۰۰ نفر ، تنها جزیره مسکونی در نزدیکی پولاو توبا است. حاشیه سواحل سفید و طولانی و دارای فضای داخلی تپه های پوشیده از جنگل و قله های کوهستانی خاردار ، به راحتی می توان فهمید که چرا این مکان به شدت توریستی مقصد مالزی است. محبوب ترین سواحل را می توان در سواحل غربی با تعداد زیادی از رستوران ها و غذاهای دریایی و برخی از بهترین استراحتگاه های لانگکاوی یافت.

۳. جزایر پرتین

جزایر پرتین کشور مالزی

این جزایر در سواحل شمال شرقی مالزی در نزدیکی مرز تایلند واقع شده است. جزایر پرنتین مکانی ضروری برای مسافرین در مالزی است. اینجا دارای برخی از زیباترین سواحل جهان و امکان غواصی عالی با اسکان بسیار ارزان هستند. دو جزیره اصلی عبارتند از: بیسار و توقفگاه کوچک. هر دو جزیره دارای سواحل شنی سفید حاشیه نخل و دریای آبی فیروزه ای هستند.

۲. مرکز توانبخشی سپیلوک

مرکز توانبخشی سپیلوک کشور مالزی

پناهگاه اورنگ یوتان در سال ۱۹۶۴ برای نجات اورانگوتان های کودک یتیم از مزارع و شکار غیرقانونی افتتاح شد. اورانگوتان های یتیم آموزش دیده اند تا دوباره در طبیعت زنده بمانند و به محض آماده شدن آزاد می شوند. پناهگاه اورنگوتان در محدوده جنگلی کابیلی سپیلوک واقع شده است که بخش اعظم آن جنگلهای بکر است. حدود ۶۰ تا ۸۰ اورانگوتان در اینجا رایگان زندگی می کنند. این یکی از بهترین جاذبه های گردشگری صباح و یک توقف عالی برای هر برنامه سفر مالزی است.

۱. غارهای مولو

غارهای مولو کشور مالزی

غارهای موولو در پارک ملی گونونگ مولو در بورنئو مالزی واقع شده اند. این پارک شامل غارهای باورنکردنی در یک منطقه جنگلی بارانی استوایی کوهستانی است. محفظه ساراواک که در یکی از غارهای زیرزمینی یافت می شود بزرگترین محفظه غار در جهان است. گفته شده است که این اتاقک به قدری بزرگ است که می تواند حدود ۴۰ بوئینگ ۷۴۷ را در خود جای دهد، بدون اینکه بال های آنها را با هم تداخل کند. محل زندگی تعداد زیادی از خفاش های چروکیده تقریباً هر شب در جستجوی مواد غذایی از غار خارج میشوند که دیدنی است.

مکان های دیدنی مالزی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا