دیدنی های جهان

آمستردام پایتخت هلند؛ محبوب ترین سفر به اروپا

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

 ۱۰ جاذبه برتر گردشگری در آمستردام

یکی از محبوب ترین مقاصد سفر به اروپا ، آمستردام شهری کوچک ، جذاب و جهان بینی است. این شهر پایتخت هلند است و با بیش از ۱۰۰ کانال خود به “ونیز شمال” معروف است. معماری حفظ شده و جذاب آمستردام در قرن هفدهم ، یک پس زمینه ناخوشایند را برای شهری مشهور به دلیل نگرش های مدرن و مترقی خود فراهم می کند. از موزه های هنری زیبای شهر تا بازارهای گل و رنگارنگ آن ، از فروشگاه های «کافه های فروشی» تا منطقه چراغ قرمز ، چیزی جالب و بی نظیر است که هر زمان در آمستردام کشف می کنید.

کنینکلیک پالئس آمستردام

یکی از سه کاخ سلطنتی در هلند ، کنینکلیک پالئس در آمستردام است که در غرب میدان سد در مرکز شهر قرار دارد. در قرن هفدهم کنینکلیک پالئس زندگی در تالار را شهر آغاز کرد ، اما در جنگ های ناپلئونی هنگامی که برادر ناپلئون لوئیس به پادشاهی پادشاه لوئیز اول هلند ، تاجگذاری کرد و به کاخ تبدیل شد. اگرچه نمای بیرونی توسط جاکوب ون کامپن با ماسه سنگ برای تقلید از ساختمانهای عمومی روم ساخته شده است ، اما داخل کنینکلیک پالئس نمونه ای برتر از سبک پیچیده ای از امپراتوری اوایل دهه ۱۸۰۰ است. این کاخ هنوز توسط خانه سلطنتی هلند برای رویدادهای سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرد اما در آن بیشتر سال برای عموم آزاد است.

د والن آمستردام

در این محله چندین کانال و خیابان های جانبی در جنوب ایستگاه مرکزی وجود دارد. بیش از صد آپارتمان یک اتاقه توسط کارگران جنسی اجاره می شود که از پشت پنجره هایی که با چراغ قرمز روشن شده اند ، تماشاچیان را جذب می کند. حضور گسترده پلیس ، محله را ایمن نگه می دارد. اگرچه گرفتن عکس مجاز نیست ، اما بازدیدکنندگان از آنها استقبال می کنند. به عنوان قدیمی ترین بخش در آمستردام ، این منطقه همچنین دارای چندین ساختمان تاریخی از جمله قدیمی ترین کلیسای این شهر ، سبک گوتیک اود کرک است.

 

De Wallen آمستردام
De Wallen

موزه ملی دریایی

آثار باستانی تاریخ دریایی آمستردام در Scheepvaartmuseum یا موزه ملی دریایی قرار گرفته است. این موزه یک انبار دریایی بود که در سال ۱۶۵۶ ساخته شد و دارای ۱۸ اتاق، نمایشگاه و آثار باستانی است. تجارت دریایی ، آمستردام را در دهه ۱۶۰۰ میلادی به ثروتمندترین شهر جهان تبدیل کرد در این موزه چند طبقه نمایشگاه هایی که شامل تصویرهای نبردهای تاریخی دریایی ، نقشه های هنری ترسیم شده و سلاحهای قرن ۱۷ است که بر دریاها تسلط یافتند. مجموعه حکاکی های موزه همچنین نگاهی دقیق تر از چگونگی گذران دریانوردان هنگام مسافرت در دریا را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد. در خارج از موزه یک ماکت کشتی قرن ۱۸ که بین هلند و هند می گذشت را به نمایش گذاشته شده است.

بلوئن مارکت

 بلوئن مارکت بین مونتپلین و کنینگزپلین در ساحل جنوبی کانال سینگل واقع شده است که تنها بازار گل شناور جهان است. هفت روز در هفته ، فروشندگان گل بارهای شناور را با گلها و پیازهای لاله بار می کند. بلوئن مارکت در سال ۱۸۶۲ تاسیس شد ، بیش از ده ها گل فروشی و فروشگاه های باغ و غرفه های سوغاتی را در خود جای داده است. اگرچه افراد محلی هم خرید می کنند ولی در درجه اول بازار برای پذیرایی از گردشگران طراحی شده است. پیازهای لاله عرضه شده برای فروش و آماده برای صادرات است و بازدید کنندگان می توانند لاله ها ، گلهای دارویی ، نرگس و سایر لاله ها را به عنوان یادگاری از سفر خود به آمستردام خریداری کنند.

 

بلوئن مارکت آمستردام
بلوئن مارکت

پارک واندل

پارک واندل با نام پارک نیوو  در سال ۱۸۶۵ افتتاح شد و در منطقه عود زید یا منطقه آمستردام قدیمی در غرب میدان موزه شهر واقع شده است. این پارک پس از مجسمه ای از ون دن جوست واندل در سال ۱۸۶۷ در این پارک قرار گرفت ، نام فعلی خود را بدست آورد. این مجسمه توسط مجسمه ساز لوئیس رویر ، طراحی و ساخته شده است. ون دن جوست واندل شاعر و نمایشنامه نویس مشهور قرن هفدهم هلندی است که با ساخت این مجسمه در این پارک آن را به یک مکان دیدنی تبدیل کرد و باعث جذب مردم به این پارک شد. پارک واندل یک مکان محبوب برای افراد محلی و گردشگراناست. در این مکان افراد می توانند از امکانات هورکا پارک استفاده کنند و استراحت کنند و بر روی چمن ها ورزش کنند ، دوچرخه سواری کنند و از ساندویچ شاه ماهی یا آبجو هلندی لذت ببرند.

 

بلوئن مارکت آمستردام
بلوئن مارکت

خانه آن فرانک

پر بازدید ترین جاذبه آمستردام ، آن فرانک هویز است که در امتداد کانال Prinsengracht واقع شده است. ساختاری است که آنا فرانک ، خانواده و چهار یهودی دیگر خود را از مقامات نازی ها در جنگ جهانی دوم مخفی کرده بودند. از سال ۱۹۴۷ به عنوان یادبود هولوکاست مورد توجه قرار گرفت. در سال ۱۹۵۵ ساختمان قرار بود توسط توسعه دهندگان خراب شود ولی پدر خانواده دفتر خاطرات خود را که در آن نوشته بود که در آن مخفیانه زندگی می کردند را منتشر کرد. در سال ۱۹۶۰ این ساختمان به عنوان موزه افتتاح شد. بازدید کنندگان می توانند اتاقهایی را که آن ها در آن زندگی می کرده اند و همچنین نمایشگاه هایی که زندگی او را به صورت کوتاه شرح داده اند ، مشاهده کنند. 

Anne Frank House آمستردام
Anne Frank House

بیگیجنف

ولسوالی بیگیجنف یا حیاط بگینز در مرکز آمستردام قرار دارد. در قرن ۱۴ این منطقه یک حیاط بود که محل اقامت خواهر و برادران کاتولیک بود. در بیگیجنف سنت کلیسایی حاکم نبود ، زیرا زنان آزاد بودند که ادواج کنند و کلیسا را ترک کنند. بیگیجنف همچنین خانه کلیسای انگلیسی است که در حوالی سال ۱۳۹۲ ساخته شده است. قدیمی ترین خانه چوبی که در سال ۱۴۶۵ قدمت دارد که در داخل بیگیجنف واقع شده است.

بیگیجنف آمستردام
بیگیجنف

موزه ون گوگ آمستردام

موزه ون گوگ در شمال غربی میدان موزه یا موزهپلین قرار دارد . موزه ون گوگ در میان بزرگترین مجموعه های نقاشی و نامه های این هنرمند در جهان است. این موزه در یک ساختمان چهار طبقه که توسط گریت ریتولد در دهه ۱۹۷۰ طراحی شده است قرار گرفته است، یکی از پر بازدیدترین جاذبه های توریستی در آمستردام است. دویست نقاشی از پست امپرسیونیست هلندی در طبقه دوم این موزه را اشغال کرده است. این اثر هنری به صورت مزمن نمایش داده می شود و نگاهی صمیمی به سبک تکامل ون گوگ به بینندگان ارائه می دهد. در طبقه سوم حاوی اطلاعاتی در مورد زندگی آشفته این هنرمند و تلاشهایی است که برای ترمیم نقاشی های خود انجام داده است. آثاری از معاصران ون گوگ ، از جمله هنرمندانی چون Millet ، Gaugin و Daubigny در طبقه بالا به نمایش گذاشته شده اند.

 

موزه ون گوگ آمستردام
موزه ون گوگ

موزه امپراتوری

بخش شمال شرقی میدان موزه Rijksmuseum مهمترین موزه های هنر و تاریخ کشور هلند قرار گرفته است. در این مجموعه بیش از یک میلیون اثر با قدمت قرن سیزدهم به بعد قرار گرفته است. برای ده ها سال ، این مجموعه تا سال ۱۸۷۶ در ساختمان های سراسر کشور قرار داشت ولی زمانی که معمار پیر کویپرز برنده یک مسابقه طراحی شد و ساخت موزه امپراطوری را آغاز کرد. این موزه در سال ۱۸۸۵ افتتاح شد و در حال حاضر حدود ۸۰۰۰ اشیاء به نمایش گذاشته شده است که معروف ترین آنها نقاشی های رامبراند ، فرانس هالز و یوهانس ومایر است. و شاهکار Rembrandt Night Night به تنهایی ارزش پذیرش را دارد.

 

موزه امپراتوری آمستردام
موزه امپراتوری

کانال های آمستردام

کانال های معروف که در طول قرن ۱۷ ساخته شده اند تا بتوانند جریان رودخانه آمستل را کنترل کنند و هکتارها زمین خشک را به شهر اضافه کنند. بازرگانان ثروتمند آمستردام فهمیدند که کانال ها برای نمایش عمارتهای خود ایده آل هستند. قایق سواری در یکی از ۱۰۰ کانال این شهر راهی آرامش بخش برای دیدن معماری سنتی هلندی به شما ارائه می دهد. این کانال ها با درختان نارون و آهک پوشانده شده اند و بیش از هزار پل از آن عبور می کنند ، در حدود ۲۰۰۰ قایق خانه ، از جمله هتل های قایق خانه در کانال های آمستردام وجود دارند.

 

کانال های آمستردام
کانال های آمستردام

منبع : https://www.planetware.com/tourist-attractions-/amsterdam-nl-nh-amst.htm

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا