دیدنی های جهان

مصر و جاذبه های گردشگری آن

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

جاذبه های گردشگری مصر

مصر قدیمی‌ترین تمدن‌ها و برخی از معروف ترین بناهای تاریخی جهان از جمله اهرام جیزه، ابوالهول بزرگ و معابد باستانی لوکسور که قدمت هزاران ساله دارند را در خود جای داده است . اگرچه بیشترین آثار برجسته در کنار رود نیل قرار دارد و بازدیدکنندگان زیادی را به این سمت جذب می کند. از جاذبه های گردشگری مصر می توان سفر با شتر به کوههای سینا، گشت و گذار به مناطق دورافتاده یا بازدید از صومعه های قبطی صحرای شرقی، غواصی در سواحل دریای سرخ را نام برد.

مسجد ابن تولون مصر

مسجد ابن تولون در بین سال ۸۷۶ تا ۸۷۹ میلادی ساخته شد و یکی از قدیمی ترین مساجد قاهره است. دستور ساخت این مسجد توسط احمد بن الیان، والی عباسی مصر انجام شد. این مسجد در حوالی حیاط ساخته شده است که در هر چهار ضلع یک سالن وجود دارد. این مناره که دارای یک راه پله مارپیچ بیرونی شبیه به مناره معروف سامرا است، به نظر می آید که چند قرن بعد از ساخت ،ساخته شده است. بخش هایی از فیلم جیمز باند، در مسجد ابن تولون فیلمبرداری شده است.

 

مسجد ابن تولون مصر
مسجد ابن تولون

دهب

دهب در ۸۵ کیلومتری شمال شرم الشیخ در خلیج عقبه ، در نزدیکی جنوب سینا واقع شده است. در دهه ۱۹۸۰ داهاب، دهکده ای جدا از ساحل بود و به یک پاتوق تبدیل شده بود  و مسکن ارزان قیمت را با زندگی سبک ارائه می داد. گشت و گذار در هوا، سواری شتر آن را به یکی از محبوب ترین مناطق کنار دریای سرخ تبدیل کرده است.

 

دهب مصر
دهب مصر

سیوا

سیوا در صحرای لیبی واقع شده است که یکی از شهرک های مصر است و ۲۳۰۰۰ نفر جمعیت دارد. Siwa در مسیر مکان های تجاری قدیمی قرار دارد و یک مکان مهم برای تجارت است، تا مسافران بتوانند در بیابان از چشمه های طبیعی و سایه درختان نخل استفاده کنند. با فروپاشی امپراتوری روم ، سیوا روند نزولی گرفت و در دهه های اخیر به یک منبع مهم درآمد تبدیل شد.

سیوا مصر
سیوا

موزه مصر

موزه مصر با ۱۲۰۰۰۰ اثر باستانی مصر، یکی از بهترین جاذبه های قاهره است. موزه مصر دو طبقه دارد، در طبقه همکف مجموعه گسترده ای از پاپیروس و سکه وجود دارد که توسط مصریان باستان استفاده میشده است. در طبقه اول آثار باستانی از دو سلسله نهایی مصر باستان و همچنین بسیاری از آثار باستانی دره پادشاهان وجود دارد. جاذبه های موزه شامل اشیاء مقبره توتنکامن و اتاق سلطنتی مومیایی است که شامل ۲۷ مومیایی سلطنتی از زمان فارعونی است.

 

موزه مصر
موزه مصر

مالزی و ۲۳ مکان دیدنی آن را بشناسید

ابو سیمبل

ابو سیمبل یک مکان باستان شناسی است که شامل دو معبد سنگی برش خورده در جنوب مصر در ساحل غربی دریاچه ناصر است. این معابد دو قلو در قرن سیزدهم قبل از میلاد به عنوان بنای ماندگار از فرعون رامسس بزرگ و ملکه نفرتاری، در کنار کوه قرار دارند. در دهه ۱۹۶۰ به دلیل بالا آمدن آب دریاچه ناصر، سد بلند آسوان ساخته شد و باعث شد که این مجموعه به طور کامل جابجا شود .ابو سیمبل یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مصر است.

 

ابو سیمبل مصر
ابو سیمبل مصر

دره پادشاهان مصر

دره پادشاهان در نزدیکی دره ی لوکزور است که ۵۰۰ سال قبل از قرن شانزدهم تا یازدهم قبل از میلاد ، مقبره هایی برای پادشاهان و اشراف ممتاز پادشاهی جدید ساخته شد. دره حاوی ۶۳ مقبره و اتاق است که از یک گودال ساده تا یک مقبره پیچیده، بیش از ۱۲۰ اتاق باز دارد. مقبره های سلطنتی با اساطیر مصری تزئین شده و سرنخ هایی از اعتقادات و آیین های تشییع جنازه را به نمایش می گذارد. به نظر می رسد همه مقبره ها در دوران باستان به جز مقبره معروف توتانخامون باز شده و سرقت شده اند.

 

دره پادشاهان مصر
دره پادشاهان

رودخانه نیل کروز

سفر به رود نیل یک روش محبوب دیگر برای بازدید از مصر فوقانی است. رود نیل از زمان های قدیم تاکنون حیات مصر بوده است و هیچ راهی بهتر برای ردیابی گذر تاریخ مصر از پیروی از مسیر رود نیل وجود ندارد. تقریباً تمام کشتی های دریایی مصری مسیر لوکسور – اسوان را که در دو شهر مهم مصر ایمن ، منظره و خاتمه یافته است ، طی می کنند. پایین کشیدن یک فلوچه از رود نیل یک گزینه پرماجراست. فلوچه قایق های بادبانانی هستند که از دوران باستان بر روی رود نیل استفاده می کردند . یک فلوچه به اندازه یک کشتی کروز لوکس خیلی راحت نیست اما هیچ چیز نمی تواند قایقرانی را در یک دکل آرام که هزاران سال پیش طراحی شده بود ، بگیرد.

 

ابو سیمبل مصر
ابو سیمبل

صخره دریای سرخ مصر

دریای سرخ یکی از زیباترین مکان های جهان برای غواصی است. آبهای دریای سرخ مشهور است و برخی از عجیب ترین مناظر دریایی را به نمایش می گذارد. مرجان در صخره ها ، هزاران موجود دریای سرخ از جاذبه های گردشگری آن است. استراحتگاه ساحلی دریای سرخ در دو طرف دریا واقع شده است ، در ضلع شرقی و بخشی از شبه جزیره سینا شارم الشیخ است که از مدت ها قبل تأسیس شده و همتای نئو هیپی آن ، داهاب است. در ساحل غربی دریای سرخ Hurghada نسبتاً قدیمی و توریستی مجموعه ای از شهرهای تفرجگاهی جدید قرار دارد.

 

صخره دریای سرخ مصر
صخره دریای سرخ

امارات و فرهنگ و جاذبه های گردشگری شهرهای آن

کارناک

اگرچه بسیاری از مکان های آن ویران شده است ، اما تعداد کمی از مکان های کارناک در مصر  بسیار چشمگیر است. کارناک بزرگترین مکان مذهبی باستانی است که تاکنون ساخته شده است و نشان دهنده دستاوردهای مشترک نسل های زیادی از سازندگان مصری است. معبد کارناک در واقع از سه معبد اصلی تشکیل شده است ، معابد کوچکتر و چندین معبد بیرونی که در حدود ۲.۵ کیلومتری شمال لوکسور واقع شده اند. یکی از معروف ترین سازه های کارناک ، تالار هیپوستیلی است ، یک سالن به مساحت ۵،۰۰۰ متر مربع (۵۰،۰۰۰ فوت مربع) با ۱۳۴ ستون عظیم که در ۱۶ ردیف ایستاده اند.

 

کارناک مصر
کارناک مصر

اهرام جیزه مصر

اهرام جیزه ، در مجاورت حومه جنوب غربی قاهره قرار دارد که جاذبه های تفریحی غیرقابل انکار در مصر به وجود آورده است . اهرام در جیزه در طول سه نسل توسط خوفو ، پسر دوم سلطنت خوفر ساخته شده است. بزرگترین هرم در مصر ، منکور هرم بزرگ خوفو با ۱۳۹ متر (۴۵۵ فوت) ارتفاع است، اگر چه به نظر می رسد در این نزدیکی است ولی در اصل هرم خفرع در ارتفاعات بالا ساخته شده است.

 

اهرام جیزه مصر
اهرام جیزه مصر

منبع: https://www.touropia.com/top-attractions-in-egypt/

 

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا