اروپادیدنی های اروپا

یونان و مکان های تاریخی و گردشگری آن

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

مکان های تاریخی در یونان

کشور باستانی یونان ،گهواره تمدن غربی، که پایتخت آن در شهر آتن واقع در اروپای شرقی است. این کشور در نوک شبه جزیره اروپای شرقی واقع شده است و با دریای اژه ، آلبانی ، بلغارستان و ترکیه هم مرز است. یونان به عنوان زادگاه تمدن غربی شناخته شده است و به خاطر فرهنگ خود معروف است که قدمت آن به دوران سنگ اولیه باز می گردد و حاوی چندین بقایای جهانی قدیمی است. یونان چندین اختراع مهم ، از جمله تحولات فن آوری و اکتشافات مهم جهان را در اختیار شما قرار داده است که برای توسعه تمدن ضروری است. یونان کشوری است که دارای فرهنگ غنی است و تاریخ پرشکوه که هنوز هم  بناهای بی شماری واقع در کشور به چشم می خورند. در زیر فهرست برترین بناهای دیدنی یونان آورده شده است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

آکروپولیس یونان

آکروپولیس در پایتخت آتن قرار دارد و یکی از بزرگترین مجموعه بناهای تاریخی جهان باستان است. این بنا شامل ۲۱ اثر تاریخی دوره باستان است که ۴ هزار سال قبل از میلاد ساخته شده است. بیشتر ساختمان ها به دلیل تهاجم، جنگ ها و بلایای طبیعی مانند زلزله و …در طی زمان آسیب دیده است.

آکروپولیس یونان[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

پارتنون یونان

معبد باستانی در آکروپولیس آتن است که پریکلس آن را ۲۵۰۰ سال پیش بنا کرد. معبد پارتنون در بلند ترین نقطه آکروپولیس آتن قرار دارد. در حدود ۲۰۰۰ سال از ساخت آن می‌گذشت که یک گلوله توپ بی هدف به داخل پارتنون اصابت کرده و باعث می‌شود که مقداری از سقف آن فرو ریخته و آسیبهای جدی به ستونهای آن وارد آید. در ۱۸۸۰هم بدون موافقت یونان سنگ مرمرهای بسیار پرارزش آکروپولیس به موزه لندن انتقال داده شدند و چندی بعد به واسطه آلودگی هوا دچار فرسایش و خرابی شدند.

پارتنون یونان

سنگاپور و ۱۰ مکان گردشکری آن

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

ارشیتون یونان

ارشیتون معبد یونان باستان است که در شمال آکروپلیس درآتن یونان قرار دارد. این معبد در سال ۴۰۶ تا ۴۲۱ ساخته شد. نام معبد از قهرمان افسانه ای یونان گرفته شده است و برخی ها گفته اند که این بنا به افتخار پادشاه افسانه ای ارکتیوس ساخته شده است که در همین نزدیکی دفن شده است.

ارشیتون معبد یونان باستان[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیش‌دروازه یونان

به سازه‌هایی که به عنوان دروازه آغازین برای ورود به مکان‌های مقدس در یونان باستان ساخته می‌شد پیش‌دروازه می‌گویند. بیشتر پیش‌دروازه‌ها به صورت راهرویی ستوندار و سرپوشیده بود.

امروزه نام پیش‌دروازه بیشتر برای اشاره به تالار ورودی معبد آکروپولیس آتن به‌کار می‌رود. ساخت این پیش‌دروازه در سال ۴۳۷ پیش از میلاد توسط پریکلس آغاز شد تا جای یک دروازه ورودی دیگر را بگیرد. ساخت این سازه، شاید به‌خاطر مشکلات سیاسی و شاید در پی جنگ‌های پلوپونزی هیچ‌گاه تمام نشد.

پیش دروازه یونان[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

معبد آتنا نایک یونان

معبدی در آکروپولیس آتن که به الهه آتنا نایک اختصاص داده شده است. این معبد در سال ۴۲۰ قبل از میلاد مسیح ساخته شده است و اولین معبد یونانی در آکروپولیس است.

ورودی آکروپلیس دروازه‌ای به نام «پروپیل‌آ» می‌باشد. یک مجسمه برنزی از آتنا که توسط «فی‌دیاس» تراشیده شده در مرکز کار گذاشته شده‌است. در مرکز آکروپلیس پارتنون یا معبد «آتنا پارتنوس» قرار دارد.

معبد آتنا نایک یونان[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

آگورا یونان

آگوراربه زادگاه دموکراسی معروف است که به میدان‌های عمومی مهم در شهرهای یونان باستان گفته می‌شد، که نقش مرکزیت شهر را ایفا می‌نمود. معمولاً در اطراف هر می‌دانی رواق‌های اختصاصی ساخته می‌شد، که قاضی‌ها در آن رواق‌ها به داوری و قضاوت می‌پرداختند.

در وسط آگورا، معمولاً مراسم عمومی و مذهبی و همچنین برخی جشن‌ها برگزار می‌شد. همچنین مجسمه‌های خدایان یونان باستان (خدایان کوه المپ) و نیز قهرمانان این سرزمین نیز، در آنجا نصب می‌شد.

معروفترین آگورا در تاریخ یونان باستان آگورای آتن بود که معمولاً اجتماعات عام در آنجا صورت می‌گرفت.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5086″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

اودئون هروودز

اودئون هروودز (قرن دوم میلادی) اکنون یک سالن کنسرت  است که توسط یک شهروند ثروتمند آتنی برای همسرش ساخته شده است و امروزه هنوز مورد استفاده قرار می گیرد. تنها جایی که می توانید یک نمایش یا کنسرت را با روشن شدن منظره آکروپولیس تماشا کنید!

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5031″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

معبد پوزیدون

معبد پوزیدون یا خدای دریا، جنوبی ترین منطقه پیرامون آتن است که به خاطر معبد سونیو که قدمت آن به ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد بر می گردد معروف است.

این معبد برروی صخره ای در کنار دریای اژه قرار دارد و یکی از نفس گیرترین و محبوب ترین غروب ها خورشید را در جهان ارائه می دهد.

امارات و فرهنگ و جاذبه های گردشگری این شهر

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5072″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

ساختمان باستانی دلفی

ساختمان باستانی دلفی، پناهگاه خدای سبک و موسیقی آپولو بود که در دامنه کوه ساخته شده است و منظره دیدنی و جذابی به دره می دهد. ساختمان باستانی دلفی شامل گنجینه آتنیان، معبد آپولو، تئاتر و استادیوم است. (این ساختمان برای عموم بسته شده است.)

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5050″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

موزه باستان شناسی دلفی

این موزه در قرن ششم قبل از میلاد خانه مسیحیت بود. اما هم اکنون یکی از محبوب ترین موزه های یونان است. در این موزه مجسمه های مرمر ، لوح های ساخته شده از طلا و همچنین اولین مجسمه برنز یافت می شود.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5052″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

آراچووا

آراچووا روستایی با منظره زیبا در یونان است که ویژگی اصلی این روستا رفت و آمد مکرر در زمستان و رستوران های مشرف به دره است.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5056″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

کانال کورینت

کانال کورینت  یک آبراه است  که خلیج قرنتس را به خلیج سارونیک در دریای اژه وصل می کند و خلیج قرنتس را از سرزمین یونان جدا می کند و آن را به شبه جزیره تبدیل می کند. عبور از کانال کورینت برای بیشتر کشتی های مدرن غیر ممکن است. به همین دلیل امروزه از اهمیت اقتصادی کمی برخوردار است و عمدتا یک جاذبه گردشگری است.

برای بازسازی کانال کورینت در دوره های کلاسیک پیشنهاد شد ولی این یک تلاش ناکام بود به دلیل مشکلات زمین شناسی و مالی با شکست روبه رو شد.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5058″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

کورینت

کورینت یکی از تاریخی ترین شهرها نه تنها در یونان بلکه در سراسر جهان است. که در قرن ۱۰ پیش از میلاد مسیح تاسیس شد و با دشت های حاصل خیز و چشمه های طبیعی محاصره شده است. کورینت در دوران یونان یک شهر مهم بود. با موقعیت جغرافیایی به عنوان یک مرکز تجارت ،ناوگان دریایی ،مشارکت در جنگ های مختلف یونان بود.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5062″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

میکانا

شهرستان یونانی ماقبل از تاریخ در استان پلیونز که در جشن هومر به رنگ طلایی اعلام شد. طبق افسانه ها میکنا پایتخت آگاممونون، پادشاه آخائی بود که شهر شهر تروا را غارت کرد.

کل منطقه با مقبره حک شده است که اشیا هنری و آثار باستانی بسیاری به بار آورده است.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5065″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

اپیدوروس

اپیدوروس، یکی دیگر از میراث جهانی یونسکو است و دارای بهترین تئاتر باستانی یونان است و هر تابستان میزیان یک جشنواره محبوب است، جایی که بازدید کنندگان شانس این را دارند که تراژدی ها و کمدی های تئاتر  ۲۵۰۰ ساله قدیمی را تماشا کنند.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5068″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

نافپلیو

نافپلیو یک شهر زیبا در خلیج سارونیک است و دارای معماری خیره کننده ونیزی و سازه های عثمانی است که با شهر آتن ۲ ساعت فاصله دارد و فرصت خوبی برای گریز از شلوغی آتن است. نافپلیو با قلعه های با ابهت که ترک ها و ایتالیایی ها قرن ها برای به دست اوردن آن می جنگیدند ،پایتخت قبل از آتن بود و اکنون مکان مناسبی برای پیاده روی و ناهار است.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5034″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

هنر نوسنگی

برخی از آثار باستانی یونان در  این موزه قرار دارد که قدمت آن به قبل از  میلاد مسیح برمی گردد.

در هنر ما قبل تاریخ یا “هنر نوسنگی ” هنرها و صنایع دستی که توسط جوامع ایجاد شده را نشان می دهد که سبک زندگی نیمه عشایری شکار و جمع آوری مواد غذایی را به نفع کشاورزی و دامپروری رها کرده بودند. از این رو جای تعجب ندارد که سفالهای باستانی از جمله مجسمه های مایل به زرد را بسازند ، اگرچه خلاقیت بشر عصر خود را در بسیاری از انواع مختلف هنر، از جمله حکاکی های ماقبل تاریخ و استنسیل های دستی و همچنین انواع هنرهای متحرک بیان می کرد.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5075″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]منبع :

https://www.athens-tour-guide.net/delphi-private-tour

http://www.blog.visitgreece.gr/6-historical-monuments-in-greece/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا