دیدنی های جهان

واشنگتن و جاذبه های گردشگری در این کشور

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

جاذبه های برتر گردشگری در واشنگتن دی سی

واشنگتن دی سی پایتخت یکی از مهمترین کشورهای جهان است. ممکن است به اندازه سایر کشورها پایتخت بزرگی نباشد اما مکان بسیار خوبی برای یادگیری در مورد تاریخ آمریکا است. ده ها موزه در منطقه مرکزی واشنگتن قرار گرفته است که برای این شهر کوچک بسیار زیاد است. سیستم کارآمد مترو باعث شده است که افراد بتوانند به اطراف شهر رفت و آمد کرد و بسیاری از بهترین جاذبه های گردشگری در واشنگتن دی سی را دید.

کاپیتول ایالات متحده واشنگتن دی سی

پایتخت ایالات متحده جایی است که برای جلسات مجلس سنا و نمایندگان مجلس برگزار می شود و حضور برای عموم آزاد است شما میتوانید برای بازدید از ساختمان پایتخت ، گذرنامه دریافت کنید ، زیرا شامل بازدید نمایندگان مجلس در عمل نمی شوند. کاپیتول نخستین ساختمانهایی بود که توسط دولت تازه کار آمریکا پس از جنگ انقلاب ساخته شد. ساخت و ساز در سال ۱۷۹۳ آغاز شد ، و قانونگذاران برای اولین بار در سال ۱۸۰۰ در آنجا همدیگر را ملاقات کردند. مرکز اصلی ساختمان کاپیتول روتوندا است که در زیر گنبد قرار دارد. 

 

کاپیتول ایالات متحده واشنگتن
کاپیتول ایالات متحده

کاخ سفید واشنگتن دی سی

کاخ سفید مکان بسیار مهمی است که رئیس جمهور با خانواده اش کار و زندگی می کند. همچنین این نماد ایالات متحده است تا سایر نقاط جهان آن را بشناسند. این کاخ جایی است که رئیس جمهور رسماً با رهبران کشورهای خارجی دیدار می کند و آنها را در شام های ایالتی میزبان می کند.  رئیس جمهور جان آدامز اولین کسی بود که در آنجا زندگی می کرد. در طول جنگ ۱۸۱۲ توسط انگلیسی ها سوزانده شد ، اما بعداً بازسازی شد. بازدیدکنندگان برای بازدید این کاخ باید قبل هماهنگی لازم را انجام دهند تا در دسترس قرار بگیرد. آنها باید ۲۱ روز تا شش ماه قبل از دفتر کنگره خود درخواست هماهنگی لازم را بکنند.

 

کاخ سفید واشنگتن دی سی
کاخ سفید

بازار ملی واشنگتن دی سی

 National Mall در مرکز شهر قرار دارد. از ساختمان پایتخت آمریکا تا رودخانه پوتوماک و از شرق بنای یادبود جفرسون تا خیابان قانون اساسی در غرب امتداد دارد. در خیابان های بازار انواع موزه های اسمیتسونیان و یادبود جانبازان ویتنام وجود دارد. از سمت شرق ، جاذبه هایی شامل یادبودهایی برای روسای جمهور اولیس اس گرانت و جیمز گارفیلد و استخر بازتابنده وجود دارد. با حدود ۲۴ میلیون بازدیدکننده در سال ، این مکان برترین جاذبه گردشگری در واشنگتن است.

 

بازار ملی واشنگتن دی سی
بازار ملی

یادبود لینکلن واشنگتن دی سی

یادبود لینکلن ادای احترامی به رئیس جمهور شانزدهم آمریکا ، آبراهام لینکلن است که هنگام حضور در یک نمایش تئاتر ، ترور شد. یک مجسمه ماموت رئیس جمهور نشسته توسط یک معبد یونانی به سبک دوریک ساخته شده است. این یادواره در سال ۱۹۲۲ با حضور آخرین فرزند زنده مانده لینکلن ، رابرت تاد ، برگزار شد. این یادمان در انتهای غربی بازار ملی قرار دارد. یادبود جایی است که مارتین لوتر کینگ جونیور سخنرانی معروف خود “من یک رویا دارم” را در سال ۱۹۶۳ ارائه داد. همچنین در چندین فیلم از سال ۱۹۳۹ به نمایش گذاشته شده است از جمله فیلم آقای اسمیت به واشنگتن می رود و نیکسون به اپیزودی از سیمپسونها را می توان نام برد. این یادواره به صورت ۲۴ ساعته باز است و رنجرهای پارک ملی از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ بعد از ظهر در دسترس هستند.

 

یادبود لینکلن واشنگتن دی سی
یادبود لینکلن

بنای یادبود واشنگتن دی سی

بنای یادبود واشنگتن احتمالاً یکی از مشهورترین اوبلیس های روی زمین است. ساخته شده در طول قرن ۱۹ ، یک بنای تاریخی برای دستاوردهای نظامی جورج واشنگتن در طول جنگ انقلابی است. بیش از ۵۵۰ فوت (۱۷۰ متر) ارتفاع ، برجسته ترین ساختمان در واشنگتن است ، این ۲۴ ساعته در روز قابل مشاهده است ، هرچند نمی توان برای دیدن مناظر خیره کننده از پایتخت به بالای صفحه رسید. بنای یادبود بسته شده است زیرا در سال ۲۰۱۱ در یک زلزله آسیب دیده است. هنوز تاریخ بازگشایی هنوز تعیین نشده است.

 

بنای یادبود واشنگتن
بنای یادبود واشنگتن

یادبود جفرسون

یادبود جفرسون ادای احترام به رئیس جمهور سوم ایالات متحده ، توماس جفرسون است و بسیاری از افکار او راجع به معماری را در بر دارد. سبک رسمی آن شبیه پانتئون در رم است. این طرح جنجالی ایجاد کرد زیرا برخی احساس می کردند خیلی شبیه به یادبود لینکلن است. این بحث توسط رئیس جمهور فرانکلین دی روزولت ، که سنگ بنای سنگ را در سال ۱۹۳۹ قرار داده بود ، حل و فصل شد. در بازار ملی ، مجسمه جفرسون به نظر می رسد که به کاخ سفید نگاه می کند ، و در نظر دارد که یادآوری کند نظرات جفرسون به عنوان یک دولتمرد و فیلسوف است. از آنجا که درختان گیلاس ژاپنی برای یادبود باید خراب می شدند ، اکنون میزبان جشنواره سالانه شکوفه های گیلاس واشنگتن است.

 

یادبود جفرسون واشنگتن
یادبود جفرسون واشنگتن

موزه ملی هوا و فضا

در میان بازدیدکنندگان بچه ها مجذوب این موزه ملی هوا هستند. موزه ملی هوا و فضا بخشی از مؤسسه اسمیتسونیان است که از ۸ تا ۸۰ سالگی در هر سنی مخصوصا برای بچه ها فعالیت می کند. این موزه گنجینه ای درباره برنامه های هوایی و فضایی آمریکا است. این نمایشگاه ها شامل همه چیز از پرواز رایت ۱۹۰۳ تا سفر به ماه است. هدف نمایشگاه ها در مورد چگونگی کاوش دانشمندان در فضای امروز است. بهترین قسمتاین موزه این است که ورود به موزه اصلی رایگان است ، گرچه ممکن است هزینه هایی را برای ویژگی هایی مانند IMAX پرداخت کنید.

 

موزه ملی هوا و فضا واشنگتن
موزه ملی هوا و فضا

محله جورج تاون

جورج تاون یک منطقه تاریخی است که ده ها سال قبل از تأسیس دولت ایالات متحده در واشنگتن ، در مریلند تأسیس شد. هنگامی که کنگره در سال ۱۸۷۱ ولسوالی کلمبیا ایجاد شد، بخشی از پایتخت کشور شد. امروز جرج تاون مکانی مرسوم برای زندگی ، کار و بازی است. . این مرکز دارای یک دانشگاه عالی ، چندین سفارتخانه و خانه اولد استون ، قدیمی ترین ساختمان بدون تغییر در دی سی است که در شمال غربی واشنگتن دی سی واقع شده است ، این منطقه خانه های معاون رئیس جمهور یونایتد و توماس جفرسون بوده است.

 

محله جورج تاون واشنگتن
محله جورج تاون واشنگتن

کتابخانه کنگره

کتابخانه کنگره امروز بزرگترین کتابخانه جهان است. اما این کتابخانه آغازهای فروتنانه تری داشت. در سال ۱۸۰۰ تأسیس شد و اسناد اولیه ایالات متحده را که از فیلادلفیا به واشنگتن منتقل شده بودند ، تأسیس کرد. برای ۱۰۰ سال اول ، این کتابخانه عمدتا یک کتابخانه مرجع برای کنگره بود ، اما امروز ۱۵۸ میلیون کتاب در آن وجود دارد. شامل ۳۶ میلیون کتاب به ۴۶۰ زبان و ۶۹ میلیون نسخه خطی است. این کتابخانه بزرگترین مجموعه از کتاب های نادر در آمریکای شمالی است. این کتابخانه برای عموم آزاد است ، اما از کاربران بالقوه خواسته می شود قبل از آمدن ، لیست منابع کتابخانه را به صورت آنلاین بررسی کنند تا در هنگام رسیدن ، مواد تحقیقاتی را راحت تر پیدا کنند.اتاق اصلی کتابخانه خیره کننده است.

 

کتابخانه کنگره واشنگتن
کتابخانه کنگره

کلیسای جامع ملی واشنگتن

دولت ایالات متحده دوست دارد کلیسا و ایالت را از هم جدا کند ، بنابراین یک کلیسای جامع ملی ندارد ، اما اگر یکی از آن را داشته باشد ، باید کلیسای جامع کلیسای جامع سنت پیتر و سنت پاول در شهر واشنگتن باشد که خانه معنوی این ملت محسوب می شود. این سازه نئو گوتیک ششمین کلیسای جامع بزرگ جهان است که بیشتر به عنوان کلیسای جامع ملی واشنگتن شناخته می شود. مراسم تدفین برای روسای جمهور آیزنهاور ، ریگان و فورد در اینجا برگزار شد.

موزه ملی تاریخ آمریکا

موزه ملی تاریخ آمریکا یکی از محبوب ترین موزه های اسمیتسونیان است و در آن از تاریخ سیاسی ، فرهنگی ،علمی و فناوری و تاریخ ایالت متحده آمریکا در زمان انقلاب را به نمایش می گذارد.از مهم ترین آثار  می توان میز توماس جفرسون ، لامپ ادیسون و پرچم فرانسیس اسکات را نام برد.علاوه بر آثار باستانی گذشته آثاری از زندگی امروزه را در خود جای داده است که از جمله آشپزخانه جولیا کودک گرفته تا دمپایی یاقوت جودی گارلند را می توان نام برد.

موزه ملی تاریخ آمریکا،واشنگتن
موزه ملی تاریخ آمریکا

منبع : https://www.planetware.com/tourist-attractions/district-of-columbia-usdc.htm

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا