اروپا

ولز و بهترین مکان های آن برای بازدید

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

بهترین مکان ها برای بازدید در ولز

ولز تاریخ زیادی را به اشتراک می گذارد، اما زیبایی خارق العاده مناظر آن و طبیعت آزاد، آن را به یک مقصد مسافرتی کاملاً منحصر به فرد تبدیل کرده است. بازدیدکنندگان به دلیل تفاوت بین مردم ولز و سایر سرزمین های انگلستان، گیج شده اند. زیرا مردم انگلستان، انگلیسی ولی مردم ولز به زبان ولز صحبت می کنند. کوه ها ، دره ها و خطوط ساحلی زیبای ولز بسیار دلربا هستند ولی هیچ بازدیدی به اندازه پارک ملی ولز جذاب نیست.

آبریستویت ولز

آبریستویت یک شهر دانشگاهی تاریخی است که در سواحل غربی ولز واقع شده است. در شهر آبیستویه ۷۰۰۰ دانش آموز هر ساله به مدرسه می روند ، جای تعجب ندارد که این شهر یک مقصد تفریحی محبوب برای جوانان باشد. این ساحل از معماری جذاب ویکتوریایی با تفرجگاه گسترده ای برخوردار است. بازدید کنندگان می توانند در تفرجگاه بنشینند و از نور خورشید استفاده کنند. در بالای یکی از تپه های اطراف بقایای یک قلعه عظیم عصر آهن ، قلعه نورمن ساخته شده است.

 

آبریستویت یک شهر دانشگاهی تاریخی است که در سواحل غربی ولز واقع شده است.
آبریستویت

قناررفون ولز

قناررفون در شمال ولز قرار دارد. که در قرن ۱۳ ساخته شده است و یکی از بهترین قلعه ها در ولز شناخته می شود. اگرچه که این قلعه به عنوان یک کاخ سلطنتی و همچنین یک دژ نظامی برای ادوارد اول ساخته شده بود، اما ساختمان های داخلی و آپارتمان ها همه از بین رفته اند. سوراخ ها، دروازه ها، برج ها و دیوارها ویران شده اند. با این حال، به بازدید کنندگان درک واضح و روشن از زمانی که انگلیسی ها برای مهار ولزی ها نیاز داشتند، ارائه می دهد. پسر پادشاه ادوارد در قناررفون متولد شد و به نام شاهزاده ولز نامگذاری شد و برج شمال شرقی هم اکنون نمایشگاه شاهزاده ولز را به نمایش می گذارد.

 

قناررفون در شمال ولز قرار دارد.
قناررفون

حیا-وای

حیا وای معروف به شهر کتاب است و بیش از ۳۰ کتابفروشی دارد. در این شهر بیش از ۲۰۰۰ کتاب معروف قرار دارد و بسیاری از متخصصان و دوستداران کتاب را به این شهر جذب می کند. حیا وای در شهر پوییز در مرز انگلیس قرار دارد. و در جشنواره سالانه که در هفته آخر ماه مه برگزار می شود ۸۰.۰۰۰ بازدیدکننده را برای خواندن کتاب و سمینار ها دعوت می کند. حیا وای در ولز همچنین دارای دو قلعه نورمن است.

 

حیا وای معروف به شهر کتاب در ولز است و بیش از 30 کتابفروشی دارد.
Hay-on-Wye

کلیسای جامع سنت دیوید

کلیسای جامع سنت دیوید در شهر سنت دیوید و در شهرستان پمبر و کشایر قرار دارد و نمونه زیبایی از معماری مذهبی در قرون وسطی است. حامی مقدس ولز ، سنت دیوید در قرن ششم همزمان با اسقف ویلسی کلیسای کاتولیک بود. ساخت و ساز کلیسا در سال ۱۱۸۰ با  ماسه سنگ های بنفش رنگی آغاز شد. اکنون کلیسای ولز ، کلیسای جامع نورمن دارای گنجینه های بی شماری است ، از جمله اسقف ۸۰۰ ساله که با طلا ساخته شده است و صندوقچه های نقره ای قرن سیزدهم و نسخه ۱۶۲۰ از کتاب مقدس ولزی در کلیسا به چشم می خورد.

 

کلیسای جامع سنت دیوید در شهر سنت دیوید و در شهرستان پمبر و کشایر ولز قرار دارد
کلیسای جامع سنت دیوید

پارک ملی Brecon Beacons ولز

Brecon Beacons پوشیده از  تپه هایی به ارتفاع ۹۰۰ متر(۳۰۰۰ فوت) است که در قلب پارک قرار دارند ، چشم انداز هایی همچون تپه  نوردی، دره های صخره ای رودخانه ای، چمنزارها و مراتع آبی است. این پارک از بقایای باستان شناسی از تاریخ طولانی ولز ، از جمله چوب لباسی نوسنگی ، سنگ های ایستاده برنز ، قلعه های عصر آهن و قلعه های فروخورده نورمن به چشم می خورد. این پارک همچنین حاوی غارهای زیرزمینی متعدد و آبشارهای زیبا از جمله آبشار Sgwd yr Eira است که بازدید کنندگان می توانند در آب قدم بزنند. پارک ملی در نزدیکی شهر برشن قرار دارد.

 

Brecon Beacons پوشیده از  تپه هایی به ارتفاع 900 متر(3000 فوت) است که در قلب پارک ولز قرار دارند
پارک ملی Brecon Beacons

کاردیف

کاردیف در جنوب شرقی ولز قرار دارد و در سال ۱۹۵۵ به عنوان پایتخت این کشور انتخاب شد و مدت کوتاهی بعد از آن تعدادی پروژه برای بهبود این شهر راه اندازی شد. قلعه کاردیف از جاذبه های این شهر است . این قلعه قرن یازدهم به بازدیدکنندگان مقدمه خوبی برای تاریخ ولزی می دهد و صعود به بالای قلعه منظره های خیره کننده ای از شهر و حومه های اطراف آن را ارائه می دهد. از دیگر جاذبه های دیدنی موزه ملی کاردیف با نمایشگاه های سفال رومی و جواهرات طلایی که به دوران برنز باز می گردد.

 

کاردیف در جنوب شرقی ولز قرار دارد
کاردیف

کنوی

کنوی یک شهر باستانی با تاریخ غنی است که در شمال ولز قرار دارد. قلعه کنوی ،قلعه تیره سنگی است که بر منظره شهر حاکم است. که در دهه ۱۲۸۰ توسط ادوارد اول ساخته شده است ، دیوارهای ماموت قلعه و هشت برج گرد دست نخورده اند. نماهایی از نبردها در تالار بزرگ قلعه و دیوارها و برجهایی که شهر قرون وسطایی را احاطه کرده اند ، از جاذبه های گردشگری این قلعه است.

 

کنوی یک شهر باستانی با تاریخ غنی است که در شمال ولز قرار دارد.
کنوی

ساحل پمبروکشایر

شهرستان پمبروکشایر در ساحل پارک ملی ولز قرار دارد و شبه جزیره جنوب غربی این کشور و جزایر دریایی را شامل می شود. هر سال بیش از چهار میلیون نفر بازدید کننده را به خود جذب می کند، پارک ملی به خاطر شهرستان پمبرو کشایر معروف شده است ، که در ۳۰۰ کیلومتری (۱۸۶ مایل) امتداد قله های صخره ای مشرف به مشرق ساحلی قرار دارد. که باعث شده است ساحل خنکی برای ساکنین باشد. این منطقه به خاطر حیات وحش معروف است. صدها گونه از پرندگان بر بالای صخره های به چشم می خورد. با وجود سواحل بی شماری در منطقه ، فرصت هایی برای بادبادک بازی و گشت و گذار معمولی در این منطقه به وجود اورده است، همچنین روستاهای شگفت انگیز ماهیگیری و قلعه های باستانی وجود دارد که می توانید آن ها را کشف کنید.

 

شهرستان پمبروکشایر در ساحل پارک ملی ولز قرار دارد
ساحل پمبروکشایر

اتریش و جاذبه های گردشگری این کشور

لندودنو

لندودنو بزرگترین تفرجگاه ساحلی این کشور است و در بین جذاب ترین سرزمین های آهکی Great Orme و Little Orme در شمال ولز قرار گرفته است. لندودنو در دهه ۱۹۵۰ توسط خانواده ثروتمند مستین ساخته شده است ، تمام ویژگی هایی که ثروتمندان ویکتوریا به دنبال آن بودند ، از جمله تفرجگاهی که در امتداد ساحل شمالی شهر باشد در خود دارد. با اسکله ۷۰۰ متری (۲۳۰۰ فوت) در خلیج است. تراموای بزرگ Orme که در سال ۱۹۰۲ ساخته شده است و بازدیدکنندگان می توانند از  قله ۲۰۰ متری (۶۸۰ فوت) صعود کنند و از یک معدن مس قدیمی بازدید کنند.

 

لندودنو بزرگترین تفرجگاه ساحلی ولز است
لندودنو

برفی ولز

کوه های پارک ملی برفی در شمال ولز قرار دارد و یک مکان های دیدنی در ولز به وجود آورده است . قله های برفی از ۹۰۰ متر (۳۰۰۰ پا) ارتفاع دارد ،همچنین دارای جاذبه هایی از جمله دهانه رودخانه ها ، دریاچه ها ، رودخانه ها ، معادن سنگفرش و روستاها است. پیاده روی یک فعالیت محبوب در Snowdonia است ، و سیل های خاکسپاری نوسنگی و ویرانه های رومی نیز به چشم می خورد و می توانید در پارک به گشت و گذار بپردازید. 

 

کوه های پارک ملی برفی در شمال ولز قرار دارد
Snowdonia

منبع : https://www.tripadvisor.co.uk/

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا