دیدنی های جهان

ژاپن و جزایر بزرگ و فوق العاده این کشور

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

۱۰ جزیره بزرگ در ژاپن

ژاپن بزرگترین کشور در شرق آسیا و چهارمین کشور پرجمعیت در کره زمین است. ژاپن بیش از ۶۰۰۰ جزیره حیرت انگیز با اشکال و اندازه های مختلف دارد. از میان چند صد جزیره تنها ۱۰ جزیره مشهور است. در این مقاله بزرگترین جزایر ژاپن را به شما معرفی میکنیم.

جزیره شیموشیما (۵۷۴ کیلومتر ۲ ) ژاپن

به مجموع الجزایر کشور ژاپن آماکوسا می گویند که بزرگترین این جزایر، جزیره ی شیموشیما است . سواحل جزیره شیموشیما با ۴ دریا ،دریای آریکه، دریای آماکوزا – نادا ، دریای شرق چین و دریای یاتسوشیرو احاطه شده است. مردم این جزیره بیشتر در مرکز جزیره ساکن هستند و افراد کمتری در سواحل شمال غربی زندگی می کنند.

در این جزیره سواحل بسیار زیبا، پارک های بی نظیر و پیاده روی هایی را برای بازدیدکنندگان ارائه می دهد. هخماین جزیره به خاطر موزه های تاریخی و کلیساهای قدیمی معروف است.

 

جزیره شیموشیما ژاپن
جزیره شیموشیما ژاپن

جزیره آوجی (۵۹۲ کیلومتر ۲ ) ژاپن

اولین جزیره ای است که در ژاپن شکل گرفته است. افسانه های زیادی در مورد شکل گرفتن این جزیره وجود دارد. طبیعت زیبا، فرهنگ تاریخی و غذاهای فراوان از جمله جذابیت های جزیره آوجی است که می توانید از آن لذت ببرید. جزیره آوجی از زمان های بسیار قدیم با خانواده سلطنتی ژاپن ارتباطات زیادی داشته است. این جزیره به عنوان “منطقه غذا” معروف است زیرا مواد بسیاری را از دام تا سبزیجات و محصولات دریایی به دادگاه امپریال ارائه می دهد. جزیره آوجی گنجینه ای از غذاهای لذیذ است.

 

جزیره آوجی ژاپن
جزیره آوجی

جزیره تسوشیما ( ۷۰۸ کیلومتر ۲ )

جزیره تسوشیما ( ۷۰۸ کیلومتر ۲ ) از جزایر بزرگ ژاپن استان ناگازاکی است. این جزیره بین سرزمین ژاپن و شبه جزیره کره قرار دارد. این جزیره از طریق کانال های Ofunakoshiseto و Manzekiseto  به دو قسمت شیمونو-شیما در جنوب و کامینو-شیما در شمال تقسیم می شود .۱۰۰ جزیره  با فاصله ۴۰ مایل در اطراف جزیره تسوشیما قرار دارد.

 

جزیره تسوشیما ژاپن
جزیره تسوشیما

جزیره امامی اوشیما (۷۱۲ کیلومتر  ۲ )

جزیره امامی اوشیما بزرگترین جزیره در میان مجمع الجزایر امامی است. بخشی از جزایر ساتسونان منطقه کاکوشیما ژاپن را تشکیل می دهد. این جزیره  آتشفشانی در دریای شرق چین و اقیانوس ارام قرار دارد که ۷۰.۰۰۰ نفر درخود جای داده است .

اکثر این جزیره با سواحل بسیار زیبا، آب و هوای مطبوع و صخره های مرجانی تشکیل شده است که بسیار تماشایی هستند. محبوب ترین آبشار ژاپن در این جزیره قرار دارد و غواصی در این جزیره بسیار محبوب است.

 

جزیره امامی اوشیما ژاپن
جزیره امامی اوشیما

جزیره سادو

در قدیم ساحل جزیره نیگاتا، جزیره سادو یک زندان سیاسی مجهز بود. امپراتور جونتوکو و راهب بودایی نیچیرین به این جزیره تبعید شدند. پس از کشف طلا در قرن هفدهم ، این جزیره به معدن طلا تبدیل شد و امروزه هنوز هم فعالیتهای رایج و سنگین طلای جهان از این مکان تامین می شود.

جشن های سالانه این جزیره که جشنواره بین المللی هنر و فرهنگ است در ماه اوت برگزار می شود، این جزیره دور افتاده را می توانید بر روی نقشه ببینید. 

 

جزیره سادو ژاپن
جزیره سادو

جزیره اوکیناوا (۱،۲۰۶ کیلومتر ۲ )

با وجود این که جزایر اوکیناوا و و ریوکیو (نانسی) ژاپن بزرگترین جزیره هستند ولی هنوز هم کوچکترین و کم جمعیت ترین جزیره نسبت به ۵ جزیره اصلی ژاپن است.

این جزیره در ۶۵ مایلی آب های فیروزه ای اقیانوس آرام قرار دارد. این جزیره محل نبرد اوکیناوا – آخرین نبرد بزرگ در طول جنگ جهانی دوم است که تاریخ جالبی دارد.

از آن زمان ، این جزیره به عنوان مرکز تفریحی نیروهای مسلح ایالات متحده قرار گرفته است و دارای بیش از ۳۰ پایگاه نظامی و نزدیک به ۵۰ مکان آموزش است.

 

جزیره اوکیناوا ژاپن
جزیره اوکیناوا

شیکوکو

جزیره شیکوکو  که به آن “چهار استان” هم می گویند به خاطر مناطق زیبایش آن را به چهار منطقه تقسیم کرده‌اند .جزیره شیکوکو در بین جزایر هونشو و کیوشو قرار دارد و توسط یک پل به ژاپن وصل شده است.

شیکوکو جزیره بزرگی است و پنجاهمین جزیره بزرگ روی زمین است. این جزیره در شمال غربی قرار دارد که  تنگه کیی در شرق و تنگه بانگو در غرب آن را احاطه کرده اند و تقریباً ۱۴۰ مایل از ساحل فاصله دارد.

شیکوکو یکی از پنج جزیره اصلی ژاپن است و چهار میلیون نفر در آن زندگی می کنند. این شهر به خاطر معابد ۸۸ ساله معروف است. که به خاطر یک کشیش بودایی باستانی که زمانی در این جزیره زندگی می کرده است ، مشهور شده است.

 

شیکوکو ژاپن
شیکوکو

مالزی و ۲۳ مکان دیدنی آن را بشناسید

کیوشو ژاپن

جزیره کیوشو جنوبی ترین جزیره و سومین جزیره بزرگ از پنج جزیره اصلی ژاپن است و جایگزین بسیار ساکت تری برای سرزمین شلوغ ژاپن فراهم می کند.

کیوشو که به معنای “نه استان” نیز می باشد و او را با نه استان نیز می شناسند زیرا آن را به ۹ استان تقسیم کرده اند. اقیانوس آرام از شرق و دریای شرق چین از غرب، کیوشو را احاطه کرده‌اند و توسط تنگه Shimonoseki از ژاپن جدا می‌شود. در کوهستان آسو کیوشو ، فعال ترین آتشفشان در ژاپن و مجموعه ای از چشمه‌ها قرار دارند.

کیوشو زاپن
کیوشو

هوکایدو

هوکایدو پیش از این با نام Ezo شناخته می شد. این جزیره، بیست و یکمین جزیره بزرگ کره زمین و شمالی ترین و دومین جزیره ژاپن است و همچنین یکی از محبوب ترین استراحتگاه ها به شمار می آید.

این جزیره آتشفشانی هوکایدو با وجود آب و هوای باشکوه و چشمه های آبشار طبیعی از گرمای تابستان رهایی یافته است.

هوکایدو ژاپن
هوکایدو

هونشو ژاپن

هونشو بزرگترین جزیره در بین ۵ جزیره اصلی است و همچنین پرجمعیت ترین جزیره است. این جزیره در کنار آبهای دریای ژاپن و اقیانوس آرام قرار گرفته است و هنوز هم بخشی از سرزمین  ژاپن به حساب می آید.

جزیره هونشو بیش از ۸۰۰ مایل و بیش از نیمی از کشور را به خود اختصاص داده و هفتمین جزیره بزرگ جهان است. برخی از معروف ترین شهرهای ژاپن را می توان در هونشو یافت. که شامل توکیو (پایتخت کشور) و همچنین اوساکا و هیروشیما است. همچنین مشهور ترین کوه فوجی در جزیره هونشو قرار دارد و بلندترین کوه و بلندترین آتشفشان جزیره ای در آسیا در این جزیره هستند.

 

هونشو ژاپن
هونشو

منبع : https://www.touropia.com/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا