دیدنی های جهان

کویت و جاذبه های گردشگری و شگفت انگیز این کشور

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

نقاط شگفت انگیز شهر کویت

کویت در خلیج فارس ، بین عربستان سعودی و عراق واقع شده است. کویت یک کشور عربی باستانی است که در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد. در کویت می توانید از معماری خیره کننده و منظره های باورنکردنی بازدید کنید. در این مقاله بهترین مکانهای منظره شهری را برای شما بازگو کرده ایم.

شهر کویت به دلیل معماری مدرن ، آسمان خراش ها و برج های چشمگیرش مشهور است و مملو از اسکله های هیجان انگیز و جذاب است. اگر شما به دنبال عکس گرفتن یا لذت بردن از اماکن دیدنی هستید ، به شما قول می دهیم که هرکدام از این نماها ارزش سفر را دارند.

جزیره سبز کویت

جزیره گرین در ساحل تفرجگاه شهر کویت واقع شده است و جزیره مصنوعی در این کشور است. این جزیره در فوریه ۱۹۸۸ افتتاح شد و یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار است و ۷۸۵۰۰۰ متر مربع (۸.۵ میلیون فوت مربع) مساحت دارد. ایده این جزیره فرار از مناظر بیابانی معمولی بود. در اینجا می توانید در فعالیت هایی از جمله دوچرخه سواری ، پیاده روی و حتی غواصی شرکت کنید. و اگر احساس نیاز به نشستن و استراحت از فشار و شلوغی را داشتید ، می توانید در کنار ساحل بنشینید که منظره ای عالی از شهر را ارائه می دهد.

جزیره سبز کویت

برج های کویت

برج کویت در کنار ساحل واقع شده است و دنباله ای از رنگ های آبی و سبز متمایز ، مجموعه ای از سه برج را تشکیل داده اند که در آن یک مرکز ذخیره سازی آب ، کافه ، رستوران و محل بازدید گردشگران مشاهده می شود. از میان سه برج ، اولین و بلندترین برج در دسترس عموم قرار گرفته است. بالای برج شامل سکوهای مشاهده ای ، مغازه ها و یک رستوران برای میان وعده است. این برج منظره ای از شهر و خلیج عرب را در ارتفاع ۱۲۳ متری (۴۰۴ فوت) ارائه می دهد. اگر به دنبال نمای ۳۶۰ درجه ای از شهر کویت هستید ، این مکان عالی است.

برج های کویت

پارک الشهید کویت

پارک الشهید در حاشیه شهر کویت واقع شده است و در این پارک تاریخ و فرهنگ جذابی مشاهده می شود. این پارک از ۲۰۰،۰۰۰ متر مربع (۲.۱۵ میلیون فوت مربع) فضای سبز تشکیل شده است و شامل باغ های گیاه شناسی زیبا ، دو موزه ، مرکز بازدید کننده ، آمفی تئاتر ، دریاچه ، گردشگاه ها و مسیرهایی برای دویدن است که آن را به بزرگترین پارک شهری کویت تبدیل کرده است. پارک فضای خوبی را برای گشت و گذار در شب در ماه های گرم ارائه می دهد. اگر به دنبال زمانی برای استراحت بودید از مرکز مهمان بازدید کنید که یک ساختمان دو طبقه است و دارای یک رستوران با بالکن زیبا مشرف به دریاچه و بخش هایی از افق شهر کویت است.

پارک الشهید کویت

اسکله های ماهیگیری در خلیج عرب کویت

این اسکله های ماهیگیری توسط کشور کویت ایجاد شده است و از بتن ساخته شده است و در حدود ۱۵ متری (۴۹ فوت) خلیج فارس امتداد یافته است. فراموش نکنید که وسایل ماهیگیری خود را بیاورید ، زیرا در آنجا هیچ فروشگاه ماهیگیری وجود ندارد. و اگر ماهیگیری ورزش شما نیست ، اسکله برای تفرجگاه ساحلی عالی است. یک مسیر آسفالت با چراغ های خیابانی با نور روشن وجود دارد و غروب این اسکله یکی از بهترین منظره های افقی شهر کویت و دریا است.

ساحل مارینا در کویت

کویت دارای یک ساحل باشکوه با آب های لاجوردی و ماسه های سفید است و منظره زیبا و تاثیرانگیزی را ایجاد کرده است. یکی از محبوب ترین سواحل ، ساحل مارینا است که منظره ای عالی از افق شهر را ارائه می دهد. در ساحل مارینا کیوسک هایی بستنی و نوشیدنی مشاهده می شود که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می گیرد. علاوه بر کرایه دوچرخه و اسکیت برای کودکان و نوجوانان ، رستوران های خوبی برای صرف وعده غذایی در یک زمین بازی ارائه می دهد.

ساحل مارینا کویت

خانه آینه ها

بسیاری از افراد حتی کسانی که در کویت زندگی می کنند از “خانه آینه ها” یا “تالار آینه ها” مطلع نیستند. با این حال خانه آینه ها واقعاً ثروت خارق العاده ای از هنر است که در دسترس عموم قرار گرفته است و ارزش دیدن دارد. خانه آینه تنها خانه ای در جهان است که کاملاً پوشیده از موزائیک های آینه ای است که توسط یک هنرمند ایتالیایی لیدیا ال-کتان ساخته شده است.

خانه آینه ها اکنون به عنوان موزه در نظر گرفته شده است. تقریباً ۱۰۰ تن سیمان سفید و ۷۵ تن آینه در ساخت موزائیک های آینه ای که در بیرون و داخل این خانه مسکونی میخکوب شده است ، استفاده شده است.

خانه آینه ها

موزه طارق رجب

این موزه خانه شخصی نخستین وزیر کویت ، طارق سید رجب و همسر انگلیس وی ، جیان ولبورن است. این موزه کوچک در زیرزمین ویلای جابریا قرار دارد. این مجموعه نفیس شامل هنرهای اسلامی ، سرامیک ، جواهرات طلا و نقره ، کارهای فلزی و شیشه ای ، لباس ، سفال ، مروارید بحرینی ، نسخه های خطی ، آلات موسیقی و موارد دیگر است. این موزه به منطقه A و منطقه B تقسیم شده است. در این مجموعه آثاری از نژاد های نقاط مختلف جهان از جمله ایران ، افغانستان ، هند ، تبت ، بوتان ، اتیوپی و غیره به چشم می خورد.

موزه طارق رجب کویت

برج آزادی

این برج به خاطر ائتلاف چند ملیتی که منجر به آزادسازی کشور از عراق شد، نامگذاری شده است. این سازه از کاشی های سرامیکی ساخته شده است. به غیر از دفتر ارتباطات در این برج، یک رستوران و یک سکو مشاهده می شود. حتی اگر علاقه به تماشای سکو نیستید ، با توجه به اهمیت تاریخی آن ، به دیدن این ساختار بروید.

برج آزادی کویت

هنگ کنگ و ۱۰ جاذبه گردشگری در این شهر

موزه ملی

موزه ملی توسط معمار فرانسوی ، میشل اکوچارد طراحی شده است و نمایش واقعی از میراث کویت است. این موزه در گذشته محل زندگی خانواده سلطنتی آل صباح بود. اگرچه در زمان جنگ خلیج فارس غارت شد، اما بخش اعظمی از آن در طی سالها احیا شده است. سه بخش اصلی  در این موزه وجود دارد که Archaelogy ، Heritage و Planetarium نام دارند. جالب ترین قسمتا این مجموعه جزیره فایلیکا است که قدمت آن به دوران برنز باز می گردد. بخشی از میراث با اندازه ها به نمایش گذاشته شده است که از زندگی اکنون در کویت خیلی عقب نیست. Planetarium ، در نوع خود اولین است و در منطقه خلیج فارس به شکل گنبد افقی است.

موزه ملی کویتمنبع: Amazing Spots To View the Kuwait City Skyline

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا