دیدنی های جهان

چین و ۱۰ مورد از بهترین مکان های گردشگردی

[vc_row][vc_column][vc_column_text] چین یک سرزمین گسترده، متنوع در گردشگری جهان است. این کشور بسیار گسترده با پیشترین جمعیت در جهان  با داشتن ۵۳ گروه قومی متنوع و بیش از ۲۹۲ زبان گفتاری، هر مقصدی در چین با مقصد قبل متفاوت است.

بازدیدکنندگانی که اولین سفر خود را به چین انجام می دهند ، معمولاً ابتدا به شهرهای بزرگتر سفر میکنند. بازدید کنندگان با تجربه بیشتر ترجیح میدهند به مکان های بهتر بروند . جایی که سفر ممکن است به دلیل محدودیت زبان کمی مشکل باشد اما مطمئناً برای گردشگران با سابقه راحت تر است. با وجود مکان های دیدنی بسیار زیاد ، تنها مشکل این است که چگونه بازدید از همه این مکان ها در چین را فقط در یک  برنامه سفر قرار دهید؟

۱.کونمینگ چین

کونمینگ مرکز اقتصادی، حمل و نقل، صنعتی و فرهنگی جنوب غربی چین است. این شهر از طریق راه آهن به همه شهرهای بزرگ چین و همچنین با ویتنام در ارتباط است. آب و هوای معتدل باعث شده است تا مکان مناسبی برای بازدید در هر فصلی از سال باشد و تا حد زیادی به دلیل آب و هوای خوب، گل فروشی یک صنعت بزرگ است و گردشگران می توانند از نمایشگاه ها، حراج های گل و باغ گیاه شناسی عظیم بازدید کنند.

۲. جیوژایگو

جیوژایگو

۷ مکان زیبا در سئول ، کره جنوبی

دره Jiuzhaigou به دلیل آبشارهای فراوان به عنوان سرزمین پریان توصیف شده است. کوه های کارست پوشیده از برف و دریاچه های ۱۰۸ رنگ که رنگ های آبی، فیروزه ای و سبز آن کاملاً کریستالی است از پایین دیده می شود. همچنین این دره زیستگاه پانداهای غول پیکر است، هرچند که احتمال دیدن آنها به دلیل وسعت پارک و تعداد زیاد گردشگران کم است.

۳. هانگزو چین

هانگزو

هانگزو معروف به مناظر طبیعی خود است و در قرن سیزدهم، مارکو پولو این شهر را به عنوان زیباترین و باشکوه ترین شهر جهان توصیف کرد. مشهورترین دیدنی هانگزو دریاچه بزرگی است که از کنار هم جدا شده و با ساختمان های باستانی و باغهایی که برای آرامش و معنویت طراحی شده اند جلا داده شده است. بازدیدکنندگان در ساحل آن بتکده ها، معابد، مسیرهای پیاده روی و مزارع چای را مشاهده میکنند.

۴. یانگشو چین

یانگشو

یانگشو در جنوب چین روزگاری به دلیل قیمت ارزان و فضای خاص خود، برای گردشگران مثل آهنربا بود . اما امروزه انواع مسافران به اینجا می آیند تا از مناظر زیبا و کوههای کارست لذت ببرند. یانگشو همچنین پایگاه خوبی را برای سفر یک روزه به گیلین و یک سفر تفریحی در رودخانه لی ایجاد می کند. بسیاری از مسافران برای سفر به این مکان اجاره دوچرخه را انتخاب میکنند، زیرا این مسیر نسبتاً مسطح است و به آنها این امکان را می دهد تا در اینجا دوچرخه سواری کنند.

۵. لهاسا

لهاسا سفر به چین

لهاسا با ۳۵۰۰ متر (۱۱ هزار و ۵۰۰ فوت) یکی از مهمترین شهرهای تبت و یکی از مرتفع ترین نقاط جهان است. لهاسا علی رغم نزدیک بودن به فرهنگ چینی ، بخش اعظم فرهنگ خود را حفظ کرده است. کاخ لهاسا بیش از ۳۶۰ سال پیش در تپه سرخ ساخته شده است. این مجموعه از دو بخش کاخ سفید مکانی که دالایی لاما زندگی می کرد و کاخ سرخ جایی که مطالعات مذهبی صورت می گرفته ، تشکیل شده است. کاخ دیگری در لهاسا نوربولینگکا است که در سال ۱۷۵۵ ساخته شده است. این کاخ تابستانی دالایی لاما قبل از تبعید او بود.

۶. شیان

شیان و سفر به چین

شیان روزگاری شروع جاده ابریشم بود که تجارت بین بسیاری از کشورها در اوراسیا را امکان پذیر میکرد. همچنین قبل از اتحاد چین بین ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح و ۱۰۰ سال بعد از میلاد ، این پایتخت امپراتوری برای بیشتر از یازده سلسله بود و آن را به یکی از چهار پایتخت بزرگ باستان چین تبدیل کرد.

معروف ترین جاذبه های آن ارتش Terracotta اخیراً کشف شده ، محافظ مقبره اولین امپراتور چین است. شیان دارای دیوارهایی از قرن چهاردهم است که طول آنها بیش از ۱۲ کیلومتر (۸ مایل) است.

۷.شانگ های

شانگ های و سفر به چین

بهترین مکان های اروپا برای بازدید در سال ۲۰۲۰

شانگهای بزرگترین و پیشرفته ترین شهر چین واقع در دریای شرقی چین و دهانه رودخانه یانگ تسه است. محبوب ترین مکان برای پیاده روی ، رودخانه Bund است، همچنین شانگهای در امتداد رودخانه Huangpu است.

۸. دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین مجموعه ای از دیوارهای کوچکتر است که طی سالها توسط سلسله های مختلف ساخته شده است. سازندگان این دیوارها را برای محافظت در برابر تهاجم از کسانی که از شمال بودند (مغول ها) بنا کردند. این دیوار بزرگ بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارد. تقریباً ۸،۸۰۰ کیلومتر (۵،۵۰۰ مایل) طول دارد، گرچه برخی از بخش ها در حال خراب شدن هستند یا در کل ناپدید شده اند. این طولانی ترین ساختار دست ساز در جهان است. بخش های مختلفی از دیوار بزرگ چین وجود دارد که بازدید کنندگان آن را جالب می دانند. Badaling محبوب ترین بخش دیوار است که نزدیک پکن است و دسترسی و صعود از آن آسان است.

۹. هنگ کنگ

هنگ کنگ و سفر به چین

هنگ کنگ واقع در سواحل جنوب شرقی چین، یک مرکز تجاری درخشان و با کلاس جهانی است که در آن فرهنگ چینی، تأثیرات استعماری انگلیس و فن آوری پیشرفته امروزی را با هم می آمیزند. در حالی که حاوی بیشترین آسمان خراش ها در جهان و بالاترین میزان تراکم جمعیت است و فضای سبز ، منظره کوه ها و سواحل زیادی در خود جای داده است. یکی از جاذبه های دیدنی اینجا بندرگاه مشهور ویکتوریا است که آسمان خراش های خیره کننده و مرتفع دارد.

۱۰.پکن

پکن و سفر به چین

پکن پایتخت فعلی چین است که تاریخ آن به بیش از ۳۰۰۰ سال می رسد و بخش اعظمی از تاریخ خود را حفظ نموده است. پکن در لغت به معنای پایتخت شمالی است. این شهر دارای مکان هایی مانند میدان تیانانمن، شهر ممنوعه ، موزه ملی چین و همچنین کاخ های تابستانی قدیمی و جدید است. 

۱۰ تا از بهترین مکان های گردشگردی چین

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا