خواندنی های گردشگری جهان

۱۰ فانوس دریایی مشهور جهان که شما را مجذوب خود میکنند.

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

۱۰ مشهورترین فانوس دریایی جهان

فانوس های دریایی در ورودی خلیج های زیبا و بندرگاه های طبیعی قرار داشتند و مانع حرکت صدها سال کشتی ها شده اند. اما متأسفانه ، بسیاری از آنها از بین رفته اند و توسط سیستم های ناوبری کارآمد جایگزین شده اند. آنهایی که باقی مانده اند ، در اکثر موارد خودکار هستند و دارای چراغ ها و لنزهای قدرتمند تری نسبت به چراغهای مورد استفاده در گذشته هستند.

این فانوس ها به گونه ای طراحی شده اند که قابل مشاهده باشند و شکل ها و رنگ های آنها در مقابل مناظر اطراف مشخص می شود. آنها موقعیت های عکس خارق العاده ای را ایجاد می کنند و معمولاً در نقاط دیدنی در امتداد سواحل ناهموار یا مشرف به دریاهای وحشی قرار می گیرند.

فانوس دریایی Les Eclaireurs

Les Eclaireurs در یک نقطه نفس گیر در Tierra del Fuego ، درست در نوک جنوبی آرژانتین واقع شده است. این برج سیاه و سفید در جزیره صخره ای کوچک در وسط کانال Beagle در برابر کوه های باشکوهی که از اطراف آن را احاطه کرده اند قرار دارد.

از زمانی که در سال ۱۹۲۰ ساخته شد ، از ورود دریا به Ushuaia محافظت کرد ، این فانوس دریایی دوست داشتنی اکنون یکی از جاذبه های گردشگری محبوب است. تعداد زیادی از مردم در نزدیکی این شهر ، با قایق های مسافرتی و با کوه نزدیک آن عکس می گیرند.

فانوس دریایی

فانوس  دریایی گال

این فانوس با نام قدیمی گال فورت از سال ۱۸۴۸ قدیمی ترین فانوس دریایی در کل سریلانکا است. دیوارهای سفید روشن و چشمگیر این فانوس دریایی به دلیلآتش سوزی ویرانگر در سال ۱۹۳۹ است ،که دوباره بازسازی شد.

این فانوس در کنار ساحل جنوبی این کشور واقع شده است. مکان باشکوه آن در ورودی بندر گال با نخلستان های اطراف آن ، این فانوس را به یکی از دیدنی ترین های گال تبدیل کرده است.

فانوس دریایی

فانوس دریایی ماکاپوو پوینت

فانوس دریایی ماکاپوو پوینت در ناحیه شرقی اواهو در هاوایی قرار دارد. آبهای اقیانوس آرام قبل از آن دارای موج های بی پایانی بود که به ارتفاع ۱۴ متر می رسید.  این برج در بالای صخره قرار دارد و می توان آن را از دور مشاهده کرد.

همراه با آبهای آبی روشن اقیانوس در زیر این صخره های عظیم آتشفشانی باعث چشم اندازی چشمگیر در کنار Makapuu Point Lighthouse می شود. این فانوس در سال ۱۹۰۶ ساخته شده است و از مدت ها قبل از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا کشتی ها را از سواحل غربی ایالات متحده به هونولولو هدایت می کند.

فانوس دریایی

فانوس دریایی لیندنس

لیندسن در جنوبی ترین نقطه نروژ قرار دارد و قدیمی ترین فانوس دریایی این کشور است. فانوس فعلی با دیوارهای سفید روشن و قسمت بالایی قرمز در سال ۱۹۱۵ ساخته شده است و اولین نسخه ایستگاه نور به سال ۱۶۵۶ می رسد. از آن زمان تاکنون ، دریای شمال را از دریای بالتیک مشخص کرده و به دریانوردان درباره خط ساحلی خطرناک نروژ هشدار داده است.

در جنگ جهانی دوم توسط آلمانی ها فرماندهی می شد و اکنون سنگرها ، تونل ها و یک قلعه کوچک برای بازدید کنندگان در این نزدیکی وجود دارد. قبل از آن ، سنگهای ناهموار برای موج های دریا وجود داست.

فانوس دریایی

کیپ اسپیسل لایت هاوس

از سال ۱۴۳۰ ، هنگامی که ملوانان برانگیخته یک چراغ مشاهده می کردند، نور آن از نزدیک شدن کشتی ها به آب های کیپ اسپایسلل هشدار می داد. با این حال ، تنها در سال ۱۷۹۰ بود که اولین فانوس دریایی مناسب ساخته شد. این بنای معماری دلنشین و متمایز با برج شش ضلعی سفید و ۳۲ متری به نمایش می گذارد.

این فانوس در انتهای شبه جزیره Setubal در پرتغال واقع شده است و مشرف بر بسیاری از سواحل وحشی و شگفت انگیز است که زمانی ترس را به قلب ملوانان زده بود. کیپ اسپیسل لایت هاوس به دلیل معماری چشمگیر قطعاً یکی از زیباترین فانوس دریایی در جهان است.

فانوس دریایی

برج هرکول

در قرن دوم پس از میلاد ، برج هرکول در خط ساحلی آتلانتیک شمالی اسپانیا قرار گرفت و این باعث شد به قدیمی ترین فانوس تبدیل شود که امروزه در حال استفاده است. قدمت آن گمان می رود پس از فانوس دریایی اسکندریه باشد که از هفت عجایب جهان باستان الگوبرداری شده است.

این برج نخستین بار توسط رومیان ساخته شده بود. برج فانوس دریایی ۵۷ متر ارتفاع دارد و در سال ۱۷۹۱ ترمیم و بازسازی شد. قدمت و معماری حیرت انگیز برج هرکول؛ آن را به یک مکان دیدنی در شبه جزیره در گالیسیا تبدیل کرده است و مطمئناً یکی از زیباترین فانوس دریایی جهان است.

فانوس دریایی

Heceta Head Lighthouse

در یک مکان برجسته و زیبا در کنار ساحل اورگان قرار دارد و Heceta Head Lighthouse مطمئناً منظره زیبایی دارد. با مشرف به اقیانوس آرام با سنگهای نمایشی که در زیر آن قرار دارد و برج سفید درخشان آن که توسط جنگلهای پرشکوه پشتیبانی می شود که از تپه پایین می رود.

اولین بار در سال ۱۸۹۴ روشن شد. این فانوس به نام برونو هکتا ، کاوشگر اسپانیایی که در قرن ۱۸ از شمال غربی اقیانوس آرام قایقرانی کرده و به پایین می رود ، نامگذاری شده است. بازدید از منظره ساحل اورگان و اقیانوس آرام با فانوس دریایی Heceta Head Lighthouse ارزش دیدن دارد.

فانوس دریایی

۱۰ مقصد شگفت انگیز در کرواسی جنوبی

فانوس دریایی چانیا

این فانوس دریایی در ورودی Chania در بندر تاریخی کرت قرار دارد و نه تنها یکی از قدیمی ترین فانوس های دریایی در یونان و مدیترانه بلکه در کل جهان است. این فانوس نخستین بار توسط ونیزی ها در اواخر قرن شانزدهم ساخته شد. بعدها توسط مصریان ، عثمانی ها و بعد یونانیان تعمیر و مجدداً طراحی شد.

همانطور که از طراحی منحصر به فرد آن ، که یادآور مناره مسجدی است مشهود است ، این فانوس دریایی مطمئناً دارای یک تاریخچه برجسته و جالب است. معماری جذاب و محیط باشکوه این شهر پس زمینه ای است که Chania Lighthouse را به چنین جذابیتی محبوب تبدیل کند.

فانوس دریایی

فانوس دریایی Formentor

یکی از مشهورترین و عکاسی ترین نقاط دیدنی در Majorca ، فانوس دریایی Formentor است که در شمالی ترین ناحیه جزیره Balearic قرار دارد. این فانوس دریایی با ارتفاع ۲۱۰ متری از دریا ، در بالای صخره ای بلند قرار دارد.

چراغ کور نور آن به اسپانیایی معروف است ، چراغ کورکننده آن در سال ۱۸۶۳ از دریای خطرناک ساحل مایورکان هشدار داد. با توجه به زیبایی طبیعی برجسته در اطراف آن و منظره های خارق العاده از دریای مدیترانه ، فانوس دریایی Far Formentor از دست نمی رود.

فانوس دریایی

چراغ سر پرتلند

Portland Head Light با نگاهی به آبهای وحشی ، مرطوب و بادگیر اقیانوس اطلس ، از سال ۱۷۹۱ ملوانان را به سمت ایمنی راهنمایی کرده است. برج مخروطی سفید آن به ارتفاع ۲۵ متر می رسد و خط ساحلی متروک و ناهموار که در اطراف آن قرار دارد ، کاملاً لذت بخش است.

اگرچه اکنون اتوماتیک است ، اما بازدید کنندگان می توانند برای بازدید از موزه دریایی مجاور آن متوقف شوند تا همه چیز را درباره گذشته فریبنده آن بدانند و داستان های غم انگیز کشتی های زیادی را که در امتداد ساحل ماین خراب شده اند بشنوند.

فانوس دریایی

منبع : famous-lighthouses-in-the-world

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا