خواندنی های گردشگری جهان

۱۰ قلعه بزرگ و فوق العاده جهان

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

۱۰ بزرگترین قلعه در جهان

ممکن است اول به نظر برسد، پیدا کردن بزرگترین قلعه در جهان ساده باشد اما این گونه نیست. اگرچه این قلعه ها برای”ساختار دفاعی محل اقامت یک حاکم یا اشراف ساخته شده باشند” ولی علت اصلی ساخت آن مشخص نیست.

در این مقاله جالب ، نویسنده اندازه تعدادی از قلعه های بزرگ را با استفاده از نقشه گوگل و ماشین حساب KML اندازه گیری کرده است. اما من خود به جستجوی آن رفتم و قلعه های بزرگ دیگری را پیدا کردم.

قلعه ادینبورگ (۳۵،۷۳۷ متر مربع)

قلعه ادینبورگ بر روی یک صخره آتشفشانی در حال انقراض واقع شده است و بر افق آسمان شهر ادینبورگ اسکاتلند حکومت دارد. تعداد کمی از ساختمانهای حاضر متعلق به قرن شانزدهم است. کلیسای سنت مارگارت ، قدیمی ترین بنای بازمانده در ادینبورگ است که از اوایل قرن دوازدهم میلادی بنا شده است.

قلعه آدینبورگ

ارگ حلب (۳۹،۸۰۴)

ارگ حلب یکی از قدیمی ترین قلعه های جهان است که در ۵۰ متری از مرکز حلب سوریه بر روی تپه ایستاده است. تپه به اواسط سه هزار سال قبل از میلاد باز می گردد. پس از آن توسط بسیاری از تمدن ها از جمله یونانی ها، بیزانس ها، ایوبی ها و ماملوکس ها اشغال شده است. بیشترین ساخت و سازهایی که امروزه وجود دارد، مربوط به قرن ۱۳ است.

قلعه ارگ حلب

قلعه Himeji 

قلعه Himeji زیباترین قلعه ژاپن محسوب می شود و یکی از معدود قلعه هایی است که از هجوم جنگ های داخلی، زمین لرزه ها و بمباران ها فرار کرده است. این قلعه برای اولین بار در قرن چهاردهم در مکان فعلی ساخته شد و به تدریج طی قرن ها بزرگ تر شد. این مجموعه قلعه که هنوز پابرجاست، در سال ۱۶۰۹ به پایان رسید.

قلعه Himeji

پاناما و جاذبه های گردشگری فوق العاده آن

قلعه بودا (۴۴،۶۷۴)

قلعه بودا در جنوب قلعه هیل در بودا و در مجارستان واقع شده است. قلعه بودا برای اولین بار در قرن سیزدهم بازسازی شد. بعد از حمله مغول شهروندان بودا از سرزمین خود دفاع کردند. امروزه این مکان دارای ترکیبی از سبک های معماری است. از گوتیک گرفته تا باروک است و بارها و بارها مورد حمله قرار گرفته است و پس از آن به سبک دوره بازسازی شد.

قلعه بودا

قلعه اسپیس (۴۹،۴۸۵)

قلعه Spis در شرق اسلواکی قرار دارد و یکی از بزرگترین قلعه های قرون وسطایی در اروپای مرکزی است. بدنه اصلی قلعه از دیوارهای سنگی در نیمه اول قرن سیزدهم و حیاط قلعه در اواسط قرن ۱۵ ساخته شده است. این قلعه به زیبایی در حومه شهر واقع شده است و مکانی برای فیلم ها از جمله Dragonheart 1996 و The Last Legion 2006) استفاده می شود .

قلعه اسپیس

قلعه هوهنسبزبورگ (۵۴،۵۲۳)

قلعه هوهنسبزبورگ در شهر اتریش سالزبورگ واقع شده است و یکی از بزرگترین و بهترین قلعه های حفظ شده در اروپا است. این قلعه در سال ۱۰۷۷ احداث شد و بین سالهای ۱۴۹۵ تا ۱۵۱۹ به طور قابل توجهی بزرگ شد.

قلعه هوهنسبزبورگ

قلعه ویندزور (۵۴۸۳۵)

قلعه ویندزور بزرگترین قلعه مسکونی جهان نامیده می شود و بزرگترین قلعه در انگلستان است. این مکان یکی از اقامتگاه های رسمی ملکه الیزابت دوم است که بسیاری از آخر هفته های سال را در قلعه می گذراند و از آن برای تفریحات دولتی و خصوصی استفاده می کند.

قلعه ویندزور

قلعه پراگ (۶۶،۷۶۱)

قلعه پراگ یکی از بزرگترین قلعه های جهان (طبق کتاب رکوردهای گینس به عنوان بزرگترین قلعه ) است. قدمت این قلعه به قرن نهم باز می گردد و تا نیمه دوم قرن ۱۸ چندین بار گسترش یافته است. این قلعه مجموعه ای از مناظر دیدنی از جمله کلیسای جامع سنت ویتوس و ریحان سنت جورج را در خود جای داده است.

قلعه پراگ

قلعه مهرانگار (۸۱،۲۲۷)

قلعه مهرانگار در هند و بر روی یک تپه بلند ۱۲۲ متر (۴۰۰ پا) واقع شده است ، دارای ۳۶ متر ارتفاع و ۲۱ متر عرض است و پس از عبور از هفت دروازه وارد آن می شوید. این قلعه ابتدا در سال ۱۴۵۹ توسط بنیانگذار جودپور، رائو جودا ساخته شد که او سرمایه خود را از اینجا به ماندوره منتقل کرد. با این حال ، بیشتر آنچه که امروز بر جای مانده است مربوط به قرن هفدهم است.

قلعه مهرانگار

قلعه مالبورک (۱۴۳،۵۹۱)

قلعه Malbork در لهستان واقع شده است و بزرگترین قلعه در جهان است. این قلعه در سال ۱۲۷۴ توسط شوالیه های توتونی که از آن به عنوان مقر استفاده می کردند و برای کمک به شکست دشمنان لهستانی و حاکمیت بر سرزمین های شمالی بالتیک تأسیس کردند. این قلعه از زمان شوالیه ها تا زمان عقب نشینی آنها به کنیگسبورگ در سال ۱۴۶۶ چندین بار گسترش یافت.

قلعه مالبورک

منبع : www.touropia.com[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا