دیدنی های جهان

معبد های شگفت انگیز در هند

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

معبد های شگفت انگیز در هند

۱۰ معبد شگفت انگیز در هند

هند سرزمین بسیاری از معابد است. اندازه آنها از ساختارهای کوچکی که در وسط جاده ها قرار گرفته اند تا معابد عظیم باستانی حک شده از سنگ. برخی از آنها معروف به طلا و لهجه هستند ، در حالی که برخی دیگر بسیار معتدل هستند. حتی معابد معابد زیادی در هند وجود دارد که پوشیده از حکاکی های وابسته به عشق شهوانی هستند. اگر تصمیم به بازدید از یک معبد دارید ، لطفا به یاد داشته باشید ، بدون توجه به اندازه و شرایط آن ، همیشه مطمئن شوید که قبل از ورود کفش های خود را جدا کنید.

معبد راماناتاسوامی

در جزیره رامسوارام قرار دارد و به خدای شیوا اختصاص داده شده است. این شامل یکی از ۱۲ جیوتیرلینگا ، اشیاء که فدائی هستند و قرار است نماینده شیوا باشند. معبد راماناتاسوامی از چهار مقصد زیارتی هندوها است. اعتقاد بر این است که اگر شخصی به هر چهار مقصد زیارتی سفر کند ، هر گناهی از زندگی گذشته خود دارد شسته خواهد شد. معبد بزرگ راماناتاسوامی توسط دیوارهای بلند محصور شده است و دارای برج شرقی ۱۲۶ پا ، برج غربی ۷۸ متری و ۲۲ چاه است. این در بین کلیه معابد هندو در هند طولانی ترین راهرو دارد.

10 معبد 10. Ramanathaswamy Temple مشهور هند

معبد ماهابدی

این مجموعه در بهادگایا واقع شده است و یک مکان مقدس بسیار مهم برای بودائیان است. این بنا در محلی ساخته شده است که گفته می شود سیذارتا گاوتاما – بودا به روشنگری رسیده است. بودایی ها همچنین این نقطه را دریای زمین می دانند و همچنین اعتقاد بر این است که این زمین در کجا به پایان خواهد رسید و مکانی که در آنجا دوباره تولید زمین آغاز خواهد شد.

معبد ماهابدی که در اواخر دوره گوپتا ساخته شده است ،  یکی از قدیمی ترین سازه های آجری در شرق هند است. در داخل معبد یک بودا بسیار بزرگ و پوشیده از طلا قرار دارد که دارای لباسهای نارنجی روشن است. مجموعه معبد ماهابدی به دلیل داشتن خانه ای از فرزندان بدیعی معروف است ، همان که گفته می شود بودا به روشنگری رسیده است.

معبد Mahabodhi Temple

معبد راناک پور

معبدراناک پور یکی از بزرگترین و مهمترین معابد جین در هند است. این بنا از سنگ مرمر به رنگ روشن ساخته شده است و دارای ۲۹ سالن و ۸۰ گنبد است. همچنین به داشتن حدود ۱،۴۴۴ ستون مرمر که به صورت جداگانه حک شده اند شناخته شده است به طوری که هیچ یک از آنها یکسان نیستند. ظاهر این ستون ها بسته به زمان روز ، رنگ را از طلا به آبی روشن تغییر می دهد.

راناک پور یک معبد خیره‌کننده است که در آن از نگاره‌های نفیس و پیچیده پوشیده شده است که همه چیز را از گلها تا الگوهای هندسی به تصویر می کشد. این معبد در یک دره سرسبز بین اودایپور و جودپور در دهکده راناکپور واقع شده است و فقط بعد از ظهرها برای گردشگران باز است. بنابراین بازدید خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید.

معبد Ranakpur Temple

معبد اخشاردام

در مقایسه با دیگر معابد معروف هندوستان ، معبد اخشاردام نسبتاً جدید است که در سال ۲۰۰۵ ساخته شده است. در حومه شرقی دهلی واقع شده است و بزرگترین معبد هند در جهان است و با استفاده از تکنیک های باستانی ساخته شده است. بنابراین در عین جدید بودن ، گذشته را نیز با نقوش برجسته ماسه سنگی حک شدهبه تصویر می کشد. مجتمع اخشار دام ، که در سواحل رودخانه یامونا قرار دارد ، دارای یک قایق سواری است که شما را با یک سفر در طول تاریخ هند ، یک نمایش فواره موسیقی و یک مجسمه به ارتفاع ۱۱ پا سوق می دهد.

معبد Akshardham Temple

معبد کایلاسا

معبد کایلاسا در الورا واقع شده است و از شگفت انگیزترین خلاقیت های باستانی انسان است. در سال ۷۶۰ میلادی توسط پادشاه کریشنا اول ساخته شد و در سنگ صخره ای بزرگ با دست و با استفاده از اسکنه ها ، چکش ها و پیک ها حک شده است. کایلاسا، خانه الهه شیوا است ، برخی از مردم حتی این تئوری را ارائه داده اند که بیگانگان ممکن است آن را ساخته باشند.  نمای بیرونی معبد نسبتاً طرح دار است ، اما فضای داخلی آن در نقوش برجسته ای پوشیده شده است. این معبد یکی از ۳۴ غار ساخته شده توسط انسان است. از بین این غارها ، ۱۲ معبد بودایی در نظر گرفته شده ، ۱۷ مورد هند و ۵  مورد جاین هستند.

معبد Kailasa Temple

معبد لوتوس

معبد لوتوس در دهلی واقع شده است ، همچنین به عنوان خانه عبادت بهایی مشریقول-ادکار شناخته می شود. این معبد در سال ۱۹۸۶ افتتاح شد و به شکل گل نیلوفر آبی ساخته شده است. از آنجا که ایمان بهائی به «یگانگی خدا ، یکتایی ادیان و یکتایی بودن بشریت» اعتقاد دارد ، معبد لوتوس از عبادت کنندگان همه ادیان استقبال می کند. علاوه بر این ، هیچ خطبه ای در این معبد مجاز نیست. معبد لوتوس همچنین یک اثر معماری است. این سازه که توسط معمار ایرانی فریبرز سهبا طراحی شده است ، دارای ۲۷ گلبرگ مرمر است که شکل آن را به لوتوس می بخشد.

معبد Lotus Temple

معابد خواجوراهو

معابد خواجو راهو بین سالهای ۹۰۰ میلادی تا ۱۱۳۰ میلادی توسط سلسله چاندلا ساخته شده است. معابد خواجووراهو در مادیا پرادش واقع شده اند. اعتقاد بر این است که شاید ۸۵ معبد در این منطقه وجود داشته باشد ، اما امروز فقط ۲۵ مورد باقی مانده است. کنده کاری های این معابد انسان ها – و بعضی اوقات حیوانات – را نشان می دهند. این حجاری ها ممکن است به افتخار کاما ساخته شده باشد.

معبد Khajuraho Temples

معبد ویروپاکشا

در رودخانه تونگ آبادرا واقع شده است ، قدیمی ترین معبدهند است که از قرن هفتم میلادی مورد استفاده قرار گرفته است. معبد ویروپاکشا زمانی بخشی از شهر سلطنتی ویجیاناگار بود که پایتخت امپراتوری ویجیاناگار بود. اگرچه امروز این معبد هنوز دست نخورده است ، اما بقیه شهر اکنون عمدتاً در حال ویرانه است. مجتمع معبدویروپاکشا از سه برج تشکیل شده است که به خدای شیوا اختصاص دارد. اینجا با عنوان ویروپاکشا شناخته می شود.

معبد Virupaksha Temple

زندان های تاریخی و مشهور

معبد میناکشی امان

بیشتر معابد مهم هند از نظر رنگ ساده هستند. اما معبد میناکشی امان انفجاری از رنگ ها است. این معبد در تامیل نادو در سواحل رودخانه واایگای واقع شده است و دارای ۱۴ برج است که از ۳۳۰۰۰ مجسمه رنگارنگ پوشیده شده است و به شیوا و یک کنسول ، پارویتی اختصاص یافته است و از قرن ششم قبل از میلاد مسیحی در این مکان وجود داشته است.

اما سازه های اصلی در دهه ۱۳۰۰ توسط ژنرال مسلمان ملک کافور به عنوان بخشی از مأموریت وی برای تبدیل این منطقه به اسلام تخریب شده است. اما معابد در سال ۱۵۵۹ توسط نخستین پادشاه نایاک مادورای بازسازی شد. اگرچه مجسمه های روی برج ها زمانی ساده بود ، اما در طول سال ها در طول جشنواره ها به آنها رنگ اضافه شده است و شورش از رنگ را ایجاد کرده است که امروزه دیده می شود.

 

معبد Meenakshi Amman Temple

معبدطلایی

این معبدخیره‌کننده در وسط دریاچه کوچک  قرار دارد ، مقدس ترین آرامگاه های سیک است. تابلوهای طلایی بیشتر قسمتهای بیرونی معبد را پوشانده و گنبد آن نیز زینت یافته است. معبد طلایی در امریتسار ، پنجاب قرار دارد و داستان جالبی دارد.گفته می شود که بودا زمانی در این مکان زندگی خود را می گذراند ، و سپس ۲۰۰۰ سال بعد ، گورو ناناک ، که بنیانگذار مذهب سیک بود ، به زندگی در اینجا در کنار دریاچه پایان داد. سرانجام ، پیروان او معبدی را در این مکان بنا کردند.

معبد ها Golden Temple

منبع : /temples-in-india[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا