دیدنی های ایران

آستارا و جاذبه های گردشگری این شهر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

آستارا یک شهر بندری و مرزی با چندین جاذبه گردشگری است و مرکز اقتصادی و شهر اصلی برای گردشگران داخلی و بین المللی در سواحل غربی دریای خزر ، در استان گیلان است. این شهر آخرین منطقه مرزی بین ایران و جمهوری آذربایجان است و از لحاظ جغرافیایی در مرکز شهر تالش قرار دارد.

قلعه شیندان و مدرسه حکیم نظامی دیدنی های تاریخی این شهر هستند. علاوه بر این ، می توان از کوه اسپیناس ، رودخانه استاراچای ، رودخانه قراسو ، رودخانه چلوند ، رودخانه دربند ، رودخانه لووندویل و تالاب به عنوان جاذبه های طبیعی این شهر نام برد.

جاذبه های تاریخی درون شهر آستارا

در اینجا لیستی از مکانهای تاریخی در داخل شهر آستارا را ذکر کرده ایم:

مقبره پیر قطب الدین آستارا

این بنا در ۳ کیلومتری جاده آستارا – اردبیل و در داخل قبرستان روستای باقچه سارا و در تپه ای نسبتاً مرتفع قرار دارد. این بنای آجری با طول بیش از ۱۱ متر و عرض ۶ متر متعلق به دوره قاجار است.

آستارا

مدرسه حکیم نظامی آستارا

ساخت این مدرسه به سال ۱۹۰۸ بر می گردد. از آن زمان تا به الان بسیاری از افراد در این مدرسه تحصیل کرده اند. مدرسه باستانی حکیم نظامی دارای یک حیاط بزرگ ، درهای فلزی و پنجره ها و همچنین شومینه های چدنی است. همه این عناصر نمایانگر معماری سنتی و محلی این منطقه از گیلان است.

آستارا

بندرعباس و جاذبه های گردشگری آن

بازار بزرگ آستارا

بازار بزرگ در یکی از بهترین مناطق شهر و در سواحل دریای خزر و تالاب آستارا واقع شده است. در سال ۱۹۸۹ ، با سقوط اتحاد جماهیر شوروی سابق و بازگشایی گذرگاه مرزی آستارا ایران و جمهوری آذربایجان ، دولت این بازار بزرگ را تأسیس کرد.

آستارا

جاده مظفری آستارا

در ۸ سال سلطنت مظفرالدین شاه ، پادشاه قاجار ، ایران جاده ای از آستارا به اردبیل ، معروف به مظفری ساخت. دیدنی ترین بخش این جاده در بالای پل زیبای بهارستان قرار دارد. در دوره قاجار یک پاسگاه پلیس برای محافظت از این مکان وجود داشت. یک کیلومتر دورتر ، چشمه ای وجود دارد که از قلب کوه سرچشمه می گیرد و همیشه صف طولانی در این چشمه وجود دارد که منتظر نوشیدن آب آن هستند.

آستارا

مقبره شیخ تاج الدین محمد خوی آستارا

این بنا یک بنای باستانی متعلق به سلسله مغول ایلخانات است. ارتفاع آن حدود ۶ متر است. در داخل حرم سه مقبره وجود دارد و هر یک متعلق به یک شخص مشهور است.

آستارا

جاذبه های تاریخی خارج از شهر آستارا

در اینجا لیست مکان های جالب برای بازدید در خارج از آستارا آورده شده است:

قلعه شیندان آستارا

ساخت قلعه به دوره قبل از اسلام باز می گردد. قلعه شیندان در ارتفاعی ۱۸۵۰ متری بالاتر از کوه‌های شیندان واقع شده است.

آستارا

روستای دربند

این روستا در ۷ کیلومتری جنوب غربی آستارا واقع شده است و یکی از زیباترین روستاهای این شهر است. از آنجا که این روستا مشرف به تالاب استیل و کوهپایه های سرسبز کوه های تالش و برنج های وسیع است ، از موقعیت و چشم انداز بسیار خوبی برخوردار است.

روستای دربند آستارا

جاذبه های طبیعی شهر

در اینجا لیستی از مکان های شگفت انگیز در طبیعت اطراف آستارا آورده شده است:

حیران آستارا

یک اقامتگاه تابستانی به نام حیران وجود دارد که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. این روستا در فاصله ۳۰ کیلومتری آستارا در جاده اردبیل واقع شده است. حیران یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر است.

حیران از یک طرف مشرف به کوههایی است که با جنگلهای انبوه پوشانده شده اند و از طرف دیگر مشرف به دره است که از آن رودخانه Astarachay عبور می کند.

آستارا

تله کابین گردنه حیران

تله کابین گردنه حیران به طول ۱۵۰۰ متر است و از جاده Astara اردبیل عبور می کند. با ورود به جنگل فندقلو در اردبیل انواع امکانات رفاهی از جمله کارتینگ ، هتل ها و رستوران ها را خواهید یافت. سورتمه گردن حیران طولانی ترین سورتمه شمالی ایران است که در دهکده گردشگری حیران واقع شده است.

آستارا

پناهگاه حیات وحش لوندویل 

منطقه تالاب و جنگل ۱۰۷۴ هکتاری پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا است و پناهگاه برخی حیوانات این منطقه است. متوسط ​​ارتفاع این منطقه ۲۰ متر پایین تر از سطح دریاهای بین المللی است.

آستارا

ساحل صدف

ساحل صدف در ۳ کیلومتری شهر لوندویل و ۷ کیلومتری شهر آستارا قرار دارد. بهترین فصل برای سفر به این ساحل جذاب ، تابستان است. در اطراف ساحل صدف ، استراحتگاه ، بوفه و فروشگاه وجود دارد.

آستارا

چشمه آبگرم علی داشی

خواص درمانی چشمه آب گرم علی داشی در بین مردم بسیار مشهور است. علاوه بر خاصیت درمانی این چشمه ، دارای چشم انداز زیبا و جاذبه های گردشگری است.

بهار داغ علی داشی

آبشار لاتون آستارا

در ارتفاعات آستارا ، تعدادی آبشار کوچک و بزرگ وجود دارد. آبشار لاتون یکی از آبشارهای مهم منطقه و مشهورترین جاذبه های طبیعی در نزدیکی آستارا است. این آبشار در شهرستان لوندویل و در ۱۵ کیلومتری آستارا واقع شده است. ارتفاع آبشار لاتون در منطقه ای به نام لاتون حدود ۱۰۵ متر است.

آستارا

پارک جنگلی بی بی یانلو

این پارک ۱،۵۱۲ هکتار مساحت دارد. این پارک جنگلی دارای تنوع زیادی از زیستگاه های جنگلی و جانوری با کوهپایه های پوشیده از جنگل و چندین قله است.

آستارا

 تالاببین المللی استیل

تالاب در ۴ کیلومتری شهر آستارا و در کنار جاده آستارا واقع شده است. به دلیل نزدیکی به جاده ، اکوتوریسم این تالاب زیبا و شگفت انگیز از اهمیت بالایی برخوردار است و تنوع چشم اندازهای طبیعی مانند کوه ، جنگل ، مزارع و حومه های اطراف آن این اهمیت را افزایش داده است.

آستارا

کوه اسپیناس

این رشته کوه در پشت تالاب استیل واقع شده است. علاوه بر این ، آبشار مرتفع لاتون از کوهپایه های این رشته کوه سرچشمه گرفته است.

آستارا

روستای کوته کومه آستارا

این روستا در ۹ کیلومتری استان گیلان ، در شهر لوندویل واقع شده است. این دهکده کوچک با حدود ۲۰ خانه روستایی با معماری سنتی و طبیعت دست نخورده است. این روستا به آبشار لاتون ، بلندترین آبشار استان گیلان معروف است.

آستارا

منبع : visit-astara-tourist-attractions

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا