دیدنی های جهان

کانال های مشهور جهان

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

۱۰ کانال مشهور جهان

کانال ها در همه نوع و اندازه ها می باشند که از اقیانوس هایی که به آبراه های کوچک درون شهرها متصل می کنند ، آمده اند. در حقیقت ، شهرهایی در سراسر جهان که به کانالها و آبراههای خود معروف هستند. اما این شهرها جذابیت و سابقه خاص خود را دارند و قطعاً ارزش دیدن دارند. مروری بر معروف ترین کانال های جهان.

کانال

۱۰. کانال های استکهلم

استکهلم در سوئد با نام “ونیز شمال” معروف است و در ۱۴ جزیره واقع شده است. از آنجا که در بسیاری از جزایر ساخته شده است کانال و قایق در همه جا وجود دارد. یک راه عالی برای اکتشاف کانالها ، اجاره قایق رانی یا کایاک است و می توان یک ساعت در محاصره جزایر شهری گذراند.

کانال های مشهور

۹.آلاپوزا

به “ونیز شرق” شناخته می شود. مکانی باستانی و زیبا در هند و پر از کانال ها است. آلاپوزا به برجهای خاکی معروف کرالا متصل است و بازدید کنندگان می توانند قایق خانه ای را برای اکتشاف خانه های پشتی به مدت یک یا چند روز اجاره کنند. مسابقه معروف قایق ماری (Snake Boat Race) ، جایی که تیم های قایقرانی می تواند در آن شرکت کند و برای جایزه نهرو به رقابت می پردازند.

کانال های مشهور

۸.بانکوک کلونگ

از نظر تاریخی مردم در تایلند برای حمل و نقل و تجارت از کلونگ ها استفاده می کردند و لقب “ونیز شرق” را به بانکوک بدست آورد. امروزه بیشتر کلون ها برای استفاده به عنوان خیابان پر شده اند. اما هنوز هم می توانید نسخه توریستی بازار شناور سنتی در Klong Damnoen Saduak در استان Ratchaburi دیدن کنید یا از طریق بانکوک مرکزی در Khlong Saen Saeb قایق سواری کنید تا از ترافیک شهر جلوگیری کنید.

کانال های مشهور

۷. نان مادول

نان مادول ، “ونیز اقیانوس آرام” ، مجموعه ای از جزایر کوچک ساخته شده توسط انسان است که در ساحل شرقی جزیره Pohnpei ، در میکرونزی واقع شده است. ساخت این جزایر احتمالاً از قرن هشتم آغاز شده اما معماری متمایز برجسته نان مادول احتمالاً بین قرن دوازدهم و سیزدهم ساخته شده است. این ۴۰۰ سال به عنوان صندلی تشریفاتی و سیاسی سلسله سعودلور و تا زمان سقوط این شهر خدمت می کرد.

کانال های مشهور

۶. کانال های سوژو

سوژو به “ونیز چین” نامیده می شود ، در شرق چین و در رودخانه یانگزه پایین قرار دارد. سوژو در قرن ۵ قبل از میلاد بنا شده است و به دلیل آبراههای جذاب ، مشهور است و دارای باغهای پیچیده و پلهای سنگی تاریخی است. همچنین به دلیل تجارت ابریشم و همجواری با کانال بزرگ ، یکی از بزرگترین مسیرهای تجاری آبراه در جهان مشهور است.

کانال های مشهور

۵. کانال پاناما

کانال پاناما در  ۷۷ کیلومتری (۴۸ مایل) توسط انسان ساخته شده است و با اتصال اقیانوس های اطلس و  آرام در یک نوار باریک از زمین در پاناما مسیر حمل و نقل و مسافرت را تغییر داد . این کانال در سال ۱۹۱۴ تکمیل شد و به کشتی ها امکان عبور از یک سری مناطق قفل را داد تا از یک طرف به طرف دیگر بروند و نیاز کشتی ها را برای طی کردن مسیری بسیار طولانی تر و خطرناک در اطراف نوک آمریکای جنوبی برطرف می کند. امروزه بیش از ۱۴۰۰۰ کشتی هر سال از کانال پاناما عبور می کنند.

کانال های مشهور

۴. هووی آن

این کانون ماهیگیری-روستایی تبدیل به گردشگری-مهم در ساحل دریای جنوبی چین در ویتنام شده است. Hoi An از قرن شانزدهم بندری بین المللی بوده است اگرچه تجارت حمل و نقل از مدت ها قبل به شهر دا ننگ منتقل شده است. قلب این شهر هنوز شهر قدیمی است ، پر از خطوط بادگیر و خانه های تزئین شده به سبک چینی است. بعضا به دلیل کانالهای باریکی که در بخشی از شهر قطع می شود به “ونیز ویتنام” نامیده می شود.

کانال های مشهور

کوه های مرتفع جهان

۳. کانال های بروژ

بروژ یکی از بهترین شهرهای قرون وسطایی است که در اروپا و محبوب ترین مقصد بلژیک واقع شده است. بروژ به دلیل کانالهای خود اغلب به “ونیز شمال” نامیده می شود. در قرون وسطی ، رودخانه “ری” به شبکه ای از کانالها تبدیل شده بود که معامله گران را قادر می ساخت محصولات خود را به سالن های بزرگ آب در بازار بیاورند. امروزه قایق سواری در این کانال های معروف یک راه عالی برای دیدن برخی از زیباترین مکان های بروژ فراهم می کند.

کانال های مشهور

۲. کانال های آمستردام

یکی دیگر از “ونیز شمال” ، آمستردام است که در قرن هفدهم میلادی در دوره طلایی هلند ساخت کانال های معروف خود را آغاز کرد. سه کانال اصلی یعنی Herengracht ، Prinsengracht و Keizergracht کمربندهای متحدالمرکز در اطراف شهر را تشکیل می دهند ، که به grachtengordel معروف است. امروز بیش از ۱۰۰ کیلومتر کانال (۶۰ مایل) و ۱۵۰۰ پل وجود دارد. در کنار کانالهای اصلی ۱۵۵۰ بنای یادبود وجود دارد.

کانال های مشهور

۱. کانال های ونیز

ونیز به “شهر آب” معروف است و تاج شهرهای آب است. ونیز با بیش از ۱۵۰ کانال به  شهر آبها تبدیل شده است و از زمان اوج خود پوسیدگی و گردشگران بیشتری به خود جذب کرده است.  در ونیز هنوز هیچ خودرویی وجود ندارد.

کانال های مشهور

منبع : کانال های مشهور 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا