دیدنی های جهان

کوه های مرتفع جهان

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

کوه های مرتفع جهان

۱۱ بزرگترین کوههای جهان

ورزش کوهنوردی در سال ۱۷۶۰ آغاز شد ، هنگامی که دانشمند جوان Genevese ، هوراس-بندیکت د سوسور ، به عنوان اولین نفر برای رسیدن به قله کوه بلان ، بلندترین قله اروپا ، جایزه ای را پیشنهاد کرد. اما مدتها قبل از آن زمان انسان ها برای چالشی که به وجود می آوردند ، به کوهنوردی می پرداختند. جورج مالوری ، کوهنورد انگلیسی ، هنگامی که از وی پرسیده شد که چرا می خواست از کوه اورست صعود کند ، پاسخ داد “زیرا آن وجود دارد”. چند ماه بعد او در راه رسیدن به قله ناپدید شد.

برخی از کوههای این لیست هنوز چالش بزرگی را برای کوهنورد حرفه ای ارائه می دهند. همه آنها را می توان با فاصله ای امن با داشتن مکانهای دیدنی باشکوه و مناظر دیدنی قدردانی کرد.

11 Greatest Mountains of the World2

کوه کینابالو

با ارتفاع ۴،۰۹۵ متر (۱۳۴۳۵ فوت) ، بلندترین کوه بورنئو است. این کوه به دلیل تنوع زیستی بی نظیر گیاه شناسی و بیولوژیکی در سراسر جهان شناخته شده است. بیش از ۶۰۰ گونه سرخس ، ۳۲۶ گونه پرنده و ۱۰۰ گونه پستاندار در کوه کینابالو و اطراف آن شناسایی شده اند. قله اصلی کوه را می توان به راحتی توسط شخصی که از لحاظ جسمی خوبی برخوردار باشد ، صعود کرد و نیازی به تجهیزات کوهنوردی نیست اگرچه کوهنوردان باید در همه زمانها باید با راهنما همراه باشند.

11. Mount Kinabalu

گذرنامه های رنگی

آمفی تئاتر ، Drakensberg

 مرتفع ترین رشته کوه آفریقای جنوبی در اکنزبرگ واقع شده است که به ارتفاع ۴۸۴۸ متر (۱۱۴۲۰ فوت) رسیده است. این نام از هلند گرفته شده است و به معنی “کوه اژدها” است. آمفی تئاتر یکی از ویژگی های جغرافیایی دراکنبرگ شمالی است . آمفی تئاتر بیش از ۵ کیلومتر (۳ مایل) طول دارد و دارای صخره های رسوبی است که طول کل آن ۱۲۰۰ متر (۴۰۰۰ فوت) می باشد.

کوه های مرتفع

کوه هوانگ

هوانگ دامنه کوهی در شرق چین است که به کوه زرد نیز معروف است. این منطقه به دلیل مناظر ، غروب خورشید ، قله های گرانیتی به شکل عجیب و غریب و منظره ابرها از بالا به خوبی شناخته شده است. کوه هوانگ یک موضوع مکرر از نقاشی ها و ادبیات سنتی چینی و همچنین عکاسی مدرن است. بلندترین رشته کوه Huangshan قله Lotus با فاصله ۱،۸۶۴ متر (۶۱۱۵ فوت) است. در زمان های قدیم تقریباً ۶۰،۰۰۰ پله سنگی در کنار کوه حک شده بود. امروزه همچنین کابلی هایی وجود دارد که گردشگران می توانند از آنها برای سوار شدن مستقیم از پایه به یکی از قله ها استفاده کنند.

کوه های مرتفع

 Aoraki Mount Cook

Aoraki Mount Cook بلندترین کوه در نیوزلند است و به ارتفاع ۳،۷۵۴ متر (۱۲۳۱۶ فوت) می رسد. Aoraki به معنی “ابر” در گویش Ngai Tahu از زبان مائوری است. این کوه در پارک ملی به همین نام قرار دارد که شامل ۲۷ کوه دیگر است که بیش از ۳۰۰۰ متر قله دارند. یک مکان گردشگری محبوب ، همچنین یک مقصد مورد علاقه کوهنوردان کوهستانی است. صعود از آن چالش برانگیز است ، با طوفان های مکرر و برف بسیار زیاد و یخبندان برای رسیدن به قله است. این کوه ابتدا در سال ۱۸۹۴ توسط سه نیوزیلندی که از طریق خط الراس شمالی به قله رسیدند با موفقیت صعود شد.

کوه های مرتفع

کوه مونته فیتز روی

مونته فیتز با ارتفاع ۳۷۳۷ متر (۱۱،۰۷۳ فوت) در مرز بین آرژانتین و شیلی است. علی رغم ارتفاع متوسط ​​، دارای صعود بسیار دشوار است. این کوه همچنین به لطف شکل غیر طبیعی جهان ، گردشگران و عکاسان زیادی را به خود جلب می کند . این نخستین بار در سال ۱۹۵۲ توسط آلپیستهای فرانسوی Lionel Terray و Guido Magnone صعود شد.

کوه های مرتفع

کوه کایلاش

کایلاش واقع در تبت ، در پنج دین به عنوان یک مکان مقدس در نظر گرفته شده است: هندوئیسم ، بودیسم ، جینیسم ، اییاوازی و ایمان بن. در هندوئیسم ، اقامتگاه لرد شیوا محسوب می شود. همه ساله هزاران سال به دنبال سنتی که به هزاران سال بر می گردد ، زیارت Kailash را انجام می دهند. اعتقاد بر این است که پیاده روی به کوه با پای پیاده بخت و اقبال خوبی خواهد داشت. به دلیل همین اعتقادات ، کوه از نظر کوهنوردان محدود شده است و تاکنون هیچ تلاشی برای صعود از کوه ۶۶۳۸ متری کوه۲۱ کیلومتری (Kailash) انجام نشده است. این برجسته ترین قله جهان است که هیچ تلاشی در کوهنوردی شناخته نشده است.

کوه های مرتفع

پارک ملی بنف

پارک ملی بانف قدیمی ترین پارک ملی کانادا است که در سال ۱۸۸۵ در کوههای راکی ​​، یکی از پر بازدیدترین پارک های آمریکای شمالی تأسیس شد. کوههای بنف چندین شکل مختلف را به نمایش می گذارند که تحت تأثیر ترکیب رسوبات سنگی ، لایه ها و ساختار قرار گرفته است. کوه Assiniboine با ارتفاع ۳،۶۱۸ متر (۱۱۸۷۰ فوت) با فرسایش یخچالی شکل گرفته است که یک قله تیز باقی مانده است. به طور غیررسمی “Matterhorn” آمریکای شمالی نامگذاری شده است. کوههای دره ده قله در نزدیکی کریستال پاک دریاچه Moraine نیز به دلیل داشتن مناظر دیدنی مشهور است.

کوه های مرتفع

کوه K2

با ارتفاع ۸،۶۱۱ متر (۲۸۲۵۱ فوت) ، K2 پس از اورست دومین کوه مرتفع روی زمین است. این بخشی از محدوده کاراکورام است که در مرز چین و پاکستان واقع شده است. K2 همچنین به دلیل دشواری در صعود یکی از بالاترین میزان مرگ و میر برای کسانی که از آن صعود می کنند،  است و به عنوان کوه وحشی نیز شناخته می شود. K2 به دلیل کمبود محلی و همچنین ارتفاع قابل توجه است. این شهر بیش از ۳۰۰۰ متر (۹،۸۴۳ فوت) بالاتر از قسمتهای زیرین دره یخبندان است. خارق العاده تر این واقعیت است که یک هرم شیب دار است و تقریباً در همه جهات سطح شیب دار است. یک سفر ایتالیایی در ۳۱ ژوئیه ۱۹۵۴ موفق به صعود به قله K2 انجام شد.

کوه های مرتفع

جدول کوه

Table Mountain کوهی صاف و مرتفع با مشرف به شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی است. ویژگی اصلی آن یک فلات تقریباً ۳ کیلومتری (۲ مایل) است که با صخره های شیب دار احاطه شده است. و با ارتفاع ۱.۰۸۶ متر (۳۵۶۳ فوت) از سطح دریا است. یک کابل ارتباطی وجود دارد که مسافرانش را به بالای کوه و منظره های مشرف به کیپ تاون ، جدول خلیج و جزیره روبن و به سمت شمال و ساحل اقیانوس اطلس به غرب و جنوب می کشاند. António de Saldanha اولین اروپایی بود که در Table Bay به زمین نشست. او در سال ۱۵۰۳ از کوه توانا صعود کرد و آن را “جدول کوه” نامید.

کوه های مرتفع

ماترهورن

Matterhorn کوه معروف و نمادی از نمادهای آلپ سوئیس است. این کوه نام خود را از کلمات آلمانی مات گرفته است و  به معنی قله است. با ارتفاع ۴۷۴۷۸ متری ، که در مرز بین سوئیس و ایتالیا قرار دارد ، یکی از بلندترین قله های آلپ و همچنین یکی از کشنده ترین قله های آلپ است. از نخستین باری که در سال ۱۸۶۵ تا ۱۹۹۵ صعود شد ، ۵۰۰ آلپیست بر روی آن جان باختند.سطح Matterhorn شیب دار است و فقط تکه های کوچکی از برف و یخ به آنها می چسبند در حالی که بهمن های معمولی برف را به پایین می فرستند تا روی یخچال های طبیعی جمع شود.

کوه های مرتفع

کوه اورست

با ارتفاع ۸،۸۴۸ متر (۲۹۰۲۹ فوت) ، کوه اورست بلندترین کوه روی زمین است. در مرز بین نپال و تبت واقع شده است. که کوهنوردان از همه جهان را به خود جلب می کند ، از کوهنوردان با تجربه تا کوهنوردان تازه کار که مایل به پرداخت مبالغ قابل توجهی به راهنماهای حرفه ای کوهستان برای تکمیل یک صعود موفق هستند. اگرچه برای صعود بسیار دشوار است و خطرات ذاتی زیادی مانند ارتفاع ، آب و هوا و باد دارد. افرادی که در هنگام صعود جان خود را از دست می دهند ، معمولاً پشت سر مانده اند و پیدا کردن اجساد در نزدیکی مسیرهای استاندارد کوهنوردی غیر معمول نیست. در ۲۹ مه ۱۹۵۳ ، شرپا تنزیینگ نورگای شرپا و New Zealander Edmund Percival Hillary اولین کسانی بودند که به قله اورست صعود کردند.

کوه های مرتفع

منبع : کوه های مرتفع[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا