خواندنی های گردشگری جهان

تئاتر های معروف جهان که حتما باید از آنها بازدید کنید

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

تئاتر های معروف جهان که حتما باید از آنها بازدید کنید

 ۱۰ برجسته ترین خانه تئاترها در جهان

وقتی صحبت از گنجینه های معماری است ، یک خانه تئاتر اغلب با ارزش ترین گوهر شهر است. بهترین خانه های تئاتر فقط برای نشان دادن شخصیت های برجسته ، باریتون ها و سوپرانوس ها ساخته نمی شدند بلکه به جهانیان نشان می دادند که این شهر به سطح بالایی از فرهنگ ، قدرت و ثروت رسیده است. علاوه بر ارائه یک تجربه تئاتری بسیار به یاد ماندنی ، خانه های تئاتر فرصتی هیجان انگیز را برای مسافران فراهم می کنند تا ساختارهایی را که توسط برخی از معماران مشهور تاریخ طراحی شده است ، مشاهده کنند چه حضور در اجرای یک اپرا مورد علاقه و چه گشت و گذار در تئاتر ، بهترین خانه های اپرا جهان از جاذبه های مسافرتی محبوب است.

تئاتر بولشوی

بولشوی در مسکو چندین بار در طول تاریخ طولانی خود بازسازی شده است و به یک ساختار آجری و سنگی بی نظیر  در مسکو تبدیل شده است که ساخت آن در دهه ۱۷۹۰ آغاز شد. ساختمان فعلی توسط معمار آندری میخائیلوف طراحی و در سال ۱۸۲۴ به پایان رسید. تئاتر نئوکلاسیک با قالی های شرقی و دیوارهای پوشیده از ابریشم و صندلی هایی با روکش مخمل مجهز شده است. این سالن در سال ۲۰۱۱ نوسازی شد و شایعه می شود که تا یک میلیارد دلار هزینه داشته است و صدای آکوستیک تئاتر را بسیار بهبود بخشید.

تئاتر معروف جهان

۱۰ فانوس دریایی مشهور جهان که شما را مجذوب خود میکنند.

خانه تئاتر دولتی مجارستان

این سالن توسط Mikós Ybl طراحی شد و در سال ۱۸۸۴ به پایان رسید. خانه تئاتر مجارستان در بوداپست بهترین دستاورد معمار مجارستان محسوب می شود. ساختار نئو رنسانس با نقاشی ها و مجسمه هایی ساخته شده است که توسط هنرمندان معتبر کشور ساخته شده است و دارای لوستر عظیمی است که از برنز ساخته شده است. تندیس Franz List و Ference Erkel ورودی تئاتر است. این تئاتر که به خاطر آکوستیک عالی خود شناخته شده است، آهنگسازان مشهور جهان از جمله گوستاو مالر و اتو کلمپایر را به خود جذب کرده است.

خانه تئاتر دولتی مجارستان ، تئاتر معروف جهان

خانه تئاتر متروپولیتن

موسسه تئاتر متروپولیتن در مرکز لینکلن در نیویورک توسط دوستداران تئاتر شناخته شده است و به خاطر نمایش های خلاقانه خود به عالی ترین تئاتر در اجرای خوانندگان جهان مشهور است. از آنجا که در سال ۱۹۶۶ افتتاح شد به دلیل آکوستیک عالی و خطوط دید عالی ، Met به عنوان یک خانه تئاتر برتر شناخته شده است. توسط معمار والاس کی هریسون طراحی شده است و طراحی مدرن این تئاتر دارای یک نمای تراورتن سفید با یک سری قوس های بزرگ است.

تئاتر معروف جهان

تئاتر Colon

Teatro Colón در بوئنوس آیرس که در سال ۱۹۰۸ با اجرای “Aïda” افتتاح شد. Teatro Colin با نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ صندلی و اتاق ایستاده برای ۱۰۰۰ نفر ، تا سال ۱۹۷۳ به عنوان بزرگترین خانه اپرای جهان معرفی شد و در سال ۱۹۷۳ خانه اپرای سیدنی قرار گرفت. برای اجرای خواننده بسیار عالی است. گفته اند: “اگر کسی چیز بدی را بخواند ،” بلافاصله متوجه می شود. “

تئاتر معروف جهان

تئاتر Teatro di San Carlo

Teatro di San Carlo در ناپل این به قدیمی ترین خانه اپرا به طور مداوم فعال در اروپا داده شده است. تئاتر قرمز و طلایی که توسط شاه چارلز بوربون ساخته شده است به کاخ رویال وصل می شود. در سال ۱۷۳۷ تکمیل شد ، خانه اپرا استانداردی را ایجاد کرد که معماران بعدی سعی در دنبال کردن آن داشتند. از شش طبقه با صندلی های ارکستر نعل اسبی احاطه شده است. نوسازی چند میلیون دلاری این تئاتر در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید.

تئاتر معروف جهان

اپرا ایالتی وین

خانه اپرای ایالتی وین ، که بیشتر به  Staatsoper  شناخته می شود ، در سال ۱۸۶۹ با اجرای “Don Giovanni” موتسارت افتتاح شد. این تئاتر در وین با طراحی معماران Eduard van der Noll و August August Sicard von Sicardsburg به سبک Neo – Renaissance ساخته شد و در طول جنگ جهانی دوم تا حدودی توسط بمب ها از بین رفت و تا سال ۱۹۵۵ کاملاً مرمت نشد.

موسیقی دانان اپرا دولتی به همان اندازه جایزه دارند. خوانندگان؛ فیلارمونیک مشهور جهانی وین اعضای خود را از ارکستر این شرکت جذب می کند. این تئاتر هم به دلیل اجراهای بسیار زیاد برای بچه‌ها و هم با بلیط ارزان قیمت در اتاق ایستاده و با قیمت مناسب که فقط تماشاگران تئاتر دقایقی قبل از اجرای نمایش متوجه آن می شوند شناخته شده است.

تئاتر معروف جهان

تئاتر آمازون

تئاتر آمازون خانه ای اپرا است که در مانائوس و در قلب جنگلهای بارانی آمازون واقع شده است. این کشور در زمان اوج تجارت لاستیک با استفاده از موادی از سراسر جهان ، با مبلمان پاریس ، سنگ مرمر از ایتالیا و فولاد از انگلیس ساخته شده است. در قسمت بیرونی ساختمان ، گنبد با ۳۶۰۰۰ کاشی سرامیکی تزئین شده که به رنگ پرچم ملی برزیل رنگ شده است ، پوشیده شده است. اولین اجرا در سال ۱۸۹۷ با اپرای ایتالیایی La Gioconda ارائه شد. خانه اپرا به زودی بسته شد اما تجارت لاستیک کاهش یافت و مانائوس منبع اصلی درآمد خود را از دست داد. تا سال ۱۹۹۰ که تئاتر آمازون درهای خود را دوباره باز کرد و در تئاترو آمازوناس ۹۰ سال اجرا نشد.

تئاتر معروف جهان

  Teatro alla Scala

Teatro alla Scala ، یا La Scala که در سراسر دنیا شناخته شده است ، از زمان اجرای نخستین اثر “L’Europa Riconosciuta” ، توسط آنتونیو سالیری ، در سال ۱۷۷۸ ، به عنوان یک خانه برتر اپرا شهرت یافته است و به سبک نئوکلاسیک توسط معمار طراحی شده است.

جوزپه پیومارینی ، تئاتر قرمز و طلایی به دلیل آکوستیک فوق العاده اش مشهور است ، که توانایی های واقعی یک خواننده را چنان دقیق نشان می دهد که یک اجرا در La Scale مانند محاکمه ای با آتش است. حتی هنرمندان با بالاترین قدم سوت های سوزناک را از منتقدان نشسته در لاگ ، گالری بالای صندلی های صندوق دار تئاتر تجربه کرده اند.

تئاتر معروف جهان

تئاتر Palais Garnier

Palais Garnier در خیابان دوپارا در خیابان پاریس احتمالاً جزء معروف ترین خانه های اپرا در جهان است ، بخشی از آن به این دلیل که این تئاتر به عنوان تنظیم رمان و موزیکال بعدی ، “فانتوم اپرا” مورد استفاده قرار گرفته است. خانه معماری اپرای طراحی شده توسط معمار چارلز گارنیر و در سال ۱۸۷۵ به پایان رسید.

دارای لوستر کریستالی عظیم هفت تنی در مرکز تئاتر ، حاشیه های مرمری بسیار تزئینی و مجسمه هایی است که چهره هایی از اساطیر یونان را به تصویر می کشد. در سال ۱۹۶۲ ، Marc Chagall نقاشی های دیواری به سقف اضافه کرد. این تئاتر با توجه به زیبایی که دارد ، به دلیل خطوط دید کم نظیر ، مشهور است و اپرای پاریس در اکثر اجراهای خود از مکان جدیدتر Place de la Bastille استفاده می کند.

تئاتر معروف جهان

خانه اپرای سیدنی

یکی از نقاط دیدنی استرالیا ، خانه اپرای سیدنی یکی از معتبرترین مراکز هنرهای نمایشی جهان است. با توجه به شاهکار معماری قرن بیستم ، خانه اپرای سیدنی توسط معمار ، یورن اوتزون ، طراحی و ساخته شده است تا تصویر یک کشتی بزرگ قایقرانی را منعکس کند. اگرچه این نام حاکی از آن است که فقط به عنوان یک خانه اپرا مورد استفاده قرار می گیرد ، اما این پروژه شامل چندین مکان اجرا است.

از بسیاری از مکانهای مستقر در درون سازه ، برخی از مهمترین آنها تئاتر جوآن ساترلند ، تئاتر درام ، اتاق چند منظوره اوتزون و تالار کنسرت است که بزرگترین ارگان ردیاب اکشن مکانیکی جهان را در خود جای داده است. همچنین بخشی از خانه اپرای سیدنی Forecourt است ، مکانی که در فضای باز برگزار می شود و نمایش های زیادی در فضای باز دارد.

تئاتر های معروف جهان که حتما باید از آنها بازدید کنید

منبع : www.touropia.com/opera-houses

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا