دیدنی های جهان

صربستان و جاذبه های گردشگری آن

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

بهترین کارهایی که می توانید در صربستان انجام دهید.

بین روستاهای جذاب قرون وسطایی و دره های سرسبز و جنگل ها ، صربستان یک گوهر پنهان در وسط بالکان است. با وجود تاریخ پرتلاطم خود طی چند قرن گذشته ، این کشور یکی از جذاب ترین مقاصد برای مسافران ظاهر شده است.

صربستان برخلاف سایر کشورهای اروپا ، از گردشگری دست نخورده مانده است. از مهمان نوازی مردم محلی تا فرهنگ گذشته آن ، همه چیز در صربستان زنده به نظر می رسد.  همه چیز در صربستان از جمله ورزش در فضای باز ، خرابه های باستانی و جشنواره های موسیقی حماسی به چشم می آید.

دریاچه زاوین

دریاچه زاوین در دامنه های جنوبی کوه های تارا واقع شده است. این دریاچه آرام با درختان سرسبز و تپه ها پوشیده شده است و یک مکان ایده آل برای هر کسی که مایل به استراحت در طبیعت است به وجود آورده است.

دریاچه زاوین از کیفیت آب بسیار بالا برخوردار است، که آن را به مکانی محبوب برای شنا، قایقرانی و ماهیگیری تبدیل کرده است. همچنین میتوانید برای دیدن منظره های بی نظیر دره بیلی رضو در بالای سد قدم بزنید.

 

دریاچه زاوین صربستان
دریاچه زاوین

دروژراد

درمورد فرهنگ صربستان با بازدید از دروژراد اطلاعات بیشتری کسب می کنید. در سال ۲۰۰۲ تنظیم فیلم “زندگی یک معجزه”  در این دهکده قومی ساخته شده است. با قدم زدن در این روستای عجیب و غریب، ساختمانهای دیدنی مانند کتابخانه، گالری هنری، سالن ورزشی، کیک فروشی و حتی یک کلیسا به چشم می خورد.

در خیابان های دروژراد که قدم می زنید متوجه می شوید که  بسیاری از خیابان ها  با نام  افراد مشهور  از جمله بروس لی ، نیکولا تسلا ، چه گوارا و اینگمار برگمان نامگذاری شده اند. اگر اتفاقاً در ماه ژانویه از آنجا بازدید کردید ، می توانید در جشنواره فیلم و موسیقی Küstendorf ، که هر سال در دروژراد برگزار می شود ، شرکت کنید.

دروژراد صربستان
دروژراد

گامزیگراد صربستان

در جنوب رودخانه دانوب واقع شده است ، باستان شناسی گامزیگاد را نباید در طول سفر خود به صربستان از دست بدهید. قدمت آن به سال ۲۹۸ میلادی می رسد . این مجموعه ویرانه های رومی توسط امپراتور گالریوس ساخته شده است و یکی از مهمترین مکان های رومی در سراسر اروپا است.

این مجتمع شامل ریحان ها ، معابد ، حمام های حرارتی و بناهای تاریخی است. برای احترام به مادر گالریوس که کشیش یک فرقه بت پرست بود ، منطقه تاریخی ساخته شد. همچنین می توانید از آرامگاه های گالریوس و مادرش دیدن کنید که هر دو در کنار هم قرار دارند.

 

گامزیگراد صربستان
گامزیگراد

قلعه گلوباک صربستان

هیچ سفری به صربستان و بدون بازدید از قلعه دیدنی قرون وسطایی Golubac کامل نمی شود. این قلعه در کنار صخره غول پیکر و رودخانه دانوب ساخته شده است. که از پل های بادی و دیوارها و برجهای سنگی شیب دار تشکیل شده است.

تاریخ این قلعه به قرن ۱۴ میلادی باز می گردد. اگرچه که بیش از ۱۲۰ حمله جان سالم به در برد ، اما قلعه گلوباک توسط ترکها ، مجارها ، بلغاریها و اتریشی ها به تصرف در آمد. در سال ۱۸۶۷ سرانجام به صرب ها تحویل داده شد. شما می توانید با پیاده روی در قلعه Golubac گشت و گذار کنید یا زیبایی آن را با قایقرانی در رودخانه دانوب ببینید.

 

قلعه گلوباک صربستان
قلعه گلوباک

سرمسکی کارلوف صربستان

سرمسکی کارلوفچی یکی از زیباترین شهرهای صربستان است و به خاطر معماری باروک ، خانه های جذاب و شراب سازی های بوتیک معروف است. با قدم زدن در این روستای کوچک  ، فرصت عکس های زیبایی پیدا خواهید کرد.

کنار کلیسای جامع ارتدکس مقدس نیکلاج ، نمازخانه صلح یا چشمه چهار سنگ مرمر قرمز قرار گرفته است. همچنین ارزش بازدید از برخی از شراب سازی های سرمسکی کارلوویچی را دارد که بسیاری از آنها درست در شهر واقع شده اند. همچنین می توانید برای بازدید از تاکستان های در حومه شهر ، یک مایل خارج از شهر حرکت کنید.

 

سرمسکی کارلوف صربستان
سرمسکی کارلوف

انگلستان و جاذبه های گردشگری آن

دره درداپ

دره درداپ از چندین دره گسترده در کنار رود دانوب تشکیل شده است که با صربستان و رومانی هم مرز است. در دهه ۱۹۶۰ سدی برای کمک به کنترل رودخانه ساخته شد، اما اکنون سد دره دراپ یکی از محبوب ترین مقصد سفرهای قایق و سفرهای رودخانه ای است.

با حرکت در معابر ، برخی از مناظر خیره‌کننده از جمله صخره های شیب دار و جنگل های متراکم سبز به چشم می خورد . از جاذبه های دیگر دره دراپ پلاک رومی تابولا تریانا ، صومعه Mraconia است که پیشنهاد می شود امتحان کنید.

 

دره دراپ صربستان
دره دراپ صربستان

سوکوبانجا

برای کمی هوای تازه و طبیعت ، به شهر سوکوبانجا در شرق صربستان بروید. این شهر استراحتگاه آبگرم است که در سواحل رودخانه موراویکا قرار گرفته است و هر ساله هزاران بازدید کننده را به سمت خود جذب می کند که برای حمام های حرارتی و اسپا های هوایی به آنجا می آیند.

در این شهر ، ویرانه های حمام حرارتی رومی و حمام ترکی قرن شانزدهم نیز پیدا می کنید. اعتقاد بر این است که کیفیت هوای پاک و   بهاری برای درمان بیماری های بیشماری مانند آسم ، آمفیزم ، بیماری های قلبی عروقی و روماتیسم شفا بخش باشد.

 

سوکوبانجا صربستان
سوکوبانجا

داوولجا واروس

داوولجا واروس از صخره های بلند پوشیده شده است و یکی از عجیب ترین جاذبه های دیدنی در صربستان است. این سازندهای سنگی بی نظیر در کوههای رادان در نزدیکی روستای داک واقع شده است ، که از ۷ فوت تا ۵۰ فوت ارتفاع دارند.

این صخره ها میلیون ها سال پیش با فعالیت آتشفشان فعال که سنگ ها را به شکل برج نمادی فرسایش داده است ، شکل گرفته اند. علاوه بر تحسین ظاهر بی نظیر آنها ، می توانید از چشمه های طبیعی منطقه نیز دیدن کنید.

 

داوولجا واروس صربستان
داوولجا واروس

برج جمجمه صربستان

برج جمجمه یک بنای تاریخی بی نظیر در جهان است که سالانه بیش از ۳۰،۰۰۰ نفر از آن بازدید می کنند. این برج از جمجمه های انسانی ساخته شده است که پس از نبرد برای آزادسازی نیس در سال ۱۸۰۹ ساخته شده است. این بنای وحشتناک به عنوان هشداری برای هرکسی که علیه امپراطوری عثمانی قیام می کند ساخته شده است. در اصل ۹۵۲ جمجمه وجود داشت که داخل برج ساخته شده بودند ، امروز ۵۹ جمجمه باقی مانده است و هنوز هم ترسناکترین برج اصلی را نشان می دهند.

 

برج جمجمه صربستان
برج جمجمه

جشنواره خروج

صربستان میزبان یکی از بزرگترین و محبوب ترین جشنواره های موسیقی در سراسر اروپا است. جشنواره Exit ترکیبی از راک ، تکنو ، هیپ هاپ ، فلز و رگها را تشکیل می دهد و هر ماه ژوئیه بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر را به جشنواره ها جذب می کند. این جشنواره در سال ۲۰۰۰ آغاز شد. جشنواره Exit در دو سال مختلف موفق به دریافت جوایز بهترین جشنواره بزرگ در اروپا شد.

جشنواره Exit در قلعه Petrovaradin و Novi Sad برگزار می شود و همه دوستداران موسیقی می خواهند شرکت کنند. از نوازندگان معروف می توان  The Killers، David Guetta، Jason Derulo، The Prodigy و Wiz Kalifa معرفی کرد.

 

Exit Festival صربستان
Exit Festival

 

منبع: http://visitnis.com/en/the-skull-tower/ 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا