دیدنی های جهان

گرجستان ، مناطق و آداب و رسوم آن

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

گرجستان

به لحاظ موقعیتی، گرجستان هم در اروپا و هم در آسیا واقع است اما مردم گرجستان خود را به عنوان بالکن اروپا معرفی می کنند و به دنبال عضویت در اتحادیه اروپا هستند.

وقتی برای اولین بار در مسیر تفلیس کوه های قفقاز را می بینید، مبهوت خواهید شد. شاید باور نکنید، در افق های دور دست، سکوت، خورشید و کوه های زیبا را تجربه خواهید کرد.

گرجستان پارک ملی توشتیاست و در دامنه های قفقاز واقع شده و شمارا یاد طبیعت اسکاتلند می اندازد و شاید حتی زیباتر و منحصر به فرد تر هم باشد.

مردم گرجستان در عرض چند ثانیه آشنایی، به گونه ای با شما برخورد می کنند، گویی از اعضای خانواده آن ها هستید. آن ها مردم خوش قلبی هستند و ارتباط گرمی با شما برقرار می کنند و احترام بسیاری برای یکدیگر قائلند. موسیقی از مهمترین بخش های زندگی عامیانه این مردم است و برای نوازنده های خیابانی و اعضای ارکستر سمفونیک به یک اندازه احترام قائلند

بازارهای سنتی را می توانید در همه جای شهر ببینید. سبزیجات و میوه های رنگی، نان و گوشت های متنوع و هر چیزی که هوس آن را بکنید. این بازارها معماری سنتی و بومی دارند و حتی اگر قصد خرید از آن ها را ندارید .

تقریبا هیچ یک از کالاها برچسب قیمت ندارند و شما باید با فروشنده چانه بزنید. در بسیاری از مواقع فروشنده ها، خانم های پیر با لباس های سنتی هستند که حتی یک لغت انگلیسی هم نمی دانند اما آن ها با روش های جالبی با شما تعامل برقرار می کنند.

آداب و رسوم مردم گرجستان

در ملاقات اولیه، در حالی که با طرف مقابل دست می دهید بگویید «گام جوبا»، یعنی سلام. به هنگام دعوت شدن به منزل یک گرجی، با خود گل یا شکلات ببرید و اگر گل را انتخاب کردید، تعداد آن ها عدد فرد باشد.

گرجی ها، به راحتی و پذیرایی مناسب از میهمانانشان توجه خاصی دارند. در صورت امکان تمام غذای موجود در سفره را بچشید. به مهمان حداقل سه بار غذا تعارف می شود و در صورتی که هر بار غذا بکشد، میزبان خوشحال خواهد شد و نباید غذا در بشقاب باقی بماند.

اکثر زوج ها به مراسم مذهبی اکتفا کرده و معمولا آن را به صورت رسمی ثبت نمی کنند و به نظر می رسد که در گرجستان قباله ازدواج کاربردی ندارد.

۷ مکان زیبا در سئول ، کره جنوبی

[/vc_column_text][vc_single_image image=”4768″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

غذا های محبوب گرجستان

– اجاب ساندالی

– خاچاپوری

– خینکالی

– چورچخلا

[/vc_column_text][vc_single_image image=”4772″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

تفلیس

شهر تفلیس را با حمام های آب گرم آن میشناسند. معنای چشمه آبگرم را دارد. ده ها چشمه آبگرم از تپه ای نزدیک به رودخانه «کورا» می جوشد و مردمان این دیار، سالیان سال از آن برای شست و شو بهره می گیرند.

وقتی پای شاه عباس به این دیار باز شد، دستور داد حمام ها را مانند همه حمام های زیبای دوران خود، بر روی چشمه های آبگرم «تبلسیان» بسازند. چندین حمام زیبا با کاشیکاری های دوران صفویه، درهای کنده کاری شده و مناره های کوچک، از یادگارهای شاه عباس است که هنوز هم وجود دارد.

حمل و نقل در گرجستان

مترو

اتوبوس

تاکسی

مراکز خرید

یکی از محبوب ترین تفریحات و فعالیت های مسافران به خصوص خانم ها در حین سفر به یک شهر، خرید سوغاتی و محصولات متنوع و گردش در مناطق تجاری است.

در لیست پیش رو ترکیبی از گزینه های مختلف برای شما معرفی شده است که به ترتیب محبوبیت و اهمیت آمده اند.

تفلیس مال
ایست پوینت
درای بریج مارکت
خیابان پکینی
مرکز خرید مرانی
[/vc_column_text][vc_single_image image=”4770″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

دیدنی ها و تفریحات

این بخش با آثاری نظیر بقایای یک آتشکده ساسانی، حمام های تاریخی، مسجد و کلیسای عصر صفوی، کاروانسرا و ابنیه قاجاری و خانه های تاریخی، بسیار دیدنی است. یک دستگاه تله کابین، پایین ترین قسمت بافت تاریخی تفلیس را به مرتفع ترین بخش آن در کنار دیوارهای برافراشته «نارین قلعه» متصل می کند

در همه کوچه پس کوچه های بافت تاریخی، نشانه هایی از بازسازی و احیای ابنیه را می توان دید. این روزها، تبدیل خانه ها و بناهای قدیمی به مهمانسرا، کافه و رستوران، ترمیم سنگفرش کوچه ها، ایجاد پله راه در بخش های مرتفع و راه اندازی حمام های صفوی با استفاده از چشمه های آب گرم منطقه، این بافت قدیمی را به بخشی زنده و زیبا تبدیل کرده است. در ادامه به معرفی برخی از جاذبه های دیدنی این شهر می پردازیم.

شهر سنگی اوپلیستیخه

این شهر بزرگ ترین شهر سنگی دنیا است و بین دو شهر تفلیس و باتومی در نزدیکی تفلیس قرار دارد.در تحقیقات باستان شناسی، تعداد زیادی معابد و متعلقات دیگر مربوط به الهه خورشید، که قبل از آمدن مسیحیت، پرستش می شده اند، کشف شده است. مهمترین آثار باقی مانده در این محوطه، سد، داروخانه، بازار، آمفی تئاتر،کلیسای قدیمی معروف به سن جورجی، معابد، زندان، سیاه چال و صد ها اثر باستانی دیدنی دیگر است.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”4776″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

پل صلح

این پل ۱۵۰ متری به دستور شورای شهر تفلیس به منظور ارتباطبخش قدیمی تفلیس با بخش مدرن آن ساخته شد.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”4774″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

کلیسای متسختا

مسختا یکی از قدیمی ترین و زیباترین کلیساهای گرجستان است. هر ساله گردشگران زیادی از این کلیسای به یادماندنی بازدید می کنند. در این کلیسا نقاشی ها و تصاویری بی نظیری قرار دارد. در داخل این کلیسا نقاشی از عیسی مسیح وجود دارد که هم چشمانش باز است هم بسته! بنا به نقلی؛ پادشاه دست سازنده این کلیسا را قطع نموده تا همانند آن را نسازد.

راهنمای کامل سفر به مشهد

[/vc_column_text][vc_single_image image=”4779″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

کلیسای جواری

کلیسای بی همتای جواری یکی از دیگر دیدنی های تفلیس به شمار می رود که بر فراز تپه ای در نزدیکی شهر متسختا واقع شده است. این کلیسا هم به خاطر قداستش و هم طبیعت بی نظیرش محل عقد اکثر عروس و داماد های گرجی است. در اغلب مواقع هنگام گشت، توریست ها با صحنه های زیبایی از جشن ازدواج آن ها مواجه می گردند.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”4792″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا