دیدنی های جهان

لیبی و جاذبه های گردشگری این کشور فوق العاده

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

۱۰ مکان برتر در لیبی

کشور لیبی در شمال قاره آفریقا واقع شده است و با مصر ، سودان ، چاد و نیجر هم مرز است. این کشور با مساحتی نزدیک به ۷۰۰۰۰۰ مایل هفدهمین کشور در جهان است. تقریبا نود درصد این کشور از بیابان پوشیده شده است.

اکثر کشور دارای آب و هوای بیابانی به استثنای مناطق شمالی با آب و هوای مدیترانه ای برخوردار هستند. علیرغم قرار گرفتن در آفریقا ، زبان رسمی این کشور عربی است. این کشور همچنین دارای فرهنگ عربی نیز می باشد. اخیراً به دلیل قانون و نظم در کشور ، گردشگری تحت تأثیر قرار گرفته است. در اینجا لیستی از ۱۰ مکان برتر این کشور را گردآوری کرده ایم که اگر قصد دارید به زودی برنامه ریزی کنید تا به این مکان بروید،آشناییت داشته باشید.

۱۰. تادارت آکاکوس ، منطقه گات ، لیبی

تادارت آکاکوس که با نام کوههای اقاقیوس نیز شناخته می شود کوهی است که در گات قرار دارد. که بخشی از صحرا را فرا گرفته است. در این منطقه تعداد زیادی چاله و مناطق سنگی وجود دارد که به سبکهای مختلف ساخته شده است. این منطقه همچنین یک میراث جهانی یونسکو است. ولی تلاش های اخیر برای کشف زیر ذخایر نفتی، به منطقه به شدت آسیب رسانده است.

 

تادارت آکاکوس ، منطقه گات ، لیبی

۹. سابراتا ، منطقه زوییه ، لیبی

بندر قدیمی سابراتا در  ۵۰۰ سال قبل از میلاد توسط فنیقیان تأسیس شد. رم در سده های دوم و سوم میلادی کنترل را در دست گرفت و مکان را باز سازی کرد. امروز آنچه از آن باقی مانده است یک تئاتر ۳ طبقه از اواخر قرن سوم و چند پناهگاه متعهد به Isis ، Liber Pater و Serapis است و یک مکان قدیمی از زمان جوستینین نیز به چشم می خورد.

گالری که در اطراف وجود دارد چند اثر باستانی از سابراتا را به نمایش گذاشته است اما بقیه آثار را به سالن نمایشگاه ملی در طرابلس منتقل کردند. هنگام سفر به سابراتا دیدن از بندر قدیمی یک ضرورت است.

 

 

) سابراتا ، منطقه زوییه ، لیبی

۸. سیرن ، لیبی

سیرن شهری مهم از یونان قدیم است. نام سنتی لیبی ، Cyrenaica است. کیرن در سال ۶۳۰ پیش از میلاد به یک شهرک یونانی تبدیل شد اما در سال ۹۶ قبل از میلاد ناگزیر به یک شهر رومی تبدیل شد. این مکان باستان شناسی دارای چند بنای قابل توجه است و پناهگاه های متفاوتی از آپولو، دیمتر و زئوس را در خود جای داده است.

سیرن ، لیبی

۷) لپتیس مگنا ، خمس ، لیبی

لپتیس مگنا بزرگترین شهر قدیمی روم  است. مگنا در قرن دهم قبل از میلاد توسط فنیقیان تأسیس شد و بعدها به شهر پونیک تبدیل شد. ۲۳ سال قبل از میلاد، این منطقه متعلق به کشور رومی ها در آفریقا بود. تئاتر یکی از برجسته ترین ساختارهای باقی مانده در شهر ویران شده است. شما می توانید با آن مناطق اطراف را در زمان قدیم تصور کنید.

علاوه بر آن در لپتیس مگنا حمام های هادریان که یکی از بزرگترین دوش هایی که توسط رم ساخته شده است، مشاهده می شود. یک گالری در منطقه با همین نام به عنوان شهر قدیمی وجود دارد. موارد نادر باستانی از لپتیس مگنا در لیبی ارائه شده است. این شهر هر ساله صدها گردشگر را به خود جلب می کند و یکی از ده مکان برتر گردشگری کشور لیبی است.

 

لپتیس مگنا ، خمس ، لیبی

بحرین با بهترین مکان های جهانگردی در آن

۶. شهر قدس ، منطقه قدس ، لیبی

شهر قدس در گره بین الجزایر لیبی و تونس واقع شده است. شهر قدس از زمان قدیم ، مدت ها است که مکان استراحت برای کاروان های کویری و بازرگانی بوده است. همه خیابان های شهر دارای سقف هستند تا از گرمای شدید در امان باشند.

اکنون در اکثر این مناطق سکونت ندارند. حدود ده خانه برای بازدیدکنندگان باز است و همچنین چند مغازه و مسجد برای بازدید وجود دارد (درست قبل از نماز بهترین زمان است). خانه ها از آجر خشک که به زیبایی تزئین شده است. دیوارهای اتاق خانه مجلس عموماً با زیور آلات پوشیده شده است. سقف های بهم پیوسته یکی از ویژگی های جالب شهر است. این امر زنان شهر را قادر می سازد بدون اینکه واقعاً خانه خود را ترک کنند ، با یکدیگر دیدار کنند.

شهر قدس ، منطقه قدس ، لیبی

۵. دیرج ، لیبی

شهر دیرج در لیبی مکانی برای فرهنگ سنتی لیبی است. این شهر کوچک نسبت به بسیاری از شهرهای قدیمی، دقیق تر فرهنگ سنتی لیبی را نشان می دهد. درست قلب کویر به عنوان یک بهشت ​​کوچک در نظر گرفته شده است.

در داخل شهر دیرج ، روستای متروکه قدیمی Old Dirj وجود دارد. خانه های سنتی که سالها پیش ساخته شده اند را می توان در این روستا یافت. این یکی از مکانهای گردشگری کمتر شناخته شده لیبی است.

دیرج ، لیبی

۴. بنغازی ، سیرناکا 

بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی است. در زمان های گذشته ، بنغازی به همراه طرابلس پایتخت لیبی بود. این جاده ها در پیشرفت شهر به وجود آمده است. بنغازی در حال حاضر پایتخت منطقه Cyrenaica است و با مناطق تجاری Tripoli رقابت می کند.

بنغازی ، سیرناکا ، لیبی

۳. Assaraya al-Hamra ، طرابلس 

این کاخ ، قلعه سرخ نامیده می شود. این قلعه حیاط گسترده ای دارد که در آن چاه ها و مجسمه های مختلفی از دوره عثمانی وجود دارد. اقامتگاه سلطنتی بیانگر گذشته های طرابلس در کشور است که سبک طراحی آنها درساختارها نشان داده شده است. گذشته از نقاط ذکر شده برای بازدید، هنوز هم مکان های زیادی برای بازدید کنندگان در اطراف شهر وجود دارد.

Assaraya al-Hamra ، طرابلس ، لیبی

۲. موزه جماهریه ، طرابلس 

موزه جماهریه، نمایشگاه ملی لیبی است. ۴۷ گالری آن دارای مکانهای مختلفی از گذشته  است که شامل دوران روم و یونان قدیم است ، ثروت هایی از میراث جهانی و یادگاری های گذشته سیاسی در این موزه قابل مشاهده است.

موزه جماهریه ، طرابلس ، لیبی
موزه جماهریه ، طرابلس ، لیبی

۱. طرابلس 

شهر طرابلس بزرگترین شهر لیبی است و پایتخت این کشور است. این شهر در شمال غربی در حاشیه کویر بزرگ واقع شده است. این شهر قطب فعالیتهای تجاری و تولیدی این کشور است و بندر اصلی است. این شهر هتل های درجه یک زیادی برای گردشگران دارد. 

طرابلس ، لیبی

منبع : https://www.wefindyougo.com/most-beautiful-places-in-libya/

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا