اروپا

پرتغال و جاذبه های گردشگری فوق العاده آن

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پرتغال کشوری کوچک است که حاشیه‌ غربی شبه جزیره‌ ایبری و  در پایین‌ترین بخش جنوب غربی قاره‌ اروپا قرار دارد. این سرزمین جذاب به دلیل سواحل زیبا و آثار تاریخی ارزشمند، توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است. پرتغال از شرق و شمال با کشور اسپانیا هم مرز است و از غرب با اقیانوس اطلس همسایه است. کوچک بودن این کشور باعث شده است که به همسایه های اطراف این سرزمین همچون اسپانیا سفر کرد و از جاذبه های گردشگری آن ها لذت برد. آب و هوای معتدل، آن را به مقصد تعطیلات سالیانه تبدیل کرده است ، جایی که مسافران می توانند ویرانه های رومی و موریایی را در بین سایر جاذبه های گردشگری پرتغال مشاهده کنند.

صومعه آلکوباکا پرتغال

صومعه آلکوباکا در قلب شهر آلکوباکا که یکی از شهر های مرکزی کشور پرتغال است قرار دارد. صومعه آلکوباکا یک صومعه کاتولیک رومی است که توسط اولین پادشاه پرتغالی، افونسو هنریکس در سال ۱۱۵۳ تاسیس شد و ارتباط نزدیک با پادشاهان پرتغال در طول تاریخ دارد.کلیسا و صومعه اولین ساختمان گوتیک در پرتغال بودند و همراه با صومعه سانتا کروز در کوئیمبرا، یکی از مهمترین صومعه‌های قرون وسطایی در پرتغال هستند.

در ابتدا ، راهبان در خانه های چوبی زندگی می کردند و فقط در سال ۱۲۲۳ به ساختمان های جدید صومعه سنگی منتقل شدند. این کلیسا شامل مقبره های سلطنتی است. آشپزخانه این صومعه در اواسط قرن ۱۸ ساخته شده و با کاشی پوشانده شده است. دودکش مرکزی بسیار عظیمی دارد که توسط هشت ستون آهنی محکم شده است . آب و ماهی تازه از طریق کانال از رودخانه Alcoa به حوضه آشپزخانه منتقل میشود.

 

پرتغال ، صومعه آلکوباکا
صومعه آلکوباکا

دانشگاه کویمبرا پرتغال

دانشگاه کویمبرا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دولتی در اروپا است که در سال ۱۲۹۰ میلادی توسط دنیس تأسیس شده است. همچنین یکی از بزرگترین دانشگاه های پرتغال است و تقریباً ۲۳،۰۰۰ دانشجو دارد. که ۲۳۰۰ نفر آن دانشجو دکترا هستند . بخش های مورد علاقه بسیاری در این دانشگاه وجود دارد. از جمله مواردی که می توان نام برد کتابخانه بزرگ ملی پرتغال است که به همت پادشاه خوئوا پنجم ساخته شده و نمونه خوبی از معماری باروک است. تئاتر، امکانات ورزشی و استادیوم ها، یک خانه نشر، یک رصدخانه نجوم که در اوایل قرن ۱۸ ساخته شده است.

 

پرتغال ، دانشگاه کویمبرا
دانشگاه کویمبرا

بلژیک بهترین مکان برای بازدید

نمازخانه  استخوانی پرتغال

وقتی در مورد آوورا صحبت می کنیم ، کلیسای استخوانی به ذهنمان می رسد. که به دلیل ترسناک بودن یا تاریخی بودن آن است. ورودی اصلی کلیسای استخوان، بازدیدکنندگان را با یک کتیبه پیشگو پرتغالی مواجه میکند که در آن نوشته شده است .”ما ، استخوان هایی هستیم که در اینجا جمع شدیم و منتظر شما هستیم.” گردشگرانی که در داخل نمازخانه قدم می زنند متوجه می شوند که استخوان های انسان در هر مکانی در داخل نمازخانه گنجانده شده است.”

 

پرتغال ، نمازخانه استخوانی
نمازخانه استخوانی

کابو جیرو

کابو جیرو صخره دریایی بلند است که در امتداد ساحل جنوبی جزیره مادیرا ، در مجمع الجزایر پرتغالی مادیرا واقع شده است. ارتفاع آن ۵۷۰ متر است که بلندترین صخره دریایی در اروپا میباشد. اما امروزه حداقل سه صخره اروپایی بالاتر از این وجود دارد. در سال ۲۰۱۲ سکویی با کف شیشه ای ایجاد شد که مشاهده آن نجربه  ترسناکی را ایجاد می کند. با این وجود ، نگاه کردن به پایین اقیانوس بسیار هیجان انگیز است.

 

 پرتغال ، کابو جیرو
کابو جیرو

قلعه سائو جورج

اولین سازندگان این قلعه مسلمانان بودند و آخرین سنگر دفاعی مهم برای نخبگان آن زمان بود. در سال ۱۱۴۷ ، با فتح لیسبون توسط اولین پادشاه پرتغال، عصر طلایی آن آغاز شد و قلعه برای میزبانی تمام اعضای آن تزئین شد . در قرن دوازدهم ، توسط پادشاهان پرتغالی به یک کاخ سلطنتی تبدیل شد، جایی که بسیاری از اشخاص بزرگ دعوت می شدند و مهمانی‌های بزرگی برگزار می شد.

 

 پرتغال ، قلعه سائو جورج
قلعه سائو جورج

قلعه اوبیدوس پرتغال

اوبیدوس درتپه ای که دشت های کشاورزی در آن قرار دارد وجود دارد که یکی از سنگهای دیدنی پرتغال است. از بالای قلعه می توان باغهای انگور و آسیاب های بادی و پشت بام خانه های مایل به قرمز و از نگاه نزدیک تر می توان خیابان های سنگفرش شده و خانه های سفید که با بورژینویل آراسته شده است و تا قسمت داخلی دیوار آمده است را مشاهده کرد.

در قرن سیزدهم به خاطر زیبایی هایی که این قلعه وجود داشت مورد توجه ملکه ایزابل د آراگون قرار گرفت ، ابریدوس توسط همسرش کینگ دینیس که عاشق او بود قلعه اوبیدوس را به او هدیه داد و بعد از آن  شاهزاده ها این قلعه را  به عروس هایشان هدیه می دادند.

 

پرتغال ، قلعه اوبیدوس
پرتغال ، قلعه اوبیدوس

تورنتو شهر جذاب کانادا

کیس دا ریبیرا پرتغال

از منطقه کیس داریبیرا تا میدان ریبیرا، توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی شناخته شده است و کیس دا ریبیرا در مرکز شهر قدیمی پورتو ، در سواحل رودخانه دورو واقع شده است. در طول تاریخ کشتی های بازرگانی در اینجا حرکت می کردند که منطقه مهمی برای تجارت شهر و جهان بوده است. امروزه کافه ها و رستوران های بی شماری در این منطقه وجود دارد ، ساختمان های قدیمی قرون وسطایی جذاب ، کوچه های قدیمی ، انبارهای شراب پورتو در Gaya Pier ، پل لوئیز اول دون لوئیس اول و قایق های سنتی استرن که روی رودخانه شناور هستند در بین مردم و گردشگران پورتو بسیار محبوب است.

 

پرتغال ، کیس دا ریبیرا
کیس دا ریبیرا

پریا دامارینا

یکی از ۱۰۰ سواحل زیبای جهان و یکی از ۱۰ سواحل زیبای اروپا است و حتی به عنوان بهترین مکان توریستی پرتغال انتخاب شده است. صخره های آهکی پریا دا مارینا به اندازه ساحل مشهور هستند ، به خصوص شکل غول پیکر M شکل که از سمت راست به سمت اقیانوس می رود که از بالای صخره ها به وضوح می توانید مشاهده کنید . قبل از پایین آمدن از پله های طولانی به ساحل، لحظه ای قرار دهید تا از زیبایی‌های چشمگیر اطراف آن لذت ببرید. صخره ها شیب دار هستند پس بهتر است که از پله ها پایین بروید، یک پایه دستی برای پایین آمدن از پله ها وجود دارد ، اما برای گردشگرانی که صندلی چرخدار دارند مناسب نیست.

 پرتغال ، پریا دامارینا
پریا دامارینا

برج بلم

این برج در قرن ۱۶ در رودخانه «تاگوس» ساخته شد تا ورود به شهر از طریق دریا را تحت نظر داشته باشد. ایده ساخت یک دژ در نزدیک بلم در قرن ۱۵ توسط شاه جان دوم پیشنهاد شد. او دستور ساخت یک برج در رودخانه تاگوس را به عنوان بخشی از یک سنگر دفاعی داده بود. در آن زمان که نقشه‌ها برای ساخت برج تکمیل شده بود، شاه درگذشت و پروژه متوقف شد. این برج در گذشته اولین نشان رسیدن به خانه برای دریانوردان شجاع، سربازان و خدمه کشتی‌ها بود.

این برج چهار طبقه است که ارتفاع آن ۹۸ فوت است. طبقه اول شامل تالار فرمانداری است. یک راه پله مارپیچ دارد که به طبقه دوم منتهی می شود. طبقه دوم محل تالار پادشاهان و نگاه کردن به رودخانه تاگوس است. طبقه سوم دارای تالار تماشاخانه است و طبقه چهارم نیز با اینکه نامش فاش نشده است، دارای سقف های خرک خیره کننده است.

 

پرتغال ، برج بلمدیدن
برج بلم

کاخ ملی پنا

این کاخ در بالای مونته دا پنا قرار دارد و در محل صومعه قدیمی سنت جروم ساخته شده است. که ثمره تخیل دام فرناندو از ساکسی کوبورگ گوتا بود که در سال ۱۸۳۶ با ملکه دونا ماریا دوم ازدواج کرد. وی عاشق سینترا بود، و تصمیم به خرید صومعه و سرزمین اطراف آن برای ساخت کاخ تابستانی، برای خانواده سلطنتی کرد. کاخ ملی پنا مظهر رومانتیسم در قرن نوزدهم در پرتغال است. این کاخ از نظر معماری ، ترکیبی از معماری مانوئلین و موری است. این کاخ به گونه ای ساخته شده است که می توان از هر نقطه پارک، جنگل یا باغهای مجلل با پنجاه گونه درخت آن را از چهار گوش دنیا دید.

 پرتغال ، کاخ ملی پنا
کاخ ملی پنا

منبع : https://www.touropia.com/explore/portugal/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا